Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Samma PNR. Gick utmärkt på virgins sida för mig med det.
Svarar mig själv. Efter några dagar kom det ett mail från Virgin som bland annat innehåller PNR:

1735392393665.png

Sitter och kollar lite resor inför nästa vinter och tillgängligheten i SAS Eurobonus är ju obefintlig.
Kollar man på AF/KLM Flying blue så finns det massor.

Finns det någon information om varför SAS Eurobonus inte har tillgång till KLM flygen österut till DPS till exempel?

• Wow
Reactions: Gus
Jag har en bunt poäng som brinner upp imorgon...

Försöker febrilt hitta en bonusresa och hittade ARN-CDG-SXM t/r i business. Men när jag försöker boka den med AMEX-voucer går den inte igenom. Men utan går den igen. Måste man fortfarande ringa kundtjänst i Tallin för detta? och är de öppna imorgon tror ni?

/LinuxSam

Nej, älskade kundtjänsten i Tallinn är avvecklad sedan flera år.

Det skall gå bra att genomföra på egen hand via hemsidan. Men är å andra sidan många funktioner som är lite svajiga vad gäller sök- och bokningsfunktionen för partner-bonusresor i nuläget, både vad gäller direkta funktioner och felmeddelanden.

Fast det verkar fortfarande vara en speciell kundtjänst för att boka med AMEX? ett särskilt nummer i alla fall.

Ja jag får väl testa. Annars får jag föra över poängen till en kompis.

/LinuxSam

Fast det verkar fortfarande vara en speciell kundtjänst för att boka med AMEX? ett särskilt nummer i alla fall.

Ja jag får väl testa. Annars får jag föra över poängen till en kompis.

/LinuxSam
Senaste tiden har jag utan problem kunnat både boka och omboka resor med voucher på vanliga kundtjänstnumret. Även på helger.

Huruvida det alltid fungerar eller om jag bara haft tur vet jag inte.

Hittat en resa från Istanbul via Amsterdam till Nairobi, och så vidare till JFK och till slut till Dakar. KLM, KLM. Kenya airways och Delta. Utan Amex rabatt
ligger priset på c:a 93000 poäng. Använder jag en Amex voucher (har flera) blir poängpriset 61500. Allt går att boka online. Kommer att vara på plats i Istanbul så det innebär ingen extra kostnad. Är det värt att satsa på? Soloresa.

Hittat en resa från Istanbul via Amsterdam till Nairobi, och så vidare till JFK och till slut till Dakar. KLM, KLM. Kenya airways och Delta. Utan Amex rabatt
ligger priset på c:a 93000 poäng. Använder jag en Amex voucher (har flera) blir poängpriset 61500. Allt går att boka online. Kommer att vara på plats i Istanbul så det innebär ingen extra kostnad. Är det värt att satsa på? Soloresa.
AMS-NBO-JFK-DSS?

Har du hittat det online på en sökning eller sökt ben för ben? För rent tekniskt ska dom ha blockat sådana alternativ iom för många zoner samt att du flyger genom en dyrare zon (såvida dom inte släppt på det igen).

Hur kan priset vara 93000 utan voucher och 61500 med? Eller menar du att det är 2 bokningar eller 3? Förtydliga gärna!

Toppen