Senaste nytt

Ditt reseår 2018

  1. Hur många flygningar har du gjort? 48
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 65 504
  3. Vilka flygbolag har du flugit? Austrian (2), KLM (2), Lufthansa (2), Thai (1), Singapore (4), Turkish (4), United (2), American (2) och SAS (30)
  4. Nya flygplatser besökta under året? Wien (VIE), Singapore (SIN), Istanbul - Atatürk (IST), Odessa (ODS), San Francisco (SFO) och Las Vegas (LAS)
  5. Nya flygbolag testade under året? Austrian, Thai, Singapore, Turkish och United
  6. Nya besökta länder? Ukraina. Österrike och Singapore om man räknar med endast transfer.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? Runt 30
  8. Bästa hotellvistelse? Inget speciellt
  9. Sämsta hotellvistelse? Alla de gånger om städpersonalen knackat på trots stör ej-skylt.
  10. Bästa reseminnet? Tog med mig farsan på Champions league-final i Ukraina. Tyvärr blev det torsk, men ett reseminne för livet.
  11. Sämsta reseminnet? Var tvungen att ställa in större delen av min höstsemester till Asien pga arbete.
  12. Största överraskningen? Tyckte Thai F var mycket bättre än vad recensionerna gav sken av.
  13. Annat "första gången" under året? SQ F och Private room.
  14. Mål för 2019? Återkvala som EBD, vilket i stort sett är klart. Behöver runt 6000 poäng innan 30/4. .
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? Hade förmodligen aldrig rest i first class med SQ.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: All kunskap som medlemmarna delar med sig av.
  2. Bästa loungen: FCT
  3. Sämsta loungen: SAS T4

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 35st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 35432
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Thai Airways, Singapore Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AUS, PEK, HKT
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Nya besökta länder? : Kina
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~30st
  8. Bästa hotellvistelse? : Inget som sticker ut i år på både gott och ont.
  9. Sämsta hotellvistelse? : -
  10. Bästa reseminnet? : Att sitta på ett hawker-center i Singapore och dricka sockerrörsdricka i den tropiska kvällsvärmen. Lika härligt varje gång.
  11. Sämsta reseminnet? : Veckopendla från Umeå på sommaren
  12. Största överraskningen? : Att jag inte minskade mitt flygande så drastiskt som jag trodde.
  13. Annat "första gången" under året? : -
  14. Mål för 2019? : Hade varit kul att testa First samt försöka få till fler privata resor.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Den tokiga resan till AUS, eller att jag flög mellan Peking och Hongkong via Singapore, Bangkok och Phuket
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Austin
  2. Bästa loungen: SilverKris Loungen i Singapore
  3. Sämsta loungen: SAS T4

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

XXX

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? 56 (allt privat - annorlunda år efter att ha legat stadigt på 200+ under åren jag jobbat - saknar det inte :))
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 97000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? SAS, Qatar, Etihad, Alitalia, Maldivian, American, Swiss, Air France
  4. Nya flygplatser besökta under året? Austin, Palermo, Catania
  5. Nya flygbolag testade under året? Etihad
  6. Nya besökta länder? Nej
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? ?
  8. Bästa hotellvistelse? Conrad Rangali Island Maldives är aldrig fel och när man fick fira sin 60-årsdag där
  9. Sämsta hotellvistelse? Slapp dom
  10. Bästa reseminnet? Får nog bli med hela familjen i Western Cape Sydafrika. Blev ett minne för livet för föräldrarna. Kan inte annat än älska det landet. SXSW i Austin var också en upplevelse med dottern samt att äta hummer på plats utanför Boston.
  11. Sämsta reseminnet? Blev besviken hur trångt det var i Qatar's Q-Suite samt hur ofta SAS/FlyBe är försenade till och från Visby
  12. Största överraskningen? Att få se hundratals valar i Walkers Bay och att jag vågade ner i en bur för att kolla haj
  13. Annat "första gången" under året? Qatar Q-Suite
  14. Mål för 2019? Då hustrun har tagit tjänstledigt nästa läsår ska det bli 2 månader i Sydafrika på hösten och sen hänger vi på Australien, Nya Zeeland and Söderhavet första kvartalet 2020. En dröm vi haft länge. Ska bli skoj att lära känna Vietnam också i februari.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? Dyker ju upp ett och annat tips ibland
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Qatar i Doha, Star Alliance i Los Angeles samt Lufthansa i Boston får väl bli de bästa i år
  3. Sämsta loungen: SAS i Terminal 4 har väl fortfarande ingen konkurrens
 

flonken

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 14
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 19 891
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Singapore Air, Asiana, Thai, Lufthansa, Swiss, Ethiopian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Changi (SIN), Seoul (ICN), Osaka (KIX), Brussel (BRU), Zürich (ZRH)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Singapore, Asiana, Swiss, Ethiopian
  6. Nya besökta länder? : Malaysia
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? :40+
  8. Bästa hotellvistelse? : The Majestic, Kuala Lumpur
  9. Sämsta hotellvistelse? : NH Brussels Carrefour de l'Europe
  10. Bästa reseminnet? : 6 veckor i Malaysia och Thailand, 3x First Class legs
  11. Sämsta reseminnet? : Ethiopian economy SIN-KUL direkt efter SQ F och Private Room
  12. Största överraskningen? : När vi blev uppletade av Asiana staff i Osaka (KIX) och fick förklarat att flighten KIX-ICN är överbokad och vi är ombokade till Air China First från PEK istället (orginalbokningen var KIX-ICN-FRA med Asiana First). Jag satte mig på tvären och efter mycket om och men så blev vi ombokade igen, då till Lufthansa First från ICN i F-klass. Jag retroreggade poängen (+16k) och kom även in i FCL.
  13. Annat "första gången" under året? : -
  14. Mål för 2019? : Boka LH F så jag kan besöka FCL på utresan
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Flyga First
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla sköna medlemmar med all kunskap. Jag har lärt mig väldigt mycket här, samt även spenderat många timmar att bara slöläsa alla trådar
  2. Bästa loungen: Singapore - Private Room och Zürich - Star Alliance Lounge E-pir
  3. Sämsta loungen: -
 

ondevall

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 46
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 29030
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AGH
  5. Nya flygbolag testade under året? : -
  6. Nya besökta länder? : -
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Typ 25?
  8. Bästa hotellvistelse? : Cordis Hong Kong
  9. Sämsta hotellvistelse? : Ibis Budget Mantes-la-Jolie
  10. Bästa reseminnet? : Spontant award-påsklov i Hong Kong
  11. Sämsta reseminnet? : A10 genom Ligurien; Smalt och överbelastat över vibrerande viadukter...
  12. Största överraskningen? : -
  13. Annat "första gången" under året? : Uppgraderad två gånger i rad på Radisson Portman i London
  14. Mål för 2019? : Mindre inrikesflyg. Jul i Vietnam.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Spontant award-påsklov i Hong Kong. EBD.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: LAX Star
  3. Sämsta loungen: Dött lopp mellan SAS ARN T4 och "Executive lounge" AMS
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 61st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 69713 + 3750 tjänstemil i bil.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Norweigan, Air Asia, Turkish, Lufthansa, COPA, United, Air China
  4. Nya flygplatser besökta under året? : PTY, IAD, BCN, OSL, LGA, PVG, KIX
  5. Nya flygbolag testade under året? : COPA
  6. Nya besökta länder? : Panama
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 72
  8. Bästa hotellvistelse? : Har bara bott på bra ställen men uppgraderingen till en suite på Sofitel Washington DC var trevligt.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Inga direkta bottennapp
  10. Bästa reseminnet? : Panamakanalen och First First
  11. Sämsta reseminnet? : Inget, alla resor har gått som planerat eller bättre.
  12. Största överraskningen? : Att det blev 3 First under året
  13. Annat "första gången" under året? : First First och CU till Business på SAS för 3 personer.
  14. Mål för 2019? : Boka SAS buisness för hela familjen även för barnen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : I princip ALLT man blir ju skadad av detta :)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Julefrokosten i Köpenhamn och ölresan till Bygge samt alla berättelser här på BC
  2. Bästa loungen: Jämt skägg men i denna ordning FCT, FCL Munchen, Polaris på ORD
  3. Sämsta loungen: SAS T4
 

FilipJ

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : ~25
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : ~35.000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Norwegian, British Airways, United, Air Canada
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Nästan de flesta av de jag någonsin besökt*. Mitt mest flygintensiva år hitintills!
  5. Nya flygbolag testade under året? : United, Air Canada
  6. Nya besökta länder? : USA & Kanada.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~25
  8. Bästa hotellvistelse? : Threadneedles, Autograph Collection. Fantastiskt bra standard för vad jag betalade.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Gothia Towers i Göteborg. Billigaste rummet, men ändå inte billigt. Men dåligt var det.
  10. Bästa reseminnet? : Iron Maiden på O2 i augusti med bästa polaren. Helg fylld med kul umgänge och bra mat.
  11. Sämsta reseminnet? : Sjuk på senaste tjänsteresan. Rätt kasst att flyga long haul med feber...
  12. Största överraskningen? : Hur gärna jag tankar på Shell.
  13. Annat "första gången" under året? : Long haul öht. Lounge på flygplats.
  14. Mål för 2019? : Kvalificera för EBG innan kvalificeringsperioden går ut sista feb. Börjar lukta milagerun.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Hade inte skaffat mig en 2-4-1 voucher och samlat tillräckligt med EB-poäng för en first resa för två. Den lär dock bli businessresa i 2019, vilket jag ser fram emot.
 

Jeff

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 30 st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 62067
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Asiana, Thai, Singapore Airlines, Norwegian, Lufthansa, United.
  4. Nya flygplatser besökta under året? :AUS, ICN, KIX, DPS, LAX, MUC, MEX, IAH, MAN, MXX, AGH.
  5. Nya flygbolag testade under året? : Asiana, Thai, Singapore Airlines.
  6. Nya besökta länder? : Sydkorea och Indonesien.
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 25
  8. Bästa hotellvistelse? : Caesars Palace (Las Vegas i 24h och vi lämnade aldrig hotellet.. Säger en del. Tiden går fort när man har kul (och drinkarna bara fortsätter komma).
  9. Sämsta hotellvistelse? : Inget hotell har gjort mig besviken i år men hade en rätt tråkig lägenhet via Airbnb i Los Angeles.
  10. Bästa reseminnet? : First First (och business).
  11. Sämsta reseminnet? : -
  12. Största överraskningen? : Hur mycket poäng jag dragit in under 2018. Har haft SAS Amex i tre år men nu drar jag helt plötsligt in mer poäng på en månad än vad jag tidigare gjorde på ett år (tack BC!).
  13. Annat "första gången" under året? : First First och EBG.
  14. Mål för 2019? : Testa fler bolag inom Star Alliance.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Austin med vändande plan.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Austin, helt klart.
  2. Bästa loungen: FCL MUC
  3. Sämsta loungen: SAS T4

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

Treo

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 45
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 62148
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : British Airways, American Airlines, SAS, Finnair, Japan Airlines, Lufthansa, Swiss, Wizzair(!), Icelandair
  4. Nya flygplatser besökta under året? : KEF, WAW
  5. Nya flygbolag testade under året? : Icelandair, Wizzair
  6. Nya besökta länder? : Polen, Island
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 61
  8. Bästa hotellvistelse? : Hilton Financial District, San Francisco med familjen. Inte specifikt för hotellet, men det överraskade positivt inte minst ”alternativ lounge” i baren på helgen.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Homewood Suites, Medford, Oregon.
  10. Bästa reseminnet? : Road trip med familjen i västra USA.
  11. Sämsta reseminnet? : SAS strul med försenade flyg som stressat och lett till ombokningar via mobil i planet, i rulltrappan osv.
  12. Största överraskningen? : Att Wizzair var helt OK för en dryg timmes flygning.
  13. Annat "första gången" under året? : Amtrak-tåg i USA, förvånansvärt bekvämt men bisarrt ineffektiv ”incheckning”.
  14. Mål för 2019? : Fortsatt jakt på diverse Lifetime-status.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Ett antal utnyttjade tips om inte minst bokningar.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Framförallt reseberättelser, verkligen kul att höra ”galna” berättelser som bekräftar hur normal man själv är som tänker likadant.;)
  2. Bästa loungen: Saga Lounge KEF var luftig och fin, Americans Flagship Lounge JFK överraskade också positivt!
  3. Sämsta loungen: Airspace Lounge/Admirals Club San Diego är meh. JALs inrikeslounger har kul ölmaskiner men inte så mycket mer ...
 

ACervin

Medlem
Känns som ett lite lugnare år 2018. Brukar ligga på 14 dagar i luften men i år knappt 11 dagar. Mest SQ fram och tillbaka till Sverige. För en gångs skull har jag inte varit i Sverige över julen utan familjen har firat i Australien. Precis tillbaka i Brisbane efter en fin julhelg i en fantastisk lägenhet i Bondi med utsikt över strand och hav. Nästa år blir det mer resande!

Screen Shot 2018-12-30 at 21.30.43.png


  1. Hur många flygningar har du gjort? : 44
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 199 481 km
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Singapore Airlines, Virgin Australia, China Air, Qantas, Delta, SAS, British Airways, Norwegian, Easy Jet
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Hamilton Bermuda, Atlanta GA, stooor!
  5. Nya flygbolag testade under året? : China Air
  6. Nya besökta länder? : Bermuda (inte riktigt sant har seglat dit 2 gånger på åttiotalet, men första besöket med flyg)
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : cirka 40
  8. Bästa hotellvistelse? : Inte hotel, men lyxig HomeAway lägenhet med utsikt över Bondi beach
  9. Sämsta hotellvistelse? : Lyckats undvika bottennapp i år. Till och med the Mousetrap backpackers i Paihia i Bay of Islands, Nya Zealand under en spontan weekend resa var riktigt trevligt.
  10. Bästa reseminnet? : Australien med familjen, den goda maten på Liguriska landsbygden
  11. Sämsta reseminnet? : Inga otäcka förseningar, inget försvunnet bagage
  12. Största överraskningen? : China Air var riktigt bra, att jag började med birdie, birdie när jag spelade golf på Bermuda, fast säg den lycka som varar.
  13. Annat "första gången" under året? : Inga spännande länder besökta tyvärr
  14. Mål för 2019? : Har haft guld på både Qantas och Singapore Airlines sista 2 åren. Men kommer att tappa Qantas guld nästa år. Har dock blivit ombedd av Qantas att kontakta dem för att diskutera hur jag kan behålla det. Får se vad de kan föreslå?
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Bevakar deals till Asien och främst Australien. DrMiles brukar vara vänlig och pinga mig när ett deal till OZ är på gång, mycket uppskattat!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Det har varit några riktigt bra reseberättelser under 2018
  2. Bästa loungen: Air New Zealand longe i Auckland är alltid trevlig. Brisbane Qantas domestic har blivit bra med egen security och incheckning rakt in i loungen!
  3. Sämsta loungen: De flesta Amerikanska inrikeslounger.
 
Toppen