Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Lufthansa är att föredra över Asiana, som visserligen har suites och bättre mat på A380, även om de är lite snålare med svart kaviar. Men att utgå från FRA med någon annan F än Lufthansa är det inte tal om.

Det beror väl på hur man definierar "sommaren". 1:a juli verkar LH712 (FRA - ICN) bli A380 med första klass.

Om jag var du hade jag bytt om möjlighet fanns. Om enbart för att få testa på LH på marken. FCT, körd till planet och så vidare. Det är en väldigt speciell upplevelse. Jag har dessutom hört mycket bra om FCL i Münchens satellitterminal, även om jag aldrig provat den själv.
Du har rätt, min definition av sommaren i det här fallet är slutet av juni.. =) Tack för input. Lutar åt Lufthansa och FCT..

Jag gick i liknande funderingar för några veckor sedan, men jag bytte från ANAs flight kl 12 till Lufthansas kl 18. Enligt min åsikt var både ANA och Asiana bättre i luften, men det finns ju fler saker som påverkar. I mitt fall är jag glad att jag bytte, för dels fick jag prova FCT för första gången, men framförallt blev mina avgångs- och ankomsttider mycket bättre. Man kan ju även fundera på när man får chansen att prova respektive bolag igen. Jag hade ett annat ANA-flyg (NRT-SIN) i min bokning, så jag gick inte miste om dem. Lufthansa å andra sidan är ju det enda vettiga om man vill flyga förstaklass västerut.
Så, du kan fråga dig själv; när kommer du flyga Lufthansa igen? När kommer du flyga Asiana igen? Eller kan du pussla om så att du får Asiana på hemvägen istället för Thai?
Bra synpunkt, lutar åt att få med sig FCT på vår first first. Kommer troligtvis bli österut även nästa gång det är dags att flyga (och då troligtvis till Japan så ANA och Asiana finns ju kvar som lämpliga alternativ då). Kommer nog behålla hemresan med Thai pga att den är väldit mycket mer tidsoptimerad i kombination med att Thais ground service i BKK känns riktigt bra.

Ja. Asianas "suites" (=vanligt förstaklassutrymme fast med 1,5 meter höga sliding doors) är enligt min mening överskattade.

Tack för att du gör valet lättare! =)

Lufthansa är att föredra över Asiana, som visserligen har suites och bättre mat på A380, även om de är lite snålare med svart kaviar. Men att utgå från FRA med någon annan F än Lufthansa är det inte tal om.
Solklart besked! Tack!

Bra synpunkt, lutar åt att få med sig FCT på vår first first. Kommer troligtvis bli österut även nästa gång det är dags att flyga (och då troligtvis till Japan så ANA och Asiana finns ju kvar som lämpliga alternativ då). Kommer nog behålla hemresan med Thai pga att den är väldit mycket mer tidsoptimerad i kombination med att Thais ground service i BKK känns riktigt bra.
Enligt mig finns det inget bättre sätt att börja sin First First med än FCT i Frankfurt. Går det att få till skulle jag ta det över allt annat.

• Gilla
Reactions: ahh
Går det att välja vilken bil (Porsche vs Mercedes) man vill åka ut till flygplanet? Personligen så tycker jag det känns lite roligare att åka Porsche :)

Går det att välja vilken bil (Porsche vs Mercedes) man vill åka ut till flygplanet? Personligen så tycker jag det känns lite roligare att åka Porsche :)
Nej men du kan ha önskemål som de kommer försöka förverkliga. Men det kan lika gärna bli merca buss när du önskar porsche.

Jag gjorde min first first nu i helgen och bad om att få åka Porsche om det gick. De sa att de skulle försöka men inte kunde lova något. När det väl var dags att åka så fick jag beskedet att det skulle bli en Porsche! Åkte 3 bilresor på min first first:

CPH - FRA - En stor lyxig van väntade på oss och körde oss från planet till arrivals vid Terminal A (för snabbare FCT access).
FRA - EWR - Porsche Cayenne från FCT till flygplanet
FRA - ARN - Porsche Cayenne från FCL till flygplanet

Toppen