Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ett tips är ju att plugga på hur du går från gate till FCT. Finns video på Youtube mm. Gå ut som om du skulle till Frankfurt och gå till taxibilarna, där tar du vänster och går i några minuter. Mer troligt med gate än apron så lika bra att vara förberedd.

Går även kika här http://www.lufthansa.com/de/en/Arrival-and-Departure och se om du får gate eller buss. Om du kikar på LH801 igår (18:e april) exempelvis så ser du Terminal 1A, Bus (= limo för dig).

Observera dock att det kan ändras, även under flighten.

Suveränt, jag tackar och bugar! Gillar att "när du tror att du är på fel väg, så är du rätt". Sammanfattar rätt bra videon om hur man tar sig dit, för det var inte helt självklart att ta sig dit såg jag. Nu har jag sett den några gånger, så är hyfsat förberedd om inte apron.

Såg att mitt departure date inte fanns än (2 dagar ifrån), men ska checka in där regelbundet för att se om det blir lite limo om man har tur.

Suveränt, jag tackar och bugar! Gillar att "när du tror att du är på fel väg, så är du rätt". Sammanfattar rätt bra videon om hur man tar sig dit, för det var inte helt självklart att ta sig dit såg jag. Nu har jag sett den några gånger, så är hyfsat förberedd om inte apron.

Såg att mitt departure date inte fanns än (2 dagar ifrån), men ska checka in där regelbundet för att se om det blir lite limo om man har tur.
Även om du får apron måste du gå den där biten, du blir bara körd till ordinarie terminalen där man brukar landa, man blir aldrig körd till FCT

Ingen som tagit taxi från terminalen till FCT? Borde bli en intressant reaktion från chauffören. Det måsta jag testa vid nästa resa.

Tror de kommer neka dig den resan om du inte dricksar sjukt bra innan avresa.

Ja, det är ungefär som att man tar en taxi från terminal 5 till Sky City på Arlanda...

Personligen kan jag tycka det är rätt taskigt mot chauffören som kan ha väntat ganska länge på att få en körning.

Finns väl många resenärer som tar taxi till ett hotell i närheten vilket inte kostar mer än 10 Euro. Men som sagt trevligt att dricksa chauffören 20 Euro för några minuters resa.

Finns väl många resenärer som tar taxi till ett hotell i närheten vilket inte kostar mer än 10 Euro. Men som sagt trevligt att dricksa chauffören 20 Euro för några minuters resa.
Nån som tagit taxi till FCT från de lokala hotellen?

Jag har funderat på att ta en stopover i Frankfurt i samband med första klass och har man mycket handbaggage och barn vore det skönt att ta taxi, även om det bara är från typ Hilton Frankfurt Airport.

Samt även såklart känslan av att komma in till FCT den "rätta" vägen. När man promenerar dit känns det alltid som att man kommer in personalingången i princip.

Nån som tagit taxi till FCT från de lokala hotellen?

Jag har funderat på att ta en stopover i Frankfurt i samband med första klass och har man mycket handbaggage och barn vore det skönt att ta taxi, även om det bara är från typ Hilton Frankfurt Airport.

Samt även såklart känslan av att komma in till FCT den "rätta" vägen. När man promenerar dit känns det alltid som att man kommer in personalingången i princip.

Ja, jag har tagit taxi från Hilton till FCT förra året. Taxibilar stod utanför Hilton, kostade runt 10€ och tog inte många min (hade dock ett par väskor, så det var skönt att slippa släpa på dem)

Toppen