Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag har kollat sporadiskt under ungefär en vecka och då fanns det möjlighet att åka via Houston-IAH från Frankfurt och vidare till Vegas, men det finns inte lika ofta tillgång som t.ex. Houston-Los Angeles, dock kan det fungera om man känner för en 4h bilresa genom öknen till Vegas =}

Om man har tid så är det en trivsam tripp, i alla fall någon enstaka gång.

Alla A380 har FlyNet, tror dom att hela longhaulflottan har det nu, möjligtvis med undantag för någon av de gamla B747 som ska pensioneras.

Ajaj, "I had a dream". Jag måste med mycket stor sannolikhet avboka min första F-resa :(

För den lilla % chansen vill jag dock behålla biljetten så långt det går. Jag försöker hitta avbokningsregler (bokningsklass A), men hittar ingenstans, varken på bokning eller LH websida. Jag vill minnas att det var 400€ fee för avbokning, men senast när skall den göras?

Nåväl, hoppas då att jag kan köra EB-award nån gång för att kompensera...

Kollade i ExpertFlyer och det ser ut som att det är €410 för avbokning, men det kan ju skilja lite mot vad du fick för regler när du bokade. Hsh låter €400 som du kommer ihåg ganska rimligt.

Det som är viktigaste i mitt fall är att veta när senast skall man avboka.

Gjorde en ny dummy sökning som säger (First basic plus): The ticket is refundable against a charge of 410.0 EUR. In case of partial use, only the residual amount less the charge will be refunded. Cancellations must be made prior to the planned departure of the flight.

Jag vet inte om mitt A-klass är "First basic plus" och vad som innebär "prior to the planned departure". Är det typ upp till sista minuten man kan avboka? Då blir det ju bara att vänta till sista minuten ifall Lufthansa skulle gå i strejk ;) då får man ju 100 tillbaka? :D

Det som är viktigaste i mitt fall är att veta när senast skall man avboka.

Gjorde en ny dummy sökning som säger (First basic plus): The ticket is refundable against a charge of 410.0 EUR. In case of partial use, only the residual amount less the charge will be refunded. Cancellations must be made prior to the planned departure of the flight.

Jag vet inte om mitt A-klass är "First basic plus" och vad som innebär "prior to the planned departure". Är det typ upp till sista minuten man kan avboka? Då blir det ju bara att vänta till sista minuten ifall Lufthansa skulle gå i strejk ;) då får man ju 100 tillbaka? :D

Eller vänta ut en tidtabellsändring.

Skulle tro att det är OK med avbokningar fram till avresa. Men ring och dubbelkolla för säkerhetsskull.

Grymt! Det blev en FRA-SFO och en IAH-FRA över nyår i F, så det är skönt att höra att alla plan har det nu.
Jag måste tyvärr förvarna att FlyNet är bland det segaste jag använt. Det var i princip inte möjligt att göra någonting. Att man dessutom får betala för det även i första klass är en skam.

Toppen