Jag har bokat en natt på DoubleTree Miami Airport via Hiltons app, semi-flex rate, (avboka senast 4 dagar före ankomst). Via den brittiska Hotels.com sidan får man automatiskt 10% rabatt på hotellet, vilket gav ett lägre pris på 15 USD. Bara att förklara för Hilton att de måste byta land från USA till Storbritannien på hotels.com tog 3 mail.
När det var avklarat så säger Hilton att avbokningsreglerna (och då alltså hela bokningen) är olika för rummen bokade via appen och hotels.com.
Hilton menar att rummet jag bokat i appen har cancellation policy until 11:59 PM November 08, 2018 och att hotels.com har until 11:59 PM November 07, 2018. Då skickar jag en skärmdump från min Hilton app där det står cancellation policy until 11:59 PM November 07, 2018, alltså samma som hotels.com. Då svarar Hilton med en egen skärmdump från min bokning i deras bokningssystem där det står "cancel by 08 Nov 18". Och det betyder ju för f*sen att rummet måste avbokas senast 11:59 PM den 7 november, precis som det står i appen!! Men Hilton verkar tro att det betyder att jag kan avboka rummet hela den 8 november, och det kan jag ju definitivt inte!
Så alltså!
-Hilton litar inte på informationen i sin egen app?
-Hiltons kundtjänst förstår inte att om man ska avboka något före den 8 november så betyder det att man måste avboka absolut senast kl. 23:59 den 7 november?? Nu har det varit väldigt många personer inblandade, och ingen verkar förstå! (eller så är det jag som är helt snurrig??)
Suck, i framtiden hoppas jag inte att jag hittar billigare pris någon annanstans för detta har tagit så mycket tid.