Senaste nytt

Erfarenheter att resa med små barn?

Storsteffe

Medlem
Som flera andra så har jag haft betydligt mer problem med fyllskallar än barn.... Barn har jag haft mer nöje än problem med i främre delen av kabinen, i coach kan det vara lite mer störande om man råkar bli omringad av en barn- eller bebisarme :D
 

Dr. Miles

Expert
Dagens flight TG960 från Bangkok till Stockholm fanns en flicka i 5-6 års åldern ombord och hon uppförde sig bra och inte störde andra medresenärer.

När jag vaknade mitt på natten så hörde jag en äldre man som snarkade högt därför kan jag återigen konstatera att barn inte är största problemet ombord som kan störa ens resa. Vuxna passagerare stör andra oftare.

Apropå snarkande passagerare, kunde jag somna om tack vare noise cancelling hörlurar. Så om ni är känsliga mot oljud, rekommenderar jag er att skaffa sådan. :)

EDIT: Jag kan inte garantera heller att jag inte snarkar medan jag sover. Så ber jag om ursäkt ifall jag störde andra medan jag sov.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Enligt enkät som Expedia har publicerat nyligen, är ouppmärksamma föräldrar (Inattentive Parents) mest störande under flygning.

The full list of "Most Annoying / Offensive Airplane Etiquette Violators" follows:

1. Inattentive Parents 41%

2. Rear Seat Kicker 38%

3. The Aromatic Passenger 28%

4. The Boozer 26%

5. Chatty Cathy 23%

6. Audio Insensitive 19%

7. Seat-back Guy 13%

8. Carry-on Baggage Offenders 13%

9. The Back-Seat Grabber 12%

10. The Queue Jumper 12%

11. The Armrest Hog 11%

12. Mad Bladder* 11%

13. Pungent Food Eaters 9%

14. The Mad Dasher** 9%

15. The Amorous 9%

16. Overhead Bin Inconsiderate 9%

17. The Undresser 9%

18. The Pre-Boarder*** 6%

19. The Seat Switcher 5%​

Källa: Sky Crimes & Misdemeanors: Expedia Study of In-Flight Etiquette for the Holidays Finds Inattentive Parents Rank as "Most Annoying" Fliers - Dec 9, 2013
 

OnlyAFool

Medlem
När man kombinerar ettan och tvåan på lista, så får man en t jobbig flygning över Atlanten :/ Men oftast så tycker jag barn beter sig väldigt bra på flygen :)
 

Thornado

Medlem
Denna bild postades i min newsfeed på Facebook, vilket fick mig att tänka på den här tråden.

716.jpg
 

Vaniljvodka

Medlem
På SK903 mellan ARN och EWR förrförra söndagen så räknade jag det till 8 barn i C mellan kanske 3 och 10 bast. Aldrig sett så många i business. Blev inte störd av någon.
 
K

KavlingeDude

Guest
Är man "rädd" för barnskrik, bajsblöjjelukt och tycker osäkra föräldrar är jobbiga så skall man undvika fredagskärran från Peking (till cph) - även kallad för adoptionsbussen. Det är ofta alla par som har hämtat ett barn tar just den flighten.
Man har, som trebarns förälder, fått rycka in ett antal ggr och hjälpa de stackars apatiska föräldrarna. Det är nog inte så lätt för någon av parterna. Föräldrar som har fått umgås med sitt nya barn i enbart 2-3 veckor. Ett barn som är helt utelämnat och övergivet sin biologiska moder. Addera 10 timmar flyg och det är som gjort för en Norenpjäs.
 

ARN-MIA

Medlem
Om vi flyger med infant LHR - MIA med BA i Business och 747 bör det givet vara platserna 20 E & F som är de bästa då det där finns en carrycot. Alternativet är 2 platser vid fönster & gång så att man har ögonkontakt med varandra, men jag ser inga platser med cot förutom 20 E & F. No brainer eller?
 
Toppen