Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Du menar när du vill bryta mot reglerna som säger att man inte får använda elektronik under start och landning? :)

Regler och regler..
Då är det många piloter som bryter mot regler när dom riggar hela cockpits med gopros.. ;-)

Tycker inte om att ha en stirrande flygvärdinna mitt emot bara.

Last edited:
Haha. Jag tänkte dock försöka ta ett par bilder och jag tycker det är lite pinsamt och jobbigt när det är annat folk som stirrar. Tänker även fråga om jumpseat vid landning men chansen där är väl cirka 0.5% som det ser ut idag.

Jag trodde jag skulle bli avkastad när de missförstod att jag ville titta i cockpit EFTER landning. Jag tror du kan glömma att få sitta i jumpseat.

Det är upp till kaptenen själv att bestämma om han/hon vill bjuda in någon i cockpit, m.a.o inget som direkt styrs av lagar. Möjligtvis är de nog kinkiga med cockpitbesök på flyg till USA/UK.

Hur är det med vanliga revenuebiljetter i LH First nu igen? Vet att SAS vägrar sälja dem, men hur är det med en vanlig resebyrå? Ser att man börjat flyga med retrofit 747 till Denver från FRA (äntligen!) så nu funderar jag på en köp-biljett över nyår till hemstaten! :)

Toppen