Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hittar priser med Lufthansa i förstaklass till Kanada för 35000 kr, är det bra pris? Lufthansa A330 Munchen-Montreal och sen sista biten till Toronto är det Air Canada.

Allt är relativt Priserna har gått upp ca 3-5 tkr sedan sommaren. "Best bang for the buck" är fortfarande San Fran för ca 36 000 och lägga allt till Miles & More. Jag kommer troligtvis åka iväg på en sådan i november i tjänsten..

Har Lufthansa några planer på att återinföra First Class till Dubai från Frankfurt, eller är det bara från München numera? Såvida inte de tänker ta bort First till Dubai helt.

Har Lufthansa några planer på att återinföra First Class till Dubai från Frankfurt, eller är det bara från München numera? Såvida inte de tänker ta bort First till Dubai helt.
Inga officiella planer men internt så utvärderar de nog situationen löpande skulle jag tro.

Om du reser vidare med Lufthansa-gruppen har jag för mig jag läst att man ska ha tillgång.
Man kommer i alla fall in i FCL så borde fungera med FCT också.

Ja, så länge du har vidare resa med LH-group så har du tillgång till FCT. Bör funka även om man reser i economy faktiskt. Här är det dock viktigt att det är operated by LH/LX eller andra i LH group, annars kommer det inte funka. Som vanligt - undvik code share!

Har man andra vägen FRA-ORD-inrikes med LH flight nummer men opererad av United (A, First), kommer man in då i Uniteds First-lounge i Chicago? Jag har kollat Uniteds access policy men det är inte helt entydigt. Någon som har erfarenhet?

Flyger du UA FRA-ORD också, eller är det LH där? Om du flyger UA bör du komma in tycker jag men flyger du LH bör svaret vara nej enligt UAs egen information.

Såvida inte de tänker ta bort First till Dubai helt.

Är inte Dubai en destination som säljer F-biljetter? Jag är tveksam till att F kommer att försvinna på MUC-DXB.

Har man andra vägen FRA-ORD-inrikes med LH flight nummer men opererad av United (A, First), kommer man in då i Uniteds First-lounge i Chicago? Jag har kollat Uniteds access policy men det är inte helt entydigt. Någon som har erfarenhet?
Jag har inte testat själv, men du ankommer med Lufthansa till terminal 5. Uniteds First-lounge ligger i terminal 1. Det är ganska långt mellan dessa. (Däremot avgår Lufthansaflighterna från terminal 1)

En liten bild har jag kvar:

image.jpg

Yes, utan tvekan. Har nyttjat den förmånen många gånger. Men du får bara skjuts till planet om det är LH som kör Europaflighten.
Nej det är fel, man får inte använda FCT om man har avgång med ett bolag utom LH Group.
Ankommer man LH F men har avgång med tex SK så får man bara besöka FCL.

Någon mer som reagerat på Lufthansas färgval på pyjamasen? Ha på sig en heldräkt i brunt och snacka tyska kan ju ge vissa lite dåliga vibbar. Själv ser jag mest ut som en straffånge från Gulag i den. Tröjan är dock ganska skön, men brallorna är rätt stela. Olika nyanser av brunt dessutom...

Toppen