F
FCT
Guest
Låter som standard discounted A-klass fare.Hittar priser med Lufthansa i förstaklass till Kanada för 35000 kr, är det bra pris? Lufthansa A330 Munchen-Montreal och sen sista biten till Toronto är det Air Canada.
Låter som standard discounted A-klass fare.Hittar priser med Lufthansa i förstaklass till Kanada för 35000 kr, är det bra pris? Lufthansa A330 Munchen-Montreal och sen sista biten till Toronto är det Air Canada.
Hittar priser med Lufthansa i förstaklass till Kanada för 35000 kr, är det bra pris? Lufthansa A330 Munchen-Montreal och sen sista biten till Toronto är det Air Canada.
Inga officiella planer men internt så utvärderar de nog situationen löpande skulle jag tro.Har Lufthansa några planer på att återinföra First Class till Dubai från Frankfurt, eller är det bara från München numera? Såvida inte de tänker ta bort First till Dubai helt.
Om du reser vidare med Lufthansa-gruppen har jag för mig jag läst att man ska ha tillgång.
Man kommer i alla fall in i FCL så borde fungera med FCT också.
Har man andra vägen FRA-ORD-inrikes med LH flight nummer men opererad av United (A, First), kommer man in då i Uniteds First-lounge i Chicago? Jag har kollat Uniteds access policy men det är inte helt entydigt. Någon som har erfarenhet?
Såvida inte de tänker ta bort First till Dubai helt.
Jag har inte testat själv, men du ankommer med Lufthansa till terminal 5. Uniteds First-lounge ligger i terminal 1. Det är ganska långt mellan dessa. (Däremot avgår Lufthansaflighterna från terminal 1)Har man andra vägen FRA-ORD-inrikes med LH flight nummer men opererad av United (A, First), kommer man in då i Uniteds First-lounge i Chicago? Jag har kollat Uniteds access policy men det är inte helt entydigt. Någon som har erfarenhet?
Yes, utan tvekan. Har nyttjat den förmånen många gånger. Men du får bara skjuts till planet om det är LH som kör Europaflighten.Har sett lite olika bud på det så tänkte passa på att fråga; har jag FCT-tillgång i Frankfurt vid ankomst i First från USA och sedan vidare i business inom Europa?
Nej det är fel, man får inte använda FCT om man har avgång med ett bolag utom LH Group.Yes, utan tvekan. Har nyttjat den förmånen många gånger. Men du får bara skjuts till planet om det är LH som kör Europaflighten.