Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

henrik l

Medlem
För att gå lite halvt OT, till short och medium haul med lite större barn. Har ju nämnt ett antal gånger att jag flög GOT-PMO uppdelat på tre ben i juni med en 5-åring och en 7-åring. Om jag ska jämföra när vi har flugit direkt med Ryan Scare, ca 3,5 timmar, så var det betydligt mindre myror i brallorna den här gången. Många vuxna tycker säkert att det var idioti med 3 ben, men jag måste säga att det var riktigt avkopplande. Varje flight var mellan 1-2 timmar, dvs ungarna hinner aldrig bli less. Det ska ätas lite, man kan sova lite, läsa lite, gå på toa, men det hinner som aldrig bli långtråkigt, för snart är det dags för landning. Har man dessutom loungeaccess och en bärbar med Internetuppkoppling, så blir det inga problem med sysselsättningen. Och är flighten lite försenad så kan man alltid kolla på massa mindre triviala saker, plan som kommer och plan som går och dessutom diskutera vilket bolag det är hur man ser det:D
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Vill jag krama min partner när jag reser med henne gör jag det. Skiter i om du eller någon annan resenär ser det.
Vill jag kyssa min partner när jag reser med henne gör jag det. Skiter i om du eller någon annan resenär ser det.


Kanske OT, men jag skulle vilja veta/se hur detta fungerar för två yngre/äldre gay-killar som flyger med Egypt Air, Saudi eller varför inte Iran Air...eller rättare sagt jag vill nog inte veta - tror inte att det skulle accepteras.
 

ELO

Medlem
Jag tycker att alla barnrabatter skulle tas bort i C och F. Därmed skulle de flesta barnfamiljer inte resa i businessclass/first class ( skulle inte ha råd om 90 % barnrabatt försvann). OM man nu har betalat 40 000 kr för en biljett då vill man ju verkligen kunna sova och var autvilad när man kommer fram och inte ha sönderskrikna öron. Är det ingen som håller med mig här på detta forum?
 

MarcusC

Medlem
Jag tycker att alla barnrabatter skulle tas bort i C och F. Därmed skulle de flesta barnfamiljer inte resa i businessclass/first class ( skulle inte ha råd om 90 % barnrabatt försvann). OM man nu har betalat 40 000 kr för en biljett då vill man ju verkligen kunna sova och var autvilad när man kommer fram och inte ha sönderskrikna öron. Är det ingen som håller med mig här på detta forum?
Jag är tveksam...är det verkligen så ofta barn skriker hela resan? Jag anser det minst lika ofta är andra typer av passagerare som stör. Visst kan barn skrika och vara ledsna men det är oftast ingen längre period.

De enda barn som har höga rabatter är dessutom infants dvs 0-2 år. SAS erbjuder som ett undantag 50% på awardresor. Men annars betalar ju barn i F och business samma pris som vuxna. Så barnfamiljer med fler än ett barn har ju i de allra flesta fall betalat full pris för barn.
 

Dr. Miles

Expert
Haha...inga problem - jag står fast vid den synpunkten - fast egentligen är det ju så att föräldrar som inte inser att livet kanske är lite begränsat när man har infants är det största problemet. Har man ordning på sina barn så är det väl inget problem!?

och denna diskussion passar bäst här, istället att bli OT i annan tråd.

Man kan inte förutse skrikande barn eller störande vuxen ombord.
Om man vill förbjuda barn i premiumkabin bara pga att det finns risk att störa andra medresenär, gäller det inte även för vuxna?
Vad skulle du säga om flygbolaget vägrade att ta emot din bokning bara för att de misstänkte att det fanns risk att du skulle störa andra passagerare? Risken finns ju.
 
Last edited:

Stefan62

Medlem
Haha... Livet kanske ser lite annorlunda ut ar 2013 sa for att fa ihop familjeliv och privatliv I en globaliserad varld kanske det kravs endel resande. Att de som da har mojlighet att resa bekvamt borde fa gora det! Men det klart allt va ju battre forr nar nar alla holl sig hemma pa sin gard....

Det här går lite för mycket OT - det är så många som sätter barn till världen utan att förstå vad de gjort - och istället tänker på sin egen bekvämlighet. Självklart ska alla som vill och har möjlighet få resa bekvämt - även de som inte tar med sig spädbarn på flyg!
 

Dr. Miles

Expert
Jag har flugit lite över 80 flygningar i år men det var bara tre-fyra flygningar som en skrikande baby fanns ombord som jag minns och det var vid landning. Alltså inte under hela flygning.
På en flygning hade jag ett barn som satte bakom mig som sparkade på mitt säte några gånger. Hon slutade dock när jag sa till henne. Mamman (jag gissar) var koncentrerad i läsning av en bok och såg inte att hennes dotter sparkade sätet framför sig.

Däremot hade jag säkert långt flera flygningar som jag blev störd av vuxna resenärer på olika sätt.
Berusad, illaluktande, läckande ljud från hörlurar, står i gången och pratar samt blockerar gången osv.
 

Jakob K

Medlem
Jag tycker att alla barnrabatter skulle tas bort i C och F. Därmed skulle de flesta barnfamiljer inte resa i businessclass/first class ( skulle inte ha råd om 90 % barnrabatt försvann). OM man nu har betalat 40 000 kr för en biljett då vill man ju verkligen kunna sova och var autvilad när man kommer fram och inte ha sönderskrikna öron. Är det ingen som håller med mig här på detta forum?

Kanske man borde ta bort rättigheten att ha synpunkter på andra resenärer i F när man åker på en Award och egentligen inte har råd att åka F varken med eller utan familjen?

:cool:
 
Toppen