Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

När jag flög LH424 från MUC till BOS härom dagen skulle nedan två champagner finnas ombord enl menykortet.

Visa bifogad bild 129048

Det började med Pommery och några timmar in på flygningen bad jag om Rosé-skumpan. Flygvärdinnan rynkade då på pannan och undrade vilken det var varpå jag pekade ut den i menykortet. Några sekunders osäkerhet/tveksamhet uppstod och sedan svarade hon att flaskan inte var tillgänglig. Det gjorde mig en aning förvånad och besviken. En sådan butelj kostar närmare 3000 SEK och säg att det bara var jag som efterfrågade den. Då kanske de helt enkelt inte vill öppna en sådan flaska?

När Pommery var slut kom de in med nedan flsaka som inte fanns med på menyn. Den kompenserade en del för att jag inte fick 2004 Alexandra Rosé : )

Visa bifogad bild 129049

DU ska vara tacksam att du fick den där. Jag fick en pissig Lanson från 2004 senast mellan mex - fra
 

Hachans

Medlem
Är det någon vet hur mycket Lufthansa betalar ut vanligtvis för nedgradering från F till C?

Jag har fått en återbetalning på dryga 3000 kr och det känns rejält lite med tanke på vad biljetten kostade (anledningen till återbetalning har inte kommunicerats till mig).
 

fcx

Medlem
Är det någon vet hur mycket Lufthansa betalar ut vanligtvis för nedgradering från F till C?

Jag har fått en återbetalning på dryga 3000 kr och det känns rejält lite med tanke på vad biljetten kostade (anledningen till återbetalning har inte kommunicerats till mig).
EU261 reglerar nedgradering, däremot finns det tolkningsutrymme ifall bara vissa segment nedgraderades eller om det handlar om en award.
 

TheDude

Medlem
Jag håller på och hjälper en kollega att boka Lufthansa F från FRA till MEX. Jag tycker det var lite extra med limousin servicen o det är kul att göra det minst en gång. Men jag måste kolla med er så jag inte gör bort mig.

1) Är det så att man alltid får tillträde till FCT (Terminal) och blir hämtat vid planet, behöver man säga till i bussen att man vill bli avsläppt vid FCT?
2) Dom kommer att vara där i 4-5h. Hur gör man för boka ett badrum i förväg (har själv inte gjort detta)?
 

Tonton

Medlem
Jag håller på och hjälper en kollega att boka Lufthansa F från FRA till MEX. Jag tycker det var lite extra med limousin servicen o det är kul att göra det minst en gång. Men jag måste kolla med er så jag inte gör bort mig.

1) Är det så att man alltid får tillträde till FCT (Terminal) och blir hämtat vid planet, behöver man säga till i bussen att man vill bli avsläppt vid FCT?
2) Dom kommer att vara där i 4-5h. Hur gör man för boka ett badrum i förväg (har själv inte gjort detta)?

1a. Ja, har du utgående resa i F från FRA (Eller ankommande F och vidare med LH där F inte finns) så har du tillgång till FCT.
1b. Vid ankommande flyg till FRA så blir du enbart upphämtad vid ankommande på apron.
1c. Bussen stannar inte vid FCT. Du får själv knalla vägen igenom security och via taxikön till FCT.

2. Jag tror inte det går. Med det sagt så har det aldrig någonsin varit ett problem att få tillgång till ett badrum, inom15-20 min, när jag har besökt FCT.
 

TheDude

Medlem
1a. Ja, har du utgående resa i F från FRA (Eller ankommande F och vidare med LH där F inte finns) så har du tillgång till FCT.
1b. Vid ankommande flyg till FRA så blir du enbart upphämtad vid ankommande på apron.
1c. Bussen stannar inte vid FCT. Du får själv knalla vägen igenom security och via taxikön till FCT.

2. Jag tror inte det går. Med det sagt så har det aldrig någonsin varit ett problem att få tillgång till ett badrum, inom15-20 min, när jag har besökt FCT.
OK tack, det var några år sedan jag gjorde denna resa, men jag hade för mig att vi blev skjutsade direkt till FCT o där bokade vi en 911 Carrera som körde oss till planet (tog en hiss ned).
 
Toppen