Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Axxo

Medlem
Jag och tjejen sitter nu i first påväg till JFK. Min stol har under flygningen behövts startas om i princip varje gång jag flyttade stolen. Femte gången, cirka 1,5 timmar innan vi landar så väljer jag själv att byta stol för jag är så trött på den.

Jag gjorde precis ett klagomål och dom sa att dom skulle kontakta mig efter flighten.

Kan man bli kompenserad för detta ? Jag har betalat i eurobonus poäng.
 

palmen

Moderator
Jag och tjejen sitter nu i first påväg till JFK. Min stol har under flygningen behövts startas om i princip varje gång jag flyttade stolen. Femte gången, cirka 1,5 timmar innan vi landar så väljer jag själv att byta stol för jag är så trött på den.

Jag gjorde precis ett klagomål och dom sa att dom skulle kontakta mig efter flighten.

Kan man bli kompenserad för detta ? Jag har betalat i eurobonus poäng.
Finns absolut möjlighet att lufthansa erbjuder någon monetär kompensation. Men varför bytte du inte stol på en gång om detta var ett problem då det onekligen fanns lediga fungerande stolar?
 

Axxo

Medlem
Finns absolut möjlighet att lufthansa erbjuder någon monetär kompensation. Men varför bytte du inte stol på en gång om detta var ett problem då det onekligen fanns lediga fungerande stolar?

Jag valde den stolen så jag kunde sitta med min sambo. I första klass förväntar man sig att stolen ska funka, det är inte
samma sak som när man sitter i ekonomi där man inte väljer säte. Kändes tråkigt att byta plats , speciellt när man hade first biljetter samt första gången med sambon.
 

palmen

Moderator
Jag valde den stolen så jag kunde sitta med min sambo. I första klass förväntar man sig att stolen ska funka, det är inte
samma sak som när man sitter i ekonomi där man inte väljer säte. Kändes tråkigt att byta plats , speciellt när man hade first biljetter samt första gången med sambon.
Såklart dåligt att sätet är trasigt, alternativet hade ju dock varit att Lufthansa blockade det sätet och på så sätt tvingat dig välja ett annat säte i First vid checkin om de vetat om att stolen var trasig eller inte hade tid att lagas. Man är ju aldrig garanterad ett specifikt säte ombord heller.

Lufthansa lär återkomma till dig, om de erbjuder någon kompensation återstår att se, men generellt brukar de flesta bolag vara bra på att kompensera i någon form när saker går snett i First. Förvänta dig inget mer än en ursäkt så blir det en positiv överraskning om di får något av "mer" värde.
 

JohanGE

Medlem
Ringde in för att kolla tillgänglighet på MUC-BOS & BOS MUC i First 18/4 resp 24/4. Awardfares visar 4 resp. 6 lediga säten till dessa flygningar men agenten hittade ingen tillgänglighet på någon av dem. Antar att man inte längre kan gå efter principen att om minst 4 platser visas tillgängliga ska åtminstone 1 plats gå att boka med Eurobonus?
 
Toppen