Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hej , är det plats nog att sitta och äta mittemot varandra ? planerar att åka med 7åringen - blir kaosigt om han sitter på andra sidan gången
Hm, på Lufthansa blir det nog ganska tight även om det inte är omöjligt. Ni kanske kan sitta bredvid varandra istället för att sitta på varsin sida gången?

Hm, på Lufthansa blir det nog ganska tight även om det inte är omöjligt. Ni kanske kan sitta bredvid varandra istället för att sitta på varsin sida gången?

Ottomanen saknar också säkerhetsbälte (något exempelvis BA:s buddy seat har), så jag misstänker att man inte är så glad i att ha passagerare där under längre perioder. Jag har blivit nekad att sitta så, men jag vet att vissa gjort det. Så kanske beror på crew? Eller storlek på passagerarna ;)

Har bokat 2-4-1 med EB poäng till Bali i First med Thai men skulle vilja få till Lufthansa på utvägen. Först tänkte jag köra Asiana på utvägen men fick inte routa via Seoul. Vilken LH-rutt ska jag leta platser på som är tillåten, Singapore är väl självklar men kan jag antar att jag inte får åka via exempelvis Tokyo då eftersom det inte gick att boka Seoul?

Har bokat 2-4-1 med EB poäng till Bali i First med Thai men skulle vilja få till Lufthansa på utvägen. Först tänkte jag köra Asiana på utvägen men fick inte routa via Seoul. Vilken LH-rutt ska jag leta platser på som är tillåten, Singapore är väl självklar men kan jag antar att jag inte får åka via exempelvis Tokyo då eftersom det inte gick att boka Seoul?
Det går alldeles utmärkt att åka via alla städer i Asien, vet inte när du blev nekad detta men det är bara att ringa igen. Jag flög ju för 2 månader sedan via både Tokyo och Seoul på väg till/från Bali och nu senaste månaden har de släppt än mer på reglerna. Alla destinationer som Lufthansa har i Asien ska vara möjliga att boka First till och sedan vidare till Bali.

Nej det har jag inte påstått men den gamla flottan av A340-600 som har first håller på att mönstras ut. Nya A350 har inte heller ingen första klass. Nu kommer de flesta nya flyg att gå från München eftersom de äldsta planen är lokaliserade där. Men änd trist att frekvensen first klart kommer minska de närmaste åren. Tur man har senator status och kan njuta Swiss first när man får abstinens i framtiden:)

Toppen