Angående att man ska kräva en viss spending på SAS longhaul så är det ju inte så enkelt. SAS har ju inte tillräckligt med kärror för att tillfredställa de behov som finns avseende destinationer och tidtabeller.
Star Alliance är ju helt nödvändigt för SAS och i förlängningen även nödvändigt för hela EuroBonusprogrammet. Börjar man kräva SK-metall så är det ju liksom inget kvar att välja ifrån rent logistiskt.
Inrikes/skandinavien är det ju så klart en annan historia.
mvh
Reser man något sånär frekvent på longhaul med Star Alliance så är det nästan omöjligt att inte få några SAS-legs som feeders till FRA/MUC/ZRH/CDG/LHR etc. Så att lägga in krav på x antal segment på SAS är inget som kommer stoppa något från att nå en viss status, såvida man inte gör som SQ och M&M och säger att enbart segment inom egna gruppen räknas.
För övrigt till några andra så är spending (revenue) inte samma sak som vinst (profit). Håll isär!