Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Spricker du på antal segment totalt om du flyger via München, Wien eller Zürich typ? Med en mellanlandning kanske du kan landa senare i Frankfurt och på sätt hålla dig inom 24-timmars gränsen?

Sista Lufthansa in är väl Berlin som landar vid 21:55? Då passar det med Singapore som avgår 21:55 dagen efter. Sen gäller det bara att hitta en flight till Berlin också...

Spricker du på antal segment totalt om du flyger via München, Wien eller Zürich typ? Med en mellanlandning kanske du kan landa senare i Frankfurt och på sätt hålla dig inom 24-timmars gränsen?

Bra idé! Vid ombokning till FRA-SIN funkar en mellanlandning pga att stoppet i ICN isf försvinner. Hittar dock ingen tillgänlighet (25 juni).

Sista Lufthansa in är väl Berlin som landar vid 21:55? Då passar det med Singapore som avgår 21:55 dagen efter. Sen gäller det bara att hitta en flight till Berlin också...
Finns ekonomi enligt Uniteds sökmotor, problemet är bara att det inte finns några awardplatser GOT-TXL.

Tror det enda realistiska alternativet är att skrota GOT-FRA och boka två biljetter med Air Berlin för ca 1400kr pp om det skulle dyka upp tillgänglighet FRA-SIN eller FRA-HKG(-SIN) med Lufthansa.

Frågan är dock om det är värt 1400kr pp att vara i FCT några timmar. Kanske får spara FCT till vår second first..

Lufthansa F FRA-SIN kan vara m
Bra idé! Vid ombokning till FRA-SIN funkar en mellanlandning pga att stoppet i ICN isf försvinner. Hittar dock ingen tillgänlighet (25 juni).

Finns ekonomi enligt Uniteds sökmotor, problemet är bara att det inte finns några awardplatser GOT-TXL.

Tror det enda realistiska alternativet är att skrota GOT-FRA och boka två biljetter med Air Berlin för ca 1400kr pp om det skulle dyka upp tillgänglighet FRA-SIN eller FRA-HKG(-SIN) med Lufthansa.

Frågan är dock om det är värt 1400kr pp att vara i FCT några timmar. Kanske får spara FCT till vår second first..
just på Lufthansas anslutningsflyg så har jag upplevt att Tallinn har bättre tillgänglighet än vad United visar. Kanske är något med married segments. Så det kan vara värt att slå en signal och kolla.

Lufthansa F FRA-SIN kan vara m

just på Lufthansas anslutningsflyg så har jag upplevt att Tallinn har bättre tillgänglighet än vad United visar. Kanske är något med married segments. Så det kan vara värt att slå en signal och kolla.
Får leva på hoppet, slår en signal till Tallinn om det öppnas upp två platser i F med LH helt enkelt.

Hallå på er!

Svar på följande frågor finns säkert bland alla dessa trådar, men har letat länge nu så jag bollar upp dom här. ;o)

Åkte LH F förra året med frun till NYC, byte i FRA = magiskt. Upplevde det ganska enkelt att boka, hängde på låset två veckor innan. Men, nu i höst är vi fyra st som vill åka tillsammans, två par med olika vouchers, som vill åka LH F tillsammans. Släpper LH nånsin fyra platser i F till awards? Vi har amexvouchers.

Vi har inga som helst preferenser vart vi ska i världen, vi vill boka två veckor innan i höst och vara borta några dagar bara, vi vill bara åka tillsammans via frankfurt, hem kan vi åka C om det är så... finns det någon destination ni vet släpps FLER stolar per flyg än andra?

Tack för svar och allt annat gött ni delar med er av här! :)

• Gilla
Reactions: Gus
Hej , är det plats nog att sitta och äta mittemot varandra ? planerar att åka med 7åringen - blir kaosigt om han sitter på andra sidan gången

Hallå på er!

Svar på följande frågor finns säkert bland alla dessa trådar, men har letat länge nu så jag bollar upp dom här. ;o)

Åkte LH F förra året med frun till NYC, byte i FRA = magiskt. Upplevde det ganska enkelt att boka, hängde på låset två veckor innan. Men, nu i höst är vi fyra st som vill åka tillsammans, två par med olika vouchers, som vill åka LH F tillsammans. Släpper LH nånsin fyra platser i F till awards? Vi har amexvouchers.

Vi har inga som helst preferenser vart vi ska i världen, vi vill boka två veckor innan i höst och vara borta några dagar bara, vi vill bara åka tillsammans via frankfurt, hem kan vi åka C om det är så... finns det någon destination ni vet släpps FLER stolar per flyg än andra?

Om man testar att söka på Award Engine (One way, Outbound airline Lufthansa, Origin zone Europe, Dest zone all, datum från imorgon till två veckor framåt) för fyra personer så hittar man tillgänglighet i LH F till följande destinationer:
Dubai
Luanda
Dallas
Boston
Tokyo Haneda
Peking
New York EWR
New York JFK
Denver
New Delhi
Rio de Janeiro
Chicago

(vissa av dessa destinationer är ju från Munchen, men då kan man lägga in en extra anslutning i Frankfurt för tillgång till FCT osv, men finns en hel del tillgänglighet med F direkt från Frankfurt också)

Detta är ju givetvis bara som det ser ut just nu, men eftersom det finns så pass bra tillgänglighet nu och ni är så pass flexibla både med datum och destinationer så borde det inte vara något problem för er.

Hallå på er!

Det händer även om det inte är jättefrekvent. Förra sommaren åkte jag och brorsan Lufthansa First till Chicagooch de släppte totalt 5 platser i F på den flighten som Award.
Till Mexico City brukar det vara vidöppet med awards också. @bnr har ju gjort några resor dit och då ofta ett längre stopp i Frankfurt innan resa till Munchen och sedan vidare till Mexico City.
Sydamerika har också väldigt god tillgänglighet till och från, jag har dock ingen koll på när det brukar vara. Men att hitta 4-5 platser tilL Buenos Aires och Rio har i alla fall inte varit omöjligt tidigare (osäker på hur tillgängligheten till Sao Paolo varit).

Det kan vara så att det bara finns två platser men när ni bokat dessa så lsäpps två till ett kort tag efter så det kan ju vara en taktik från er sida. Viktigt att det är få platser sålda i F för att lyckas med att boka 4 platser. Helst ska det stå F8 A8 när man tittar i expertflyer (då är med största sannolikhet inget sålt)

Hallå på er!

Ja, det händer. Vi reste 4 pers Göteborg - Tokyo via Frankfurt med LH F i maj förra året. 14 dagar innan avresa släpptes 4 st award seats. Dessa nöp vi med två olika bokningar med varsin Amex voucher. F-kabinen var enl Expertflyer helt obokad innan, något som sannolikt bidrog till att så mkt som 4 award platser släpptes. Det svåraste med bokningen var att få plats för alla på en bra matarflight från GOT i C på award.

Mexico City rekommenderas som destination, både för långt flyg och trevlig stad med mycket att erbjuda. Jag ska försöka att fylla på den enorma mängd av Lufthansa First-reserapporter när jag har en stund över, även med lite kring vad jag gjorde på plats.

Toppen