Jag går och lurar på att boka in en LH F men har lite frågor;
1) Det pratas mycket om FCT (och jag har läst alla reportage), men hur stor skillnad är det egentligen mellan denna och FCL? Jag kommer att ha cirka 4h i FRA, är det värt mödan att springa ut till FCT?
2) Jag funderar på antingen en 748-rutt (FRA-HKG) eller en 744-rutt (FRA-BKK). Den förra har så klart fördelen med garanterat ny First, medan den andra har god chans på ny First men trafikeras lite då och då av gammal F. Frågan är - går det på något sätt se vilket plan det är om man bokar dagen innan eller samma dag? Jag brukar använda XXXXXX / Live flight info - Flightradar24, och det är såklart enkelt att förutspå vilken maskin som kommer användas på en utpost, men kan man se det på något sätt i en hubb, eller är det roulette?
3) De som har rest både 748 och 744 i nya F, hur rankar ni komforten? Jag reser i det här fallet ensam.
Stort tack på förhand för alla svar!
1) Det pratas mycket om FCT (och jag har läst alla reportage), men hur stor skillnad är det egentligen mellan denna och FCL? Jag kommer att ha cirka 4h i FRA, är det värt mödan att springa ut till FCT?
2) Jag funderar på antingen en 748-rutt (FRA-HKG) eller en 744-rutt (FRA-BKK). Den förra har så klart fördelen med garanterat ny First, medan den andra har god chans på ny First men trafikeras lite då och då av gammal F. Frågan är - går det på något sätt se vilket plan det är om man bokar dagen innan eller samma dag? Jag brukar använda XXXXXX / Live flight info - Flightradar24, och det är såklart enkelt att förutspå vilken maskin som kommer användas på en utpost, men kan man se det på något sätt i en hubb, eller är det roulette?
3) De som har rest både 748 och 744 i nya F, hur rankar ni komforten? Jag reser i det här fallet ensam.
Stort tack på förhand för alla svar!