Senaste nytt

Erfarenheter av Hiltons best rate guarantee?

Jag vet! Men då får de visa på exakt vad det är som gör att den raten inte fullföljer de krav som de har i sin egen. Vad anger de som orsak till nekandet?
De svarar inte på varför de inte godkände första gången utan bara att nu finns ju inte priset längre....
(det fanns fortfarande när jag tittade efter att de nekade)

Bokade rum på Hilton Garden Inn New York/Central Park South-Midtown West och hade samtidigt hittat ett lägre pris på Hotels.com Skickade in min BPG-claim och angav tydligt att priset fanns på den svenska versionen av sidan, men givetvis nekade de mig då de tog priserna från den amerikanska versionen som låg högre än Hiltons egna.

Skickade tillbaka och förtydligade att jag följt deras regler till punkt och pricka samt givetvis angivit samma rumsstorlek, avbokningsvillkor samt bad dem dubbelkolla att de bytt land från US till Sverige samt skickade med en PDF-utskrift av hela sidan där det klart och tydligt framgår vad som gäller.

Fick nyss en ny bokningsbekräftelse! $69.49 + tax per natt blir nog svårt att slå i NYC, även om det är februari vi pratar om. Får se om jag behåller det eller om det är värt några hundra dollar till för att testa nya The Bernic Hotel New York City, Tapestry Collection by Hilton den veckan jag är där. :confused::rolleyes:

Någon som har erfarenhet av nedan? Känns som ett riktigt dåligt skämt att de inte kan göra en redund, utan vill skicka en... check?!

In reviewing your claim, I show you were advised because your type of reservation is categorized as Non-Refundable the rate is unable to be modified. Instead, we are honoring the Best Price Guarantee by issuing a refund directly to you. Our Corporate office do not have access to your credit card. A refund will be issued to you via company check in the amount of $228.75 (including tax). Please provide us with the mailing address you will like for us to send your refund check. Once we receive your mailing address please allow 10-15 business days for processing.

Någon som har erfarenhet av nedan? Känns som ett riktigt dåligt skämt att de inte kan göra en redund, utan vill skicka en... check?!

In reviewing your claim, I show you were advised because your type of reservation is categorized as Non-Refundable the rate is unable to be modified. Instead, we are honoring the Best Price Guarantee by issuing a refund directly to you. Our Corporate office do not have access to your credit card. A refund will be issued to you via company check in the amount of $228.75 (including tax). Please provide us with the mailing address you will like for us to send your refund check. Once we receive your mailing address please allow 10-15 business days for processing.
Jänkarna gillar sina checkar...

Jag har också löst in en check från USA. Tror det kostade 500kr på Swedbank. Den skulle tydligen valideras på nått sätt innan dom kunde betala ut beloppet.

Jag löste in en USD check på SEBs kontor i jämnhöjd med Hötorget. Men de tog 175 kr för tjänsten. Jag hade fått $40-$50 i tax refund för något inköp jag gjort. Blev inga stora pengar kvar åt mig men kändes ändå bättre än att slänga checken helt.

@lilydock Ska du till USA? Ta med checken och lös in den där. Tyvärr behöver du besöka den utställande bankens kontor. Var Wells Fargo i somras och de tar $7.50 för att lösa in den om du ej är kund hos dem. Jag slapp avgiften i somras. För att få ut checken behövde jag ha med mig pass samt ett kreditkort i mitt namn.

Toppen