Tonton
Medlem
m det kostar pengar eller poäng (summan av endera kan diskuteras) att avboka så tror jag att många som bokar upp flera resor på ”chans” kommer att minska. Det i sin tur gör att platserna blir tillgängliga för andra att boka...
Hur stor effekten blir rent praktiskt kommer naturligtvis att hänga ihop med vad straffavgiften blir... och hur skev efterfrågan/tillgångsfaktorn är.
Kanske platstillgången till London och Paris i Go blir bättre, men problemet
med de mest attraktiva destinationerna är ju att de inte alls släpper några biljetter (i Business) under långa perioder
inte att någon sitter och bokar dem så snart de släpps.
Det är naturligtvis ett annat problem, det löser man inte med avbokningsavgifter, så långt är vi överens.
Såfort det dyker upp bonusplatser, specifikt till destinationer som Tokyo i Business så kan jag lova dig att de försvinner inom 24h.
Ibland släpps det till och med platser i Business till United MileagePlus, men inte till Eurobonus. Där finns det är riktigt problem att ta tag i. Det borde snarare vara tvärtom isf, kan jag tycka.
Det är högst troligen billigare för SAS att sätta oss eurobonusmedlemmar på en SK-flight än annan *A-flight. Men frågan är om United MileagePlus betalar bättre för en awardplats på en SK-flight? Tyvärr kommer vi nog aldrig få tag i dessa siffror