Disse reglene har eksistert så lenge jeg har vært medlem 20+ år. Aldri vært noe problem, tema eller utfordring. Det handler om å ha realistiske forventninger til å kunne benytte seg av et produkt som er gratis.
Problemet er at SAS har for mange utestående poeng hos for mange forventningsfulle medlemmer - uten å øke antallet tilgjengelige seter for poeng. Jeg nekter å tro at andelen «misbruk» er så stor at det er et reelt problem. 27 sider med avbestillinger burde for øvrig betydd 27 sider med nye tilgjengelige bonusbilletter for bestilling, men 20+ av sidene forsvant sannsynligvis i revenueblokken.
Om jeg tar feil - som vi nordmenn av og til gjør - burde SAS ha baller til å dokumentere «misbruket» - så kan de jo samtidig dokumentere hvordan de har økt antall bonusseter for å ta unna for den økte etterspørselen. Kredittkortselskapene betaler jo godt for å dele ut poeng, så da må SAS sørge for å levere et produkt som rettferdiggjør prisen. Sistnevnte tenker jeg de vil ha problemer med...
Dette handler 100% om penger og revenue for SAS, og har ingenting med omsorg eller omtanke for stakkars medlemmer som ikke får fly Business. Bra PR-jobb, SAS. Utrolig at folk faktisk tror på det.