Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

LHR-BRU Brussels Airlines Economy Light: Ingen recognition
BRU-LHR Brussels Airlines Economy Light: Recognition, hälsades välkommen vid namn av purser
LHR-BRU Brussels Airlines Economy Light: Ingen recognition

Observation i Bryssel: Med Senator inlagd på boardingkort nekades jag fasttrack security av streckkodsläsaren. Gick över till värdinnan och visade upp mitt boardingkort, hon var väl stressad pga hög belastning 09:00 fredag morgon, för hon förstod inte vad jag menade. ”I have Senator status” sa jag, varpå värdinnan snabbt ursäktade sig och självklart skulle släppa igenom mig, men ville bara se mitt Senator-kort.

Väntar ännu på följande resa i oktober med Swiss
ARN-ZRH-LIS Eco
LIS-ZRH-ARN Eco

Nu är de sista 4 segmenten också avklarade 2 LX + 2 LH (alla i business). Mycket bra personal men inget speciellt förknippat med status Kanske inte helt oväntat då jag tror det var en hel del senatorer på de 4 flighterna. Att maten på Lufthansa allt som oftast inte riktigt är i min smak kan man inte anklaga personalen för.

Boardingprocessen fungerade bäst i London. Ok i Frankfurt och minst sagt var det ganska rörigt i ZRH och ARN även om de faktiskt lyckades hålla isär grupperna ganska väl.

Frankfurt är (enligt mig) en skitflygplats när man skall från Icke-Schengen till Schengen (från B till A).

Då är även jag klar med mina leg.
Allt nedan bokat som Economy Light.

2 leg med LOT inrikes: ingen recognition eller upgrade. Kunde fritt välja säte i förväg. Lounge access fungerade utmärkt med boardingkortet i både BZG och WAW.

4 leg med LH:
CPH-MUC: tilldelad plats långt fram i planet samt blockat säte intill. Ingen upgrade eller recognition.
MUC-PRG: uppgraderad till business. Ingen recognition.
PRG-FRA och FRA-CPH: tilldelad plats långt fram i planet samt blockat säte intill. Ingen upgrade eller recognition.

Jag har nu flugit sex segment med Lufthansa som nybliven Senator-medlem, samtliga i Economy ARN-MUC T&R. Blivit uppgraderad vid gaten till Business på varje flyg, alltid placerad på rad 1, bra service ombord.

Senator-statusen har hittills överträffat mina förväntningar.
6 uppgraderingar på 6 fligher är extremt bra utfall.
Jag hoppas på 1 eller 2 upgrades på mina 4 flighter i ekonomi.

Jag håller helt med, det har verkligen varit ett extremt bra utfall för mig (fråga mig inte varför)! Jag ska flyga igen nästa vecka, hoppas att du nu inte stoppar min upgrade run :)

Åker på första resan i morgon med LH sedan statusmatchen. Reser från GOT med statuslös pax, antar att vi båda ej kan gå genom security på economy light-biljetter (såsom det väl är med SAS?)? Står f.ö. endast "priority" på mitt boardingkort och ingen fast track.

Första fyra flygen gjorda som ny SEN, alla med LX.
ARN-ZRH: Ingen recognition, men seatblock på exit row. Ekonomibiljett.
ZRH-VLC: Hälsades välkommen av purser som kom till min plats, seatblock på exit row. Ekonomibiljett.
VLC-ZRH: Ingen recognition, men seatblock på exit row. Ekonomibiljett.
ARN-ZRH: Ingen reconition, ingen seatblock på exit row. Ekonomibiljett.
För övrigt tycker jag att 3dje parts loungen i Valencia var helt ok. Ingen varm mat, men en hel del smått och gott att välja på och bra dryck.

Toppen