Senaste nytt

Erfarenheter som nybörjare med Senator

Blev uppgraderad till business (från economy light) idag på KRK-FRA. Första segmentet med LH sedan jag matchades till Senator. Flög två segment med Austrian i torsdags, ingen recognition eller något annat där. Har LH inställt som hembolag hos M&M om det nu spelar roll för denna typ av courtesy upgrade och inte bara för senatorkortets utseende. Första gången med Heimat, ingen ursprungsregion angiven, men helt OK. Skulle gissa kalvrostbiff.

IMG_7042.jpeg

Kommer SAS se lika stort tryck på dessa destinationer utan att ha LH-Gruppens longhaul som mål?

Det tror jag inte men det finns en annan sak att tänka på här.

Jag har tagit LH Group flyg t/r kanske ett dussin gånger det senaste året och min uppfattning har varje gång varit att det är påfallande lite svenska resenärer. Jag skulle inte ta gift på att mina observationer är allmängiltiga(och jag förstår mycket väl att det är färre svenskar utanför SAS) men frågan är ändå ifall det primärt handlar om folk som i framtiden kommer fylla ytterligare ett LH-flyg till Skandinavien eller om svenska resenärer som ska ut i världen?

Ska åka min första flight som Senator imorgon och efter flertalet rapporter om folk som blir uppgraderade till höger och vänster så hade man nästan hoppats på det (inte för att LH C intra-Europa ger mig så mycket - jag hör till dem som föredrar SAS Plus).
Anyway, blev lite förvånad att se att jag inte kunde välja plats gratis ens vid check in. Har fått en fönsterplats långt fram i kabinen (på en rad som är markerad med stjärnor för "preferred"). Blev lite förvånad när de ville ha 399 kr för att jag skulle få flytta till gångplatsen en rak bakom. Samma pris för nödutgångsplats. Fair enough, men när de även ville ha samma pris för att jag skulle få välja en plats på raden näst längst bak så blev jag ytterst konfunderad.
Är detta standard? (Har en Eco Light-biljett om det spelar roll)

Ska åka min första flight som Senator imorgon och efter flertalet rapporter om folk som blir uppgraderade till höger och vänster så hade man nästan hoppats på det (inte för att LH C intra-Europa ger mig så mycket - jag hör till dem som föredrar SAS Plus).
Anyway, blev lite förvånad att se att jag inte kunde välja plats gratis ens vid check in. Har fått en fönsterplats långt fram i kabinen (på en rad som är markerad med stjärnor för "preferred"). Blev lite förvånad när de ville ha 399 kr för att jag skulle få flytta till gångplatsen en rak bakom. Samma pris för nödutgångsplats. Fair enough, men när de även ville ha samma pris för att jag skulle få välja en plats på raden näst längst bak så blev jag ytterst konfunderad.
Är detta standard? (Har en Eco Light-biljett om det spelar roll)
EcoLight är såvitt jag vet utan möjlighet att välja plats även för Senator. Du blir placerad på en bra plats. Jag noterade på min senaste LH-flight att de två SEN och 1 HON som var i ekonomi alla satt vid nödutgång. Det är möjligt att de inte alla hade EcoLight men ändå en datapunkt.
Hur vet jag deras status? För att pursern tog upp drinkordrar från dem...

EcoLight är såvitt jag vet utan möjlighet att välja plats även för Senator. Du blir placerad på en bra plats. Jag noterade på min senaste LH-flight att de två SEN och 1 HON som var i ekonomi alla satt vid nödutgång. Det är möjligt att de inte alla hade EcoLight men ändå en datapunkt.
Hur vet jag deras status? För att pursern tog upp drinkordrar från dem...
Alla kan välja valfri plats på LH när checkin börjat kostnadsfritt. Testa att logga in på manage my booking istället för att välja plats i checkin. Avsluta check in och gå in på hantera bokning och där ska det gå att välja plats.

Alla kan välja valfri plats på LH när checkin börjat kostnadsfritt. Testa att logga in på manage my booking istället för att välja plats i checkin. Avsluta check in och gå in på hantera bokning och där ska det gå att välja plats.
Är det tänkt så? Alla användargränssnitt hos LH är helt horribla så vem vet. :rolleyes:

Tack för tipset dock. Det ska jag ta med mig även om det inte behövdes denna gång.

Tack för tipset. Om jag gjorde cancel checkin och sedan gick till manage my bookings så kunde jag välja fritt bland alla tillgängliga säten (inklusive preferred).

Väldigt logiskt och smidigt.

Toppen