Senaste nytt

Förslag och idéer till EuroBonus

maswan

Medlem
Med den nya intjäningen så lär jag nog bara kvalificera på segment, och med lite mindre extrapoäng så skulle halva poängkostnaden för uppgraderingar på long haul kanske vara nog för att jag skulle sträcka mig ett par dussin segment på SAS-metall till per år för att kvalificera till Diamond. Som det är nu så gör det ju varken från eller till efter jag når EBG.

Tror inte att man behöver sträcka sig så långt som helt fria uppgraderingar för att det skulle kännas att det finns värde i det, även om gratis naturligtvis är gott.
 

niksal

Medlem
Upgrade vouchers till Diamond. Ta bort gift förmånen, eller begränsa den så att bara EBD kan ge bort ett silverkort. Ta bort goodie bag eller erbjud något vettigt. Vem tusan fick idén att ge ut ett par Marshall hörlurar till flygresenärer, när minst 90% redan har ett par noise cancelling Bose hörlurar.


Ööö, reser man mest short-haul brukar man inte ha sådana hörlurar. Jag påstår vi är mer än 10% som reser mest short-haul...

Jag kom i en annan tråd med förslaget med möjlighet att uppgradera för en rimlig summa poäng inom Norden och Europa (likt Finnair Plus). Det skulle jag gilla, och förstår inte helt poängen att både ha vouchers och möjlighet att uppgradera för poäng.

Vi måste komma ihåg orsaken bakom förändringarna var säkrandet av yield så jag tar hellre antingen vouchers eller poäng. Då poäng finns idag blir det kanske lättast att fortsätta på den linjen.

Om nu EBD ska ha en bra förmån (jag är inte EBD) så tycker jag t.ex. 35% poängbonus eller fast track oberoende av flygbolag skulle kunna vara lämpliga. Absolut bäst skulle vara införandet av en extra *A nivå likt one World emerald, men det är ju inget SAS kan införa. Att drömma om att EBD skulle börja likna HON är utopi.
 

Storsteffe

Medlem
Man måste väl se förbättringar som något som i längden ger SAS mer lönsamhet, att genomföra förbättringar som gynnar resenärerna är ju hur enkelt som helst om man inte tar hänsyn till konsekvenserna för lönsamheten eller tänker jag fel nu?
 

AABack2ARN

Medlem
Nä, men SAS kan vara med och påverka Star Alliance åt det hållet. Men det känns som att alliansen mest försöker knyta till sig mer flygbolag...
 

Totopez

Medlem
"Super fast track". Om det nu är så att Fast track kön på ARN går ända ut till taxibilarna pga att SAS delar ut guldkort i flingpaketen så kanske en dedikerad fast track för bara EBD kan vara en idé?
 

niksal

Medlem
"Super fast track". Om det nu är så att Fast track kön på ARN går ända ut till taxibilarna pga att SAS delar ut guldkort i flingpaketen så kanske en dedikerad fast track för bara EBD kan vara en idé?

Nu flyger jag inte från ARN sååå ofta, men oftast är FT närmast tom om eftermiddagar/tidig kväll på vardagar då jag åkt. Loungen däremot kan vara fullsatt, vilket kan vara irriterande.
 

AABack2ARN

Medlem
Fast Track är väl inget problem på Arlanda. Tycker att jag aldrig behövt köa där. Men loungen är som sagt en annan historia...
 

johhenrik

Medlem
Jag fattar inte varför så många gnäller på folk som fått EBG av någon? Om de reser så "lite" att de inte når EBG själva lär de väl inte heller ockupera speciellt mycket resurser? Det logiska skulle väl istället vara att klaga på alla här inne, som ju statistiskt sett tar upp mycket mer resurser än till o med "vanliga" EBG. :)
 

famhanssons

Medlem
Jag känner att det största problemet är att SAS infösrde en ny nivå som gav ett väldigt intresse. När vi nu ser vad det blev (är själv EBD) så blir man väldigt besviken och ser sig om mot konkurrenter som man tidigare inte ens tänkte på. Det måste ha funnits ett mål man ville uppnå!?! Tillbaka till ritbordet och sök vad man vill uppnå med EBD. Där har man HELT misslyckats
 
Toppen