Senaste nytt

Eventuell tidigare leverans av A350 till SAS?

A350XWB Production - Production List

Som ni ser på denna mycket trevliga lista har SAS en bit kvar till första leverans. Därefter finns det inte ens specat när nästa levereras, men vad som finns specat är att andra kunder har orders som skall fyllas där emellan.
Lite OT: Hur tror ni SAS resonerar kring seating i eventuella transatlantiska A321LR? Är plussäten 2+2 det bästa man kan hoppas på?

Skulle inte ARN/CPH - SIN fungera bra för SAS med 350?
Vet inte hur det ser ut med slots på SIN och hur mycket det kostar, men känns som en bra plats att ha direkt flyg mot.

Det är väl inget som hindrar att man flyger med en blandad flotta till en destination? Exempelvis att
Vet inte hur det ser ut med slots på SIN och hur mycket det kostar, men känns som en bra plats att ha direkt flyg mot.

Problemet är att man inte klarar den distansen med vändande maskin, utan destinationen måste antingen slingas mot en kortare eller så har man ett plan stående länge på marken.

Det är nog inte troligt. Detta eftersom Singapore - ARN är ett joint venture med SAS, tror även att CPH är samma. Alltså har bolagen tillsammans startat linjen.
Tillbaka till din fråga. Ja, linjen som sådan hade 350 varit perfekt för.

Ah, det tänkte jag inte på.

Lite off topic, någon som har en hum om hur mycket pengar vi pratar om för slot på SIN?
Det är väl inget som hindrar att man flyger med en blandad flotta till en destination? Exempelvis att

Problemet är att man inte klarar den distansen med vändande maskin, utan destinationen måste antingen slingas mot en kortare eller så har man ett plan stående länge på marken.

SAS A330 business class är en riktig bekväm produkt, bättre hårdvara än Finnair tex så det är inte så illa att leveranserna blir "sena". Enda förbättring jag kan tänka mig är luftkvalitet och ljudnivån på A350.

Hur kommer det att SAS är så långt ned på beställningslistan?
Jag antar att datumen flygbolaget lägger ordern spelar roll (såklart) men kan ändå inte tänka mig att det är den enda parametern?

SAS A330 business class är en riktig bekväm produkt, bättre hårdvara än Finnair tex så det är inte så illa att leveranserna blir "sena". Enda förbättring jag kan tänka mig är luftkvalitet och ljudnivån på A350.

SAS har väl planerat samma hårdvara i A350 som i A330?

Toppen