Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ja, så länge du har vidare resa med LH-group så har du tillgång till FCT. Bör funka även om man reser i economy faktiskt. Här är det dock viktigt att det är operated by LH/LX eller andra i LH group, annars kommer det inte funka. Som vanligt - undvik code share!

Yes, utan tvekan. Har nyttjat den förmånen många gånger. Men du får bara skjuts till planet om det är LH som kör Europaflighten.
Gott, tack! Yes, det är Luftwaffe hela vägen, First över Atlanten, Business till Göteborg. Aldrig codeshare! :)

Perfekt, tack!

Flyger du UA FRA-ORD också, eller är det LH där? Om du flyger UA bör du komma in tycker jag men flyger du LH bör svaret vara nej enligt UAs egen information.
.

Jag har LH till ORD såklart, det ska ju bli mitt första Lufthansa F! Tyckte nämligen man skall en gång testa det då jag hittade 32kSEK pris och aldrig gjort nåt meningslöst!
Vidare från ORD har jag alltså inrikes connection på LH ticket stock, men opererad av UA. Ditt svar är precis som jag också tolkade UAs regler, men man aldrig vet. Nåväl, beror ju också på var LH landar och varifrån UA avgår samt passkontroll etc. så det blir i värsta fall no-lounge och springa till gate

Nej det är fel, man får inte använda FCT om man har avgång med ett bolag utom LH Group.
Ankommer man LH F men har avgång med tex SK så får man bara besöka FCL.
Förtydligande - man måste flyga LH (Group) hela vägen för att få FCT-access. Tack vare att det endast är biltransport från FCT så godtar de endast LH-flyg för Connections.

Förtydligande - man måste flyga LH (Group) hela vägen för att få FCT-access. Tack vare att det endast är biltransport från FCT så godtar de endast LH-flyg för Connections.
Nej, stämmer inte heller. Man kan flyga ett annat bolag tidigare eller senare på samma bokning.
Det som spelar roll är att man har boardingpass med ankommande flyg i LH F och avgång med LH Group, du kan tex flyga:
ORD-FRA LH F
FRA-ARN LH C
ARN-GOT SK Y

Det är inte LH Group hela vägen men man får access till FCT ändå.

Nej, stämmer inte heller. Man kan flyga ett annat bolag tidigare eller senare på samma bokning.
Det som spelar roll är att man har boardingpass med ankommande flyg i LH F och avgång med LH Group, du kan tex flyga:
ORD-FRA LH F
FRA-ARN LH C
ARN-GOT SK Y

Vi är ense. Jag formulerade mig otydligt. :)

• Gilla
Reactions: FCT
ORD-FRA LH F
FRA-ARN LH C
ARN-GOT SK Y

Du menar alltså att man skall gå ut till First class Terminal och sedan när du skall avgå med SAS gå in i vanliga terminalen, genom en ny security och sen till din avgående gate? Jag vet att dom inte kör dig till en SAS flyg (eller annat bolag) oavsett om du sitter i Terminalen eller Loungen. Detta är enbart en förmån om du reser vidare med Lufthansa group.

Jag kan självklart fråga personalen i FCT då jag skall åka genom där nu på söndag, men vad jag hört och vad @HON-II sagt är att dom kör inte dig till andra flighter än med Lufthansa Group.

Du menar alltså att man skall gå ut till First class Terminal och sedan när du skall avgå med SAS gå in i vanliga terminalen, genom en ny security och sen till din avgående gate? Jag vet att dom inte kör dig till en SAS flyg (eller annat bolag) oavsett om du sitter i Terminalen eller Loungen. Detta är enbart en förmån om du reser vidare med Lufthansa group.

Jag kan självklart fråga personalen i FCT då jag skall åka genom där nu på söndag, men vad jag hört och vad @HON-II sagt är att dom kör inte dig till andra flighter än med Lufthansa Group.
Simon? Läs om läs rätt. :)

Sitter och funderar på att åka till Las Vegas i maj nästa år, men det verkar extremt tunt med A klass biljetter.
Hittar enstaka dagar via MUC men knappt nått från FRA till vettiga transferpunkter i USA som tex SFO mm.
Verkar finnas 1 eller 2 i A på dessa flyg på Expert flyer men de kommer oftast inte upp på Lufthansa, kan det vara Married Segment som spökar?

Har någon annan noterat att tillgängligheten på A klass är lägre eller är det så att jag bara är ovanligt tidigt ute?

Jag har kollat sporadiskt under ungefär en vecka och då fanns det möjlighet att åka via Houston-IAH från Frankfurt och vidare till Vegas, men det finns inte lika ofta tillgång som t.ex. Houston-Los Angeles, dock kan det fungera om man känner för en 4h bilresa genom öknen till Vegas =}

Toppen