Du har fel här, det går utmärkt att besöka FCT/FCL på hemvägen också.3. Du skriver att du vill besöka FCT någon av vägarna - du kan endast besöka FCT om avresebiljett i första klass med Lufthansa/Swiss samma dag.
Du kan alltså inte besöka FCT om du ankommer med första klass och ska vidare i ex. business class. Då får du använda FCL.
Men har du en första klass avresa samma dag kommer du så klart in i FCT även om första flygningen efter FCT-besöket sker med business class.
Fullständiga "besöksregler": http://www.lufthansa.com/us/en/Lounge-types-and-access
Ha ett trevligt besök i FCT/FCL! Du kommer inte att bli besviken. Hade min "premiär" i torsdags.
Jo då ankommande i F på LH till FRA med connection samma dag på LH Group ger access till FCT
Du har fel här, det går utmärkt att besöka FCT/FCL på hemvägen också.
Ankommande F till FRA och vidare i C med LH Group bör ha problemfri access. Detta har fungerat så sent som för ett par veckor sedan.Finns många exempel på att detta går, trots att reglerna säger annorlunda. Ping @bnr. Dom kan ju dock ha stramat upp det hela på sista tiden.
Man blir inte körd till FCT från arrival i F men det går bra att promenera över från vanliga terminalen.Oj, då missuppfattade jag FCT-personalen.
Så glöm vad jag skrev... ;-) Sorry!
Man blir aldrig körd till FCT från airside. Oavsett arrival eller departure i F.Man blir inte körd till FCT från arrival i F men det går bra att promenera över från vanliga terminalen.
Det stämmer bra det. Just det här fallet gäller ju arrival, därav mitt uppenbart något för smala svar.Man blir aldrig körd till FCT från airside. Oavsett arrival eller departure i F.
Vad jag vet, Lufthansa har inget Boeing 777 i sin passagerarplansflotta. Eller har de beställt Boeing 777 nyligen?Något jag missat? Ev. first på kommande B777?