Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det var totalt tvärnej på att få boka om utan att betala 150 kr i avgift. Jag frågade agenten om han iaf kunde ändra (utan avgift) till arn-cph-sfo-cph, eftersom det inte ens går att boka på hemsidan. Men nej på det också, nya regler sedan två månader tillbaka tydligen.

Jag hade samma scenario och fick ändra utan avgift efter att kundtjänst hade ”checkat” av med IT om varför min bokning inte gick att ändra.

Jag vet inte om det står någonstans att han SKA kunna ändra sina awardresor online eller om det bara funkar ibland. Jag har bara provat på två och då var det just longhaul(Asien) jag inte kunde ändra. Europa gick bra. Båda hade flera segment.

• Gilla
Reactions: Gus
I juni får man äntligen testa på First för första gången men börjar bli lite orolig över mellanlandningen i Frankfurt. Flyger med SAS från Arlanda till Frankfurt och efter ett stopp på 1h och 40 min så blir det Asiana i First till Incheon. Nu är ju 1h och 40 min inte några problem, om flyget från Arlanda inte blir försenat..

Vad händer om flyget från Arlanda är försenat och jag missar nästa? Vad jag har läst mig till så är jag allt annat än garanterad First. Det som blir jobbigt (förutom att kanske missa en First) är att vi har 3 flyg till efter Incheon innan vi når vår destination. Inte så kul att dessa också blir påverkade av förseningen..

Förstår att ingen kan säga till 100% vad som händer om en försening och missat flyg uppstår, men någon har säkert varit med om detta tidigare.

Många kanske tycker att jag oroar mig i onödan.. Men vill verkligen inte missa en fantastisk resa i First class :)

• Gilla
I juni får man äntligen testa på First för första gången men börjar bli lite orolig över mellanlandningen i Frankfurt. Flyger med SAS från Arlanda till Frankfurt och efter ett stopp på 1h och 40 min så blir det Asiana i First till Incheon. Nu är ju 1h och 40 min inte några problem, om flyget från Arlanda inte blir försenat..

Vad händer om flyget från Arlanda är försenat och jag missar nästa? Vad jag har läst mig till så är jag allt annat än garanterad First. Det som blir jobbigt (förutom att kanske missa en First) är att vi har 3 flyg till efter Incheon innan vi når vår destination. Inte så kul att dessa också blir påverkade av förseningen..

Förstår att ingen kan säga till 100% vad som händer om en försening och missat flyg uppstår, men någon har säkert varit med om detta tidigare.

Många kanske tycker att jag oroar mig i onödan.. Men vill verkligen inte missa en fantastisk resa i First class :)
Jag har, vid försening, blivit ombokad från business award till revenue business av ANA då de var försenade och jag skulle missa min anslutning med sas. Så har du tur kanske du bokas om till ANAs 20.45 flight från Frankfurt

Kan inte minnas att någon rapporterat missas flight där fler first flighter efter blir påverkade. Troligtvis bokas du om till första tänkbara flight i First så du kan hoppa på resan igen på väg till destinationen. I det fall det skulle ske är det bra att själv ha lite koll på sina alternativ och föreslå något.

Jag har, vid försening, blivit ombokad från business award till revenue business av ANA då de var försenade och jag skulle missa min anslutning med sas. Så har du tur kanske du bokas om till ANAs 20.45 flight från Frankfurt

Liknande fall för mig. Asiana var försenade ut från Sydney vilket gjorde att vi riskerade att få övernatta i Seoul. Inte aktuellt sa jag. Resulterade i ombokning till revenue business med ANA utan någon diskussion. Resan var en 2-4-1 bokning. Intjäning 9800 SAS EuroBonuspoäng, tack och bock :)

• Gilla
...och när jag flög Asiana business och de blev så försenade att jag missade min anslutning och blev ombokad så att jag missade sista tåget från flygplatsen så ville de inte ersätta min taxiresa från flygplatsen.

• Gilla
...och när jag flög Asiana business och de blev så försenade att jag missade min anslutning och blev ombokad så att jag missade sista tåget från flygplatsen så ville de inte ersätta min taxiresa från flygplatsen.
Fast det var väl ändå inte bokat som en biljett? I sådana fall är det ju en helt annan situation än om man har en genomgående biljett...

Toppen