Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Kronholm

Medlem
Jag flög ARN-MUC-BER igår tisdag med Lufthansa, ingen recognition, uppgradering eller seat-block (båda flygen var fullbokade). Serveringen i ekonomi var sparsam, en flaska vatten och en chokladbit. En trevlig förmån vid ankomst till Berlin var att besöka Senatorloungen för en öl och middag. Jaja, blir samma rutt tillbaks till Stockholm på torsdag för att få ihop fyra segment.

Oscaro

Medlem
Ska åka ARN-BNA om ett par veckor med ekonomi light, 2p där en är statuslös. Antar det är omöjligt att få upgrade då? Någon som vet om det är lättare/billigare få upgrades via cash om man är senator? Och om delar av resan är operated av United, räknas det inte till mina segment då? Vet att den inte är med på listan.

Last edited:

RimaZ

Medlem
fyra leg med LH-gruppen (två leg LH, två leg Austrian). Blev välkomnad och tilltalad med namn (Herr XX) på tre av fyra flighter. Fick även uppfräschningsvåtservett, cashewnötter, extra choklad och dryck samt en handskriven lapp på min plats på ett av leggen.

It's the little things that count!

Synd att man troligen inte kommer kunna behålla Senator efter 2026..

palmen

Moderator
Och om delar av resan är operated av United, räknas det inte till mina segment då? Vet att den inte är med på listan.
Du svarar på din egen fråga.
Ska åka ARN-BNA om ett par veckor med ekonomi light, 2p där en är statuslös. Antar det är omöjligt att få upgrade då? Någon som vet om det är lättare/billigare få upgrades via cash om man är senator?
Varför skulle det vara omöjligt? En ensam Senator har enklare att få uppgradering än en resa med 2 personer, men Lufthansa är oftast väldigt vänliga mot sina Senators och de som är med i samma bokning.
Mig veterligen är det inte billigare baserat på status, om de måste prioritera bland folk som vill uppgradera så är det absolut ingen nackdel att vara Senator.

RhinoG

Medlem
Ska åka ARN-BNA om ett par veckor med ekonomi light, 2p där en är statuslös. Antar det är omöjligt att få upgrade då? Någon som vet om det är lättare/billigare få upgrades via cash om man är senator? Och om delar av resan är operated av United, räknas det inte till mina segment då? Vet att den inte är med på listan.
Låter det vara osagt om det är omöjligt, men jag gjorde en resa i helgen med statuslös där endast jag blev uppgraderad. Business kan dock varit fullt.

plover

Medlem
Första Senator flighten ARN-FRA-VIE-RMO till helgen i ECO Light. Blev förseated på helt OK aisle eller window vid onlineincheckningen, Boarding Group 2 och PRIORITY (är det fast track?) på alla sex boardingkorten. Provade att ändra ett säte i modify my booking, men då vill den ha betalt så jag skippade detta. Skall bli intressant att se vad som sker på de sex flighterna ToR.

Jannes

Medlem
Första Senator flighten ARN-FRA-VIE-RMO till helgen i ECO Light. Blev förseated på helt OK aisle eller window vid onlineincheckningen, Boarding Group 2 och PRIORITY (är det fast track?) på alla sex boardingkorten. Provade att ändra ett säte i modify my booking, men då vill den ha betalt så jag skippade detta. Skall bli intressant att se vad som sker på de sex flighterna ToR.
Låter helt rätt, Eco Light ger inte gratis platsval.

plover

Medlem
Tack för det, sista fråga; hur får jag Fast Track på T5 i morgon som Senator eller EBG ? På mina boardingkort står ingenting.

Toppen