Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Ja du har tillgång till FCT i FRA.
Jag gillar Swiss F bättre än Lufthansa F, men det är en smaksak. De är på det hela taget likvärdiga.
Swiss går inte att boka för Eurobonuspoäng, så samlar du sådana så kanske du vill testa Swiss på betald biljett och Lufthansa för poäng vid nästa tillfälle.

Ok super svar. Klarar jag lösa detta tar jag Swiss då det är en cash resa. Lufthansa F kan man ju som du säger åka med via poäng vid ett senare tillfälle.

Precis likadant resonerar jag.

Denna vecka har jag lyxen att prova två dagflygningar i första klass. Först med Thai från Bangkok till Tokyo Narita och dagen efter med Lufthansa från Haneda till Frankfurt! Åh, vad jag ser fram emot det! :)

Och hoppas upplevelsen slår Austrian med hästlängder...

Hoppas du får en grym upplevelse!

Väldigt svårt att förstå när de släpper First Award. Har sett 1/8 bokade och ingen ledig award, samtidigt som 4/8 bokade och 2 award tillgängliga... Någon som kan klargöra?

• Gilla
Reactions: Gus
Väldigt svårt att förstå när de släpper First Award. Har sett 1/8 bokade och ingen ledig award, samtidigt som 4/8 bokade och 2 award tillgängliga... Någon som kan klargöra?
Det går inte att göra någon kvalificerad gissning enbart genom att titta på antalet sålda/lediga stolar i förstaklass på angivet flyg. Du måste även ta i beaktan totalt bokningsläge på Lufthansa på aktuell sträcka den dagen +/- en dag i alla kabiner. Exempelvis har Lufthansa flera avgångar per dag från Chicago till Tyskland, vad händer om en av dessa blir inställda? Ett annat exempel, ponera att det är F7A0J0C0D0Z0G0E0N0P0Y0B0.... då kan du nog räkna med att både ekonomi, premium och business class är överbokade. Glöm att det släpps någon F award då.

Toppen