Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
De flesta stora städer ligger längs med kusten, att ta en omväg genom sverige känns inte direkt som en lösning, man måste ändå igenom bergen.

Diskussionen blev kanske lite OT, hur som helst så finns stora möjligheter att se över denna typ av sammarbete i de andra skandinaviska länderna. Norrmännen får helt enkelt nöja sig med sitt valfångstfartyg. ;-)

Jag var ensam i plus på vägen ned men idag på vägen upp från nce till arlanda var vi 2 i plus...

Totalt 70 pax på en 737 idag, uppskattar något färre på vägen ned.

Killen som flög med mig hade flugit Norwegian ned. Smockfullt flyg sa han...

Nu är detta nog OT från mig igen, men så här kan det väl inte fortsätta? Sas kanska ska lägga ned rutter där man av någon konstig anledning inte lyckas fylla planen?

Diamonds innehåll känns som ett pyttelitet problem.

För vem ska det vara svårt att nå status och varför? Hur många cardjunkies finns det därute och är de tillräckligt många för att hålla SAS över ytan? Jag är absolut inte emot en högre nivå även om jag vet att jag aldrig kommer att nå den så höj den gärna till 500.000, men det SAS behöver göra på hemmaplan är att locka tillbaka kunder från FR och DY. En högre nivå i EB tror jag inte kommer att ge SAS mer pengar i kistan. Dessutom så tror jag att nuvarande guld och silvernivåerna kommer att bli sämre, vilket i sin tur riskerar att många av de ca 200000 medlemmarna väljer ett annat program alt slutar att välja SAS i första hand.

(Många i min omgivning "älskar" norwegian eftersom de är sååå billiga och så har de fräscha nya flygplan med wifi... Är i London nu och flyger t/r med DY, det fanns inte en ledig plats när vi åkte i tisdags. Jag försökte styra in oss på BA som var billigare, men eftersom det inte är jag som betalar så är det bara att flyga med.)

Jag flög tyvärr DY igår och planet hem var allt annat än fräscht, det var riktigt smutsigt och grisigt. På ryggstödet i mitt säte hade det runnit något vitt klet som jag inte vill veta vad det var. Ryggen på sätet framör mig var väldigt smutsigt, var länge sedan jag åkte ett sånt grisigt plan. Dessutom gillar jag inte deras svettiga plastklädslar (läder? I doubt it, ser ut som baksätet på en polisbil) De borde ju kunna spola av plasten iaf. I SAS tygstolar sjunker ju smutsen in så man slipper se den

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen