Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

palmen

Moderator
Hej Tomten!

I år verkar jag inte få någon julkalender med spännande luckor att öppna varje dag.
Nästa år kommer jag vara lite ledsen då jag får mindre poäng när jag flyger med SAS till solen och värmen i södra i Europa.
I julklapp önskar jag mig mest av allt trippla baspoäng på någon resa i första kvartalet nästa år, det skulle vara den bästa julklappen.

Tack på förhand
"Ledsen resenär"
 

Storsteffe

Medlem
Även jag som reser relativt lite med SAS vill naturligtvis ha ut så mycket som möjligt av detta i form av förmåner men i dagsläget handlar det bara om överlevnad för SAS och då kanske man får ta ett steg bakåt och acceptera en del stora försämringar som vanlig resenär om man nu vill ha kvar SAS. Att man ger EBD en del förmåner tror jag är bra på lång sikt om man ser till att hålla(helst öka) kvar exklusiviteten men i övrigt så bör man hålla sig ifrån det som kostar i största möjliga mån. Om det vänder då kan man tänka om men det känns oerhört långt borta för tillfället. Med andra ord så är önskelistor på förbättringar i dagsläget rätt naiva enligt mig.
 

megaman

Medlem
Förslag:

1. Fixa rep vid gates och se till att prioboarding funkar. Kostar lite, ger mycket.

2. Ha en separat rabatterad cafeprislista för EBD på planen. Alltid trevligt kunna flasha med status.

3. Släpp rabatter till EBG/EBD på hemsidan innan pöbeln får dom.

4. +30% intjäning EBD skulle vara en klar förbättring och visa att ni satsar på oss.

5. Upgradevouchers. Vet att ni är livrädda att tappa plus/business-försäljning men någonstans måste ni satsa på stamresenärerna.
 

Nordman

Medlem
Förslag: Se över Optiontown (eller vad det nu blir) så att lyckad upgrade alltid ger fler baspoäng än originalbokningen. Som det verkar se ut i fortsättningen kan man t ex ha en originalbokning till New York i bokningsklass Go Flex (t ex E) och om man får igenom en upgrade till serviceklass Plus (bokningsklass B som det ofta verkar vara), så kommer både E och B att ge 4000 poäng (+ ev EBD/EBG-bonus), alltså ingen skillnad. Mitt förslag är att betald advance upgrade på detta sätt alltid ger högre poäng än originalbokningen skulle ha gjort. Då blir förmånen attraktivare. Om man vill belöna trogna resenärer kunde detta gälla från t ex EBS och uppåt. Då blir det, relativt EBB, en morot för EBS, som ju haft det lite tunt i grönsakslådan och en försämring mindre för alla fr o m EBS och uppåt.

Huvudpoängen(!) blir: mer pengar till SAS - mer poäng för den som reser.

Edit: förtydligat
 
Last edited:

Nemo

Medlem
Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att Eurobonus startade då man inte fick poäng på inrikes resor. Däremot fick man bonus på Europa-resor. Därför döptes programmet till Eurobonus. Då var det också populärt att döpa olika verksamheter till EG, Europa etc. Nu när man stryper poängintjäningen till Europa och man har poängintjäning inrikes så borde programmet döpas om. Till något intetsägande som kanske vagt har anknytning till Skandinavien. Namn har stor inverkan på hur något uppfattas.
 
  • Gilla
Reactions: fcx

AABack2ARN

Medlem
Inledningsvis fick man poäng även på inrikes resor men eftersom de norska politikerna som vill att alla skall ha det lika jä*ligt såg snabbt till att ta bort den möjligheten medan man enbart fick statuspoäng på resor i Sverige

Euro* hade snarare att göra med att SAS införde vad som kallades Euroclass och de fick mycket uppmärksamhet för.
 
Skrev i en annan tråd, passar även här: En genomförbar idé tycker jag skulle kunna vara att de med Eurobonus guld och uppåt innan detta år är slut får behålla nuvarande intjäningstabell.
 
Toppen