NejFinns det några 747-400 kvar med F på övervåningen, de som hade både stol och säng?
Yes.Vad jag vet, Lufthansa har inget Boeing 777 i sin passagerarplansflotta. Eller har de beställt Boeing 777 nyligen?
Nej, några sådana planer tror jag inte finns i och med att de precis har gjort en stor satsning på First Class i lounge bl.a genom ny loungeKort fråga som kanske redan besvarats, men jag hittar den i så fall inte:
Ska Lufthansa stänga first på München helt och hållet de närmaste åren? För en tid sedan kom ju nyheten om att first ska avvecklas på alla A330-destinationer från MUC. B747-400 håller på att fasas ut. A340 ska på några års sikt bytas ut mot A350 som inte ska ha first. B747-8 och A380 finns bara i Frankfurt.
Något jag missat? Ev. first på kommande B777?
Så det vi vet är att vi inte vet. Eller åtm att Lufthansa inte vetDet verkar vara så att Airbus A340-600, som koncentrerats helt till München, ska fortsätta köras åtminstone tills Boeing 777 kommer, Lufthansa har däremot inte bestämt sig för om 777 ska ha en extra lyxig first, en "vanlig" eller ingen alls. Eller om B777 alls ska stationeras på MUC. Den får iaf ny business-kabin. För vad nu rykten på internetforum är värda.
Jaha det var ju tur att jag inte visste detta för jag kom in i FCT efter ankomst från Tokyo med Lufthansa F för 3 veckor sedan.3. Du skriver att du vill besöka FCT någon av vägarna - du kan endast besöka FCT om avresebiljett i första klass med Lufthansa/Swiss samma dag.
Du kan alltså inte besöka FCT om du ankommer med första klass och ska vidare i ex. business class. Då får du använda FCL.
Men har du en första klass avresa samma dag kommer du så klart in i FCT även om första flygningen efter FCT-besöket sker med business class.
Fullständiga "besöksregler": http://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access
Ha ett trevligt besök i FCT/FCL! Du kommer inte att bli besviken. Hade min "premiär" i torsdags.
Jaha det var ju tur att jag inte visste detta för jag kom in i FCT efter ankomst från Tokyo med Lufthansa F för 3 veckor sedan.