Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Flera förmåner ställdes också mot varandra där man skulle välja det bästa alternativet. Det var bl.a gratis extra bagage och lounge tillgång.

Lite konstigt tycker jag. De flesta som har denna typ av kreditkort har troligen också status hos SAS Guld/Diamant var förmånerna redan ingår.

Jag tror definitivt inte majoriteten har guld och uppåt, om jag baserar det på de jag känner som har kortet. Särskilt om undersökningen kanske går ut både till de som var vanliga och premium kortet.
Nej kanske det är så. Om den också går ut till de som har vanliga kortet är jag enig. Premium kanske, det är bara om man skal ha full "bang-for-the-bucks" och använda Premium kortet fullt behöver man ganska många EB poäng och då tänkte jag att då är man guld. Men kanske det är fel. Personligen skulle jag inte betala för Premium kortet om jag inte kunna få ihop till business förmånen. Jag förstår ju att jag inte är "alla" :)

Nej kanske det är så. Om den också går ut till de som har vanliga kortet är jag enig. Premium kanske, det är bara om man skal ha full "bang-for-the-bucks" och använda Premium kortet fullt behöver man ganska många EB poäng och då tänkte jag att då är man guld. Men kanske det är fel. Personligen skulle jag inte betala för Premium kortet om jag inte kunna få ihop till business förmånen. Jag förstår ju att jag inte är "alla" :)
Det skulle inte jag heller :)

Men en sak de kan vara ute efter med undersökningen är ju tex vad de kan göra för att få fler att välja premium istället för standard.

Personligen tror jag att SEB behöver höja intjäningen av nivåpoäng för att kunna konkurrera bättre med SAS Amex Elite. Sen Elite-kortet tappar de garanterade 20.000 nivåpoängen har i alla fall min spend justerats dramatiskt mot Amex-kortet. Men alla har så klart olika förutsättningar och mål med korthuset.

Personligen tror jag att SEB behöver höja intjäningen av nivåpoäng för att kunna konkurrera bättre med SAS Amex Elite. Sen Elite-kortet tappar de garanterade 20.000 nivåpoängen har i alla fall min spend justerats dramatiskt mot Amex-kortet. Men alla har så klart olika förutsättningar och mål med korthuset.
Samma här.

Mycket tyder ju på att SEB kort inte vill ha omsättning på korten så kanske tjänar de främst pengar på årsavgiften. (Exempelvis att Betalo inte ger poäng och att man inte kan betala i förtid för att få utökat köputrymme). Att de ändrade till spend baserad nivåpoäng istället för fast gissar jag är att det blev billigare på totalen. Därför tror jag att de främst är ute efter vad som skulle kunna motivera ytterligare höjningar av årsavgiften.

Kan hålla med till viss del men 2-4-1 är inte vad det varit med tanke på Sky Team. Annan diskussion men rent bedrövligt sen övergången. Sedan är Elite allt annat än gratis. Kanske inte Premium heller men kan man utnyttja Fly Premium ordentligt är det ändå suveränt värde. Något jag tycker kan ifrågasättas gällande Elite och nämnda 2-4-1 situationen. 20/100 är ju såklart en fördel men avsaknaden av kampanjer drar ner, lite taktik för dubbla poänghelger går det ta igen en hel del vilket även såklart även hjälper nivåpoängen.

Toppen