Senaste nytt

Eurobonus poäng på inställd SAS flight

Homer

Medlem
Ja. Men du har gjort en frivillig avbokning, inte en ofrivillig. Det är därför det är skillnad och du inte får poäng.

Dina argument övertygar inte så nu lägger vi ned diskussionen...

Däremot håller jag helt med om det @mha321 skrev i post #60, alltså närmast inkompetens.
 
Last edited:

Doctor-X

Medlem
Någon som har fått svar från Ebretro sedan strejken tog slut? Skickade mail måndags inte hört något än.
 

IT-snubben

Medlem
Någon som har fått svar från Ebretro sedan strejken tog slut? Skickade mail måndags inte hört något än.
Ja, jag skickade in förra torsdagen (om original routing credit, ORC) och fick svar idag.

Tyvärr så fattade de inte hela mailet då jag bara fick ORC för två av fyra flighter (jag hade ombokningar till annat bolag både under fredagen 26e och måndagen 29e).

Jag har svarat tillbaka med en ny begäran för 29e som jag inte fått någon respons på än.

Är EBG.
 

Meazza

Medlem
Idag fick jag in både baspoäng och en mailbekräftelse på mina begärda poäng för ett inställt flyg under strejken (då jag själv ordnade ny biljett med Norwegian). Är EBG, skickade in boarding pass och bokningsbekräftelse 30 april.

Dear XXX,

Thank you for your reply.

We are pleased to inform you that points for the enclosed document have been registered as basic points to your account and we hereby confirm your earned points. Kindly see below:

2019-04-28 AI Points: 937 QP QF SKXXX

Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.
 
Hej, Fick ett flyg inställt under strejken och fick flyga med med Finnair. Jag skickade till sas om att få poäng för resan ändå och fick detta:

Dear

Thank you for contacting us. I apologise for the delay in our response.

I would like to inform you that the points are credited only when the flight has been taken. As your booking was cancelled, I'm afraid you won't get points for those flights.

For more information regarding this, please click on the link given below.

What is EuroBonus? Everything about our frequent flyer program | SAS

Thank you once again for contacting us and I hope we can welcome you onboard again soon.

Är det verkligen rätt? Jag har fått poäng innan för flyg där man blivit ombokad? Har något fått poäng för flyg en inställd flight?
 

palmen

Moderator
Hej, Fick ett flyg inställt under strejken och fick flyga med med Finnair. Jag skickade till sas om att få poäng för resan ändå och fick detta:

Dear

Thank you for contacting us. I apologise for the delay in our response.

I would like to inform you that the points are credited only when the flight has been taken. As your booking was cancelled, I'm afraid you won't get points for those flights.

For more information regarding this, please click on the link given below.

What is EuroBonus? Everything about our frequent flyer program | SAS

Thank you once again for contacting us and I hope we can welcome you onboard again soon.

Är det verkligen rätt? Jag har fått poäng innan för flyg där man blivit ombokad? Har något fått poäng för flyg en inställd flight?
Du ska ha rätt till poängen.
 
Så har det varit förut och länken där går ju bara till "vanlig" info om att gå med euro bonus. Känns som SAS bara slår ifrån sig allt just nu. Tack så mycket för svaret.
 
Nu fick jag detta:

Dear

Thank you for coming back to us.

I'm sorry you feel that your concerns were not addressed. I would like to inform you that, if you cancel your booking and choose not to travel you won't get any points. However, If we cancel your flight and rebook you with our partner airlines, you will get the points once you complete the journey.

For more assistance regard to a EuroBonus matter, it would be more helpful if you contact our SAS EuroBonus department, as they are in better place to deal with this matter. You can get in touch with them via telephone, websiteor email us on ebretro@sas.se

Your region's Eurobonus contact information can be found on your local SAS website.

Once again thank you for getting in touch with us and I hope above information is helpful for you.

Det betyder väl att i SAS system så tror dom att jag har bokat av själv och det stämmer inte alls. Det verkar vara lite snurrigt där nu.
 
Jag svarade att det var dom som bokat av och fick nu:

Dear

Thank you for coming back to us.

You have contacted us in regard to a EuroBonus matter, it can only be addressed by the SAS EuroBonus department via telephone, websiteor email us on ebretro@sas.se

Your region's Eurobonus contact information can be found on your local SAS website.

Thank you once again for coming back to us and I hope we can welcome you onboard again soon.

Så nej 2 gånger och sedan att dom inte kan svara på frågor om Eurobonus. Ja ja, det blir ett nytt mail till rätt ställe då.
 
Toppen