Jag har Fly Premium på högsta nivå och just nu sträcker den sig till sista februari 2026. För ungefär tio dagar sedan fick jag in poäng från en resa i januari som jag hade efterregistrerat för länge sedan. När de poängen registrerades gick jag återigen över 200 000 poäng under de senaste tolv månaderna (vilket står i appen). Därför trodde jag att min Fly Premium-nivå skulle förlängas till exempelvis sista maj eller juni 2026. Men det står fortfarande sista februari 2026. Jag kontaktade därför SEB via appen och fick (icke-)svaret:
“Då vi på SEB Kort endast tillhandahåller Mastercard-delen på ditt SAS EuroBonus World Mastercard kan vi dessvärre inte svara på din fråga och ber därför vänligen om att få hänvisa till SAS EuroBonus.”
Men detta känns märkligt. Jag är ju kund hos SEB, och det är ju deras förmån jag får ta del av när jag når rätt poängnivå. Det borde alltså vara deras ansvar att lösa detta. Nu verkar det som att de inte ens har kollat på mitt konto utan bara har försökt skjuta ifrån sig ansvaret.
Är det någon som har varit med om något liknande? Jag vill helst undvika att jaga SAS i onödan bara för att bli hänvisad tillbaka till SEB igen.