Senaste nytt

Eventuell om-/av-bokningsavgift eller försäkring på Eurobonus-award resor

Ja men räknas det som First, alltså bokningsklass O? Jag trodde det heter First men bokas som business, men jag kanske har fel?
Det vete tusan. Har bara bokat det i samband med fortsatt Lufthansa-first... Bra om du har rätt!
Nej, "Domestic First" räknas som Business. Se screenshot.

Capture.PNG
 
Då kan vi enkelt konstatera att det var bättre förr :)
Och så hade jag också deras reseservice med en lokal kontaktperson som fixade allt. Det var tider det :D

Och min första jobbflygbiljett kostade 1997 runt 4000 kr mellan Malmö och Stockholm, vilket den kostar idag också. Inga lågprisbolag och SAS var säkert mycket mer lönsamt. Business class gardin och trerätters på bricka när man flög till Oslo. Så visst var det bättre förr.
 
Och min första jobbflygbiljett kostade 1997 runt 4000 kr mellan Malmö och Stockholm, vilket den kostar idag också. Inga lågprisbolag och SAS var säkert mycket mer lönsamt. Business class gardin och trerätters på bricka när man flög till Oslo. Så visst var det bättre förr.

Gammeldansk å GT på fakiren till Köpenhamn
 
1) Om man behöver pengar snabbt så är ju enkät, utvärdering, bygga en lösning med avgifter eller försäkringslösning för något som ingen av er någonsinn har gjort så extremt långsamt och dyrt. Dessutom verkar SAS ha de sämsta analytikerna. Istället. Sluta köp sprit till guld loungen, sluta svara i telefon i Tallin etc.
Listan kan göras lång om man nu vill ha cash snabbt.

2) Ojdå. Enligt travelhacks finns det 793 säten i business och 1530 i plus till Nordamerika tom april nästa år, det tycker jag vi avrundar till "inga biljetter".

3) Eller så är det kanske renutav sant. I denna tråd har mången person kommit ut ur ombokningsgarderoben och jag tror det är rimligt att antal att bonusplatstilldelningen är en funktion av bonusläget, så en sen avbokning är nog en låg sannolikhet för att den kommer tillbaka i inventoryt. Men vad ve jag.

4) Eller sett till att det lilla fåtalet inte stjälper för den stora massan.

5) Well, som man känner sig själv känner man andra.



Jag vill inte vara sämre, så jag toppar med inte bara musik utan tillhörande utstyrsel och dans ;)


Enkäten är bara en rökridå så att vad de än hittar på kan säga "vi har lyssnat till våra kunder"

Pengar kommer de att tjäna på att ta ut avgifter på London, Paris, Shanghai, Beijing och andra rutter där det aldrig är platsbrist
 
Och min första jobbflygbiljett kostade 1997 runt 4000 kr mellan Malmö och Stockholm, vilket den kostar idag också. Inga lågprisbolag och SAS var säkert mycket mer lönsamt. Business class gardin och trerätters på bricka när man flög till Oslo. Så visst var det bättre förr.

Samma pris till Malmö från NRK via CPH med flygbåt eller svävare sista biten. Dessutom fin servering på SAS till CPH och servering av smörrebröd på flygbåt/svävare med fullt dryckesutbud. Tur att man tålde mer ”fika” när man var yngre. Dessutom fick man köpa den taxfria ransonen åt båda hållen. Eurobunuspoäng, 4* 1200 p samt 4 statusgrundade segment i C klass. Helt oslagbart. Ja, mycket bättre förr, i varje fall när arbetsgivaren stod för resekostnaderna.
 
Rätta mig om jag har fel men jag tror inte att SAS köper awardplatser av Lufthansa. De köper förmodligen revenue-biljetter och säljer till dig som EB-award. Så att M&M övergår till dynamic pricing awards bör inte påverka alls.
I star ingår att medlemsbolagen kan boka varandras award-seats. Det är således inte revenue biljetter som sas köper av andra bolag och säljer till dig för poäng. I det scenariot skulle ju SAS ha bättre availability på LH än LH själva (som lägger ut award).
 
Jag vart tvungen att avboka min ToR Chicago resa i business med SAS den 8/6, som var betald med poäng. Vet ngn hur lång tid det tar innan avgiftspengarna återbetalas?
Poängen kom åter på en nanosekund typ.
 
Toppen