Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Jag körde skype utan problem på väg till EZE. Tror även att en av medpassagerarna körde FaceTime-video på utresan.

Även jag har använt internet ombord och ringt då med facetime och det är segt i början men ge de 1 min så blir de riktigt bra uppkoppling, 1,5 sekund delay....

OT deluxe: UDP brukar fungera betydligt bättre än TCP. VPN över TCP innebär trögt i kvadrat.

Hastigheten beror på i vilken zon som flygplanet är, hur många flygplan som är i samma zon samt hur många ombord som försöker använda tjänsten samtidigt. Över/nära land brukar gå bättre än över Atlanten eller annat världshav.

Vad gäller problemet med avbokning skulle jag förselå att vänta så långt som möjligt med att avboka. Har man tur så kanske det blir möjligt att åka ändå, eller att Lufthansa ställer in flyget eller att tidtabellen ändras (då har du rätt till gratis avbokning). Annars, kolla vad det kostar att boka om, brukar vara billigare än att boka av.

OT deluxe: UDP brukar fungera betydligt bättre än TCP. VPN över TCP innebär trögt i kvadrat.

Hastigheten beror på i vilken zon som flygplanet är, hur många flygplan som är i samma zon samt hur många ombord som försöker använda tjänsten samtidigt. Över/nära land brukar gå bättre än över Atlanten eller annat världshav.

Vad gäller problemet med avbokning skulle jag förselå att vänta så långt som möjligt med att avboka. Har man tur så kanske det blir möjligt att åka ändå, eller att Lufthansa ställer in flyget eller att tidtabellen ändras (då har du rätt till gratis avbokning). Annars, kolla vad det kostar att boka om, brukar vara billigare än att boka av.
Samma pris att boka om som att boka av A-klass

Jag måste tyvärr förvarna att FlyNet är bland det segaste jag använt. Det var i princip inte möjligt att göra någonting. Att man dessutom får betala för det även i första klass är en skam.
Har aldrig haft stora problem med hastigheten, däremot har nätet försvunnit någon gång men även det hör till ovanligheterna.

Meh, jag flög ju LH F på min födelsedag tidigare i år, och en av de saker jag faktiskt var lite besviken över var att det inte uppmärksammades på något sätt (förutom av pursern på anslutningsflyget till FRA). En sån där födelsedagsanka hade ju suttit fint. Tyvärr så tror jag att jag redan har planer för födelsedagen 2016, annars hade det varit dags att börja planera en ny resa då.

Toppen