Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag kollar på tillgängligheten för en sommarsemester med sol/bad inom Europa och noterar då att SAS på i princip samtliga destinationer och avgångar har tillgänglighet för bonusresor för returresor senare delen av juni och första halvan av juli (ca 16 juni - 15 juli) och för utresan i andra halvan av juli (ca 16 juli - 31 juli). Detta mönster gör det omöjligt att kombinera ut- och hemresa med poäng för att exempelvis nyttja en Amex-kupong. Jag förstår att SAS förhoppning genom detta är att få sälja åtminstone ena riktning som revenue biljett.

Någon som vet om SAS brukar justera detta närmare inpå avresa?

Är det möjligt att boka returresan först och vid ett senare tillfälle lägga till utresan eller går det endast att lägga till en returresa till redan bokad utresa?

Ah okej, nytt med Sky Team? Du menar omboka det långa benet va, inte avboka?

Har SAS sålt sin själ till Indien med bokning av resor via telefon? Satt i kö i ca 4h förra veckan, till slut svarade någon med grov engelsk dialekt som inte hörde vad jag sa sen la hon på.. helt otroligt. Finns det bara ett telefonnummer man kan ringa genom?
Hade samma erfarenhet i fredags. Flera timmar i telefonko och nar jag val kom fram hade agenten valdigt svart att forsta vad jag menade. Vid 14-tiden nar han hade uppfattat alla mina detaljer korrekt sa han att vi kunde lagga pa och han skulle ringa upp nar han lost allt praktiskt med alla legs for att fullgora bokningen, men sahar cirka 3 dygn senare sa har ingen ringt upp....

Jag kollar på tillgängligheten för en sommarsemester med sol/bad inom Europa och noterar då att SAS på i princip samtliga destinationer och avgångar har tillgänglighet för bonusresor för returresor senare delen av juni och första halvan av juli (ca 16 juni - 15 juli) och för utresan i andra halvan av juli (ca 16 juli - 31 juli). Detta mönster gör det omöjligt att kombinera ut- och hemresa med poäng för att exempelvis nyttja en Amex-kupong. Jag förstår att SAS förhoppning genom detta är att få sälja åtminstone ena riktning som revenue biljett.

Någon som vet om SAS brukar justera detta närmare inpå avresa?

Är det möjligt att boka returresan först och vid ett senare tillfälle lägga till utresan eller går det endast att lägga till en returresa till redan bokad utresa?
Du tittar på högsäsong... Början av sommaren är det fler som åker ut vs hem.

Hur är det nu: Får man numera ha en layover längre än 24 timmar? Hade gärna haft två nätter i Paris för att gå på Disney Land med grabben på väg ner till DXB.

Hur är det nu: Får man numera ha en layover längre än 24 timmar? Hade gärna haft två nätter i Paris för att gå på Disney Land med grabben på väg ner till DXB.
Nix.
Inga uppehåll som varar längre än 24 timmar är tillåtna.

Fick efter manga om och men till en bokning igar over telefon, ser dock att agenten bytt plats pa for- och efternamn pa en av passagerarna och de ar i fel ordning. Har ater igen spenderat atskilliga timmar idag i telefonko utan att na fram kundtjanst for att be de korrigera detta.... Vet ni om jag kan ignorera detta eller om det ar viktigt att det blir ratt?

Inte hållit koll på hur awardbokningar ändrats under Q4 pga upptagen med miljonkampanjen och annat, men har SAS kommit ut med någon mer information om bokningar i First? Några fick ju till Garuda och China Eastern innan det stängdes ner i september

Om man vill lägga till en s.k "feederflight" på en ren SAS-bonusresa. Åker man på "avbokningsavgiften" då på 750kr p/p eller är det 150kr (?) i ändringsavgift?

Ändring kostar väl 750 också på sas longhaul award? Eller blandar jag ihop saker nu?

Det är lite det som är min fråga :)
Jag har inte härjat runt med avbokningar etc så mycket med SAS sedan de införde de nya.

Jag vet att tidigare när jag lagt till feeder flights (Star Alliance) så var det 150kr ändringsavgift. Frågan är alltså om det är 150 eller 750 för göra samma på SAS, vet att avbokning är 750 men osäker på ändring. Men gissar du har rätt!

F.ö hur mycket sämre har guldsupporten blivit senaste tiden? Har försökt ringa in 3 gånger och gett upp efter 1h.

Toppen