Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Everyday Awards är väl liknande SAS Bästa Tillgänglighet - vanliga biljetter (Z, F) som kan köpas med poäng. Kanske då med en notering att det inte är någon poängintjäning på dem (N:et efter).

Vilken bokningsklass använder everyday awards då? Jag har aldrig hört talas om att de skulle ha flera olika bokningsklasser för awards i en viss kabinklass...
Ofta Z för business och F för first, fast utan poängintjäning. De syns när man öppnar upp detaljerna för en awardsökning på Uniteds sida som ZN eller FN t ex.

Vet inte om det är rätt tråd men:
Är det någon som lyckas hitta First från FRA-DXB med Lufthansa? Har testat att söka via Lifemiles men finner bara Business.
Kanske inte finns med first men på det jag googlat ska det finnas :)
Tacksam för hjälp

Fanns inga chans att boka på deras flighteter med våra SAS poänger ?
När man pratar med SAS 2.4.1 nummer uppger de att det de ser är ungefär vad man kan hitta på UA site awards system.
där finns gott om ticket men inte hos SAS. Orättvis. Skaffat poänger som inte fingerar känns det så.

Fanns inga chans att boka på deras flighteter med våra SAS poänger ?
När man pratar med SAS 2.4.1 nummer uppger de att det de ser är ungefär vad man kan hitta på UA site awards system.
där finns gott om ticket men inte hos SAS. Orättvis. Skaffat poänger som inte fingerar känns det så.
Har du ett exempel på vad du sett som tillgängligt via UA som du fått nej att boka via Tallinn?

Är det någon som lyckas hitta First från FRA-DXB med Lufthansa? Har testat att söka via Lifemiles men finner bara Business.
Tacksam för hjälp

Fel tråd, finns en om vilka linjer som trafikeras med First. Nu skriver du inte när du vill resa, men jag kollade mitten av Maj med Expertflyer och alla dagar flygs av 330 som inte har First.

@Zfarnor nu är du ganska sent ute, bara 6-7 månader före avresa, dels till en populär destination och framför allt under en väldigt populär reseperiod. Jul och nyår vill väldigt många resa bort och de bästa biljetterna går åt fort! Lägg därtill att du själv redan sugit upp 4 platser i business. Det är inte omöjligt att få till ett gäng platser till men det känns som om du har i det närmaste den svåraste kombinationen, sent ute, populär destination, populär tidpunkt och antal biljetter du vill ha. Det är nästan som om svårighetsgraden ökar exponentiellt för varje person mer än två som du söker biljetter för. Det är verkligen inte lätt.

Att sura för att andra bonusprogram, som du/din bror valt bort, som du/din bror inte stöttat, har andra regler och annan tillgänglighet känns inte så relevant. Uniteds program har intjäning enligt sin och inlösen efter ders egen tabell, gillar du/din bror deras bättre så får väl du/din bror byta dit i fortsättningen?

Last edited:
Tror jag vet svaret på denna fråga men om jag bokar ARN-HKG, ett ben med SAS och ett ben med Lufthansa. Betalar man då 140k poäng i Business eller råkar det vara så att man betalar 50k för SAS-benet och 70k för LH-benet?

Tacksam för hjälp
Jag hade börjat med att kolla om det finns köpebiljetter i first. Finns det inte det så lär det inte finnas bonusbiljetter heller.

Toppen