Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Man har ju uppdaterat SAS Mastercard appen sen någon dag tillbaka. Någon mer än jag som i appen nu ser "fel" nivå på Flypremium i appen? Men jag ser "rätt" nivå inloggad på SAS hemsida. Jag förlängde idag med poängen från AMEX och nu ska nivån gälla till 30 juni 2026 och det är den högsta men i appen står det PLUS Bonus? Kanske bara en bugg i appen?
Jag ser rätt "Fly premium level" (+200 000) men fel "Upgrade type" (SAS Plus Bonus istället för SAS Plus Bonus/Business Bonus) i appen.
Så det måste vara en bugg.
 

Attachments

  • Screenshot_20250611_171834_SAS EuroBonus World Mastercard.png
    Screenshot_20250611_171834_SAS EuroBonus World Mastercard.png
    132,7 KB · Visningar: 53
Jag ser rätt "Fly premium level" (+200 000) men fel "Upgrade type" (SAS Plus Bonus istället för SAS Plus Bonus/Business Bonus) i appen.
Så det måste vara en bugg.
Ser ut som hos mig. Rätt poäng intjäning men fel status benämning. Om det inte är något nytt på gång i och med att busin lanseras i oktober På Europa flygen?
 
Jag har Fly Premium på högsta nivå och just nu sträcker den sig till sista februari 2026. För ungefär tio dagar sedan fick jag in poäng från en resa i januari som jag hade efterregistrerat för länge sedan. När de poängen registrerades gick jag återigen över 200 000 poäng under de senaste tolv månaderna (vilket står i appen). Därför trodde jag att min Fly Premium-nivå skulle förlängas till exempelvis sista maj eller juni 2026. Men det står fortfarande sista februari 2026. Jag kontaktade därför SEB via appen och fick (icke-)svaret:

“Då vi på SEB Kort endast tillhandahåller Mastercard-delen på ditt SAS EuroBonus World Mastercard kan vi dessvärre inte svara på din fråga och ber därför vänligen om att få hänvisa till SAS EuroBonus.”

Men detta känns märkligt. Jag är ju kund hos SEB, och det är ju deras förmån jag får ta del av när jag når rätt poängnivå. Det borde alltså vara deras ansvar att lösa detta. Nu verkar det som att de inte ens har kollat på mitt konto utan bara har försökt skjuta ifrån sig ansvaret.

Är det någon som har varit med om något liknande? Jag vill helst undvika att jaga SAS i onödan bara för att bli hänvisad tillbaka till SEB igen.
 
Jag har Fly Premium på högsta nivå och just nu sträcker den sig till sista februari 2026. För ungefär tio dagar sedan fick jag in poäng från en resa i januari som jag hade efterregistrerat för länge sedan. När de poängen registrerades gick jag återigen över 200 000 poäng under de senaste tolv månaderna (vilket står i appen). Därför trodde jag att min Fly Premium-nivå skulle förlängas till exempelvis sista maj eller juni 2026. Men det står fortfarande sista februari 2026. Jag kontaktade därför SEB via appen och fick (icke-)svaret:

“Då vi på SEB Kort endast tillhandahåller Mastercard-delen på ditt SAS EuroBonus World Mastercard kan vi dessvärre inte svara på din fråga och ber därför vänligen om att få hänvisa till SAS EuroBonus.”

Men detta känns märkligt. Jag är ju kund hos SEB, och det är ju deras förmån jag får ta del av när jag når rätt poängnivå. Det borde alltså vara deras ansvar att lösa detta. Nu verkar det som att de inte ens har kollat på mitt konto utan bara har försökt skjuta ifrån sig ansvaret.

Är det någon som har varit med om något liknande? Jag vill helst undvika att jaga SAS i onödan bara för att bli hänvisad tillbaka till SEB igen.
Vänta till efter nästa månadsskifte, det är nästa gång de kontrollerar vilka som ska ha status och inte och kanske du ramlar över då. Om det nu inte är så att du kommer ramla ner nästa månad pga att du tjänade massa poäng förra året i juni.
 
Kan också vara förändringar på gång med kortet. Fick precis en undersökning på mailen med olika frågor vad man föredrog mellan alternativ inkl en variant med bara ekonomi flyg för bonusresor.
 
Gillar inte alls hur hela förmånen presenteras i senaste Android-versionen. Man ser inte längre hur många poäng man tjänat in senaste tolv månaderna t.ex. Den föregående appversionen var klart bättre.
 
Gillar inte alls hur hela förmånen presenteras i senaste Android-versionen. Man ser inte längre hur många poäng man tjänat in senaste tolv månaderna t.ex. Den föregående appversionen var klart bättre.
12-månaderssaldot går som tur är fortfarande att nå om man loggar in på hemsidan. Men visst börjar man fundera vad som nu är på gång...
 
Kan också vara förändringar på gång med kortet. Fick precis en undersökning på mailen med olika frågor vad man föredrog mellan alternativ inkl en variant med bara ekonomi flyg för bonusresor.
Sådana där undersökningar kommer typ hela tiden. De testar högt och lågt för att se om någon är intresserad.
 
Kan också vara förändringar på gång med kortet. Fick precis en undersökning på mailen med olika frågor vad man föredrog mellan alternativ inkl en variant med bara ekonomi flyg för bonusresor.

Jag förstår inte hur en sådan förändring skulle funka. De kan ju knappast förbjuda en att använda de poäng man tjänar in via kortet till att boka premiumklasser. Och om det gäller FlyPremium-förmånen så är den ju för närvarande endast relevant om man INTE flyger ekonomi. Skulle väl isf vara om man får någon procentuell rabatt på awards i economy...
 
Toppen