Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

3. Du skriver att du vill besöka FCT någon av vägarna - du kan endast besöka FCT om avresebiljett i första klass med Lufthansa/Swiss samma dag.

Du kan alltså inte besöka FCT om du ankommer med första klass och ska vidare i ex. business class. Då får du använda FCL.

Men har du en första klass avresa samma dag kommer du så klart in i FCT även om första flygningen efter FCT-besöket sker med business class.

Fullständiga "besöksregler": http://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access

Ha ett trevligt besök i FCT/FCL! Du kommer inte att bli besviken. Hade min "premiär" i torsdags.
Du har fel här, det går utmärkt att besöka FCT/FCL på hemvägen också.

Finns många exempel på att detta går, trots att reglerna säger annorlunda. Ping @bnr. Dom kan ju dock ha stramat upp det hela på sista tiden.
Ankommande F till FRA och vidare i C med LH Group bör ha problemfri access. Detta har fungerat så sent som för ett par veckor sedan.
Ankommande F till MUC, vidare i C till FRA och vidare i C till XXX med LH Group kan ha "käbbel" vid access.

Kort fråga som kanske redan besvarats, men jag hittar den i så fall inte:

Ska Lufthansa stänga first på München helt och hållet de närmaste åren? För en tid sedan kom ju nyheten om att first ska avvecklas på alla A330-destinationer från MUC. B747-400 håller på att fasas ut. A340 ska på några års sikt bytas ut mot A350 som inte ska ha first. B747-8 och A380 finns bara i Frankfurt.
Något jag missat? Ev. first på kommande B777?

Toppen