Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Johan Gott

Medlem
Ringde in för att kolla tillgänglighet på MUC-BOS & BOS MUC i First 18/4 resp 24/4. Awardfares visar 4 resp. 6 lediga säten till dessa flygningar men agenten hittade ingen tillgänglighet på någon av dem. Antar att man inte längre kan gå efter principen att om minst 4 platser visas tillgängliga ska åtminstone 1 plats gå att boka med Eurobonus?

Nej, det kan man nog inte. Verkar variera en hel del. Jag ringde torsdag eller fredag i förra veckan och bokade MUC-BOS med avresa i måndags. Inför samtalet hade jag sett 6 platser (om jag minns rätt) bokningsbara på Air Canada Award search.

Även söndagen hade minst 5 lediga hos AC men inga syntes hos agenten jag pratade med.
 

JohanGE

Medlem
Nej, det kan man nog inte. Verkar variera en hel del. Jag ringde torsdag eller fredag i förra veckan och bokade MUC-BOS med avresa i måndags. Inför samtalet hade jag sett 6 platser (om jag minns rätt) bokningsbara på Air Canada Award search.

Även söndagen hade minst 5 lediga hos AC men inga syntes hos agenten jag pratade med.
OK. Blev ombedd av agenten att ringa tillbaka efter 16 för att de potentiellt skulle kunna se något då. När fick du tag på din biljett MUC-BOS (alltså antal dagar innan)?
 

Johan Gott

Medlem
Nu hittade jag mitt inlägg i den andra tråden (bokade torsdag för avresa följande måndag:

trådens namn:

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng


Jag vaknar imorse och såg 6 platser tillgängliga i first på AC:s awardsök-sida för MUC-BOS på måndag.
Ringde direkt. Killen sa att det fanns 2 lediga. Jag bokade en!



Edit:
Jag lyckas inte länka just nu med min mobil.
 

JohanGE

Medlem
Märkligt, kan tyckas, att i morse fick jag notis om att 8(!) platser är lediga i First med LH424 i morgon 18/4. Slänger mig på telefonen och ringer SAS, men agenten hittar 0 platser. Är detta en HUACA?
 

palmen

Moderator
Märkligt, kan tyckas, att i morse fick jag notis om att 8(!) platser är lediga i First med LH424 i morgon 18/4. Slänger mig på telefonen och ringer SAS, men agenten hittar 0 platser. Är detta en HUACA?
Jag skulle definitivt ringa igen och höra både en och två ggr. Den triggar ju alla boxar på när det borde finnas chans att hitta platser.
 

Trumis

Medlem
Det kan inte vara så att SAS tagit bort möjligheten att boka F eller dragit ner på det ett absolut minimum? Känns om letar man Star Alliance-biljetter så finns det knappt något jmf med de andra bolagens tillgång.
 
Toppen