Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Tänkte bara om det frigör en plats i biz som de kan få en betalande till. Bättre en betalande dit än ingen alls tänkte jag. Eftersom biz verkar hyfsat full.

Men det är rätt lugnt, ska bli kul att testa biz på övervåningen på 747-8 som jämföresle.
Men sen får du ju tänka på kostnaden att ge någon First gratis och det urvattnar även produkten. Om någon får uppgradering är det en människa med hög bokningsklass(ej award) samt hög status á la HON/Senator.

Det går att uppgradera även en bonusbiljett, men den nya klassen blir då (numera) en bokningsklass utan poängintjäning.
Edit: osäker dock på om det går att uppgradera hela vägen till First

Last edited:
Jag ber om ursäkt i förväg men jag orkar inte läsa 192 sidor.
Fru WTP och jag ska göra vår första First och det blir LH.
GOT-FRA-SIN med LH. Självklart har vi planerat in FCT (ca. 5h)

Kan nån vara snäll och förklara när vi landar i FRA måste vi gå ut på landside (passkontrollen) för att nå FCT?
Om man har tur och får limo - är det ngt annat som gäller?

Tack på förhand.

Kan nån vara snäll och förklara när vi landar i FRA måste vi gå ut på landside (passkontrollen) för att nå FCT?

Tack på förhand.

Ja, du måste gå ut på landside. FCT är en egen terminal och ska "egentligen" användas när man kommer till flygplatsen. Du måste tyvärr gå dit. Anländer du med Lufthansa kan du bli körd från planet till FCL om det är apron. Du måste åka bil från FCT när du ska till planet.

Tack på förhand.
Det är dock ingen passkontroll för att komma ut. Oavsett om du får bil in till terminalen eller får en gate så är det bara att gå ut som att ni skulle till Frankfurt. Ni kan gå ut vid taxibilarna och sen gå vänster i ca 5 minuter så är ni framme. Finns filmer år Youtube där folk filmat hur man går.

Där har vi det! Tack @palmen !
Det är dock ingen passkontroll för att komma ut. Oavsett om du får bil in till terminalen eller får en gate så är det bara att gå ut som att ni skulle till Frankfurt. Ni kan gå ut vid taxibilarna och sen gå vänster i ca 5 minuter så är ni framme. Finns filmer år Youtube där folk filmat hur man går.

Det är enkelt att hitta, om man ser incheckningen för First Class inne i huvudterminalen är det bara att gå ut och vänster där, eller fråga någon i den hjälpsamma personalen på Lufthansa.

Trevlig resa!

• Gilla
Reactions: WTP
Någon som vet om personalen i Swiss-loungen i Chicago kan hantera ombokningar vid irrops? Det har kört ihop sig lite med flygningarna, och inkommande flight från MUC är 3:40 min sent så tänkte kolla om det går att boka om till Swiss F ORD-ZRH-MUC istället som går lite tidigare. Eller har något bolag i Lufthansagruppen någon servicedesk som kan hantera det där någon annanstans?

Någon som vet om personalen i Swiss-loungen i Chicago kan hantera ombokningar vid irrops? Det har kört ihop sig lite med flygningarna, och inkommande flight från MUC är 3:40 min sent så tänkte kolla om det går att boka om till Swiss F ORD-ZRH-MUC istället som går lite tidigare. Eller har något bolag i Lufthansagruppen någon servicedesk som kan hantera det där någon annanstans?

Kom ihåg att Swiss och Lufthansa inte åker från samma terminaler

Toppen