Missar jag något? Är det inte bara att boka på lufthansa's hemsida?
Jo, det går ju fint, men där finns inte alltid den flexibilitet vad gäller routing och avgångar som jag vill ha och som man kan få genom en Matrixsökning t ex. En natt i FRA t ex för att maxa FCT-upplevelsen.
Man kan ju också alltid ringa LH, men jag efterfrågade alternativ.
Jo, det går ju fint, men där finns inte alltid den flexibilitet vad gäller routing och avgångar som jag vill ha och som man kan få genom en Matrixsökning t ex. En natt i FRA t ex för att maxa FCT-upplevelsen.
Man kan ju också alltid ringa LH, men jag efterfrågade alternativ.
Kanske jag hade en dålig agent, men när jag tänkte boka ARN-CPH-SFO(destination)-JFK/EWR-DUS-ARN med SK ut, UA inrikes och LH hem blev det ett Little Britain ögonblick med Computer Says No hos SAS.Säljer inte SAS biljetter med LH F? Är väl bara att ringa dem.
Kanske jag hade en dålig agent, men när jag tänkte boka ARN-CPH-SFO(destination)-JFK/EWR-DUS-ARN med SK ut, UA inrikes och LH hem blev det ett Little Britain ögonblick med Computer Says No hos SAS.
Hade inte koll på multi-segmentmöjligheten på lufthansa.com. Den är GRYM! Tackar för tipset!!Multi-segment funktionen på Lufthansa.com är faktisk väldigt bra och kanske den bäste "feature" på hela sajtenJag använder denna alltid också när jag skall boka renodlade Swiss multi-segment resor då funktionen är bättre hos Lufthansa (IMHO).