Senaste nytt

Ditt reseår 2018

8. Bästa hotellvistelse? : Dött lopp mellan Ritz Carlton Abama Resort (Tenerife) och The Prince Sakura Tower (Tokyo).
Sakura Tower är riktigt bra! Inte så mycket rum att uppgradera till, men basrummen är väldigt bra! Läget dessutom perfekt om man har business i närheten av Shinagawa, och även annars är man ju precis vid en järnvägsknutpunkt.

Provade du någon av restaurangerna i hotellet (för annat än frukost)?

Sakura Tower är riktigt bra! Inte så mycket rum att uppgradera till, men basrummen är väldigt bra! Läget dessutom perfekt om man har business i närheten av Shinagawa, och även annars är man ju precis vid en järnvägsknutpunkt.

Provade du någon av restaurangerna i hotellet (för annat än frukost)?

Ja hotellet var riktigt bra! Hade ett Park View rum som gav fint lugn och tystnad. Åt också på två av deras restauranger. Den lilla Teppanyaki Restaurangen inne i parken var helt magiskt bra!
Som du skriver så är ju läget också perfekt med närheten till tågstationen och businesskvarteren i Shinagawa.

Då var det dags att summera mitt Resår 2018 även om jag har årets Jul och Nyårsresa kvar till Sri Lanka med Air India:

1. Hur många flygningar har du gjort? : 87
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Många, orkar inte räkna ut hur långt
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Singapore Airlines, Asiana, Avianca, Copa Air, Swiss, Norwegian, Norra, BRA, Finnair, Cathay Dragon, Cathay Pacific, Air Baltic, Iberia och Air India (Flyget går imorrn)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BLL (Billund) XMN (Xiamen), CUN (Cancun), BOS (Boston Logan Airport), GIG (Rio De Janeiro), KIX (Osaka) , DEL (Dehli) och CMB (Colombo)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Cathay Pacific / Cathay Dragon, Air Baltic samt Air India (Förhoppningsvis överträffar de de lågt ställda förväntningarna)
  6. Nya besökta länder? : Litauen och Sri Lanka
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : 50+
  8. Bästa hotellvistelse? : Tokyo Station Hotel - Magiskt bra med klassisk Service.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Inte många dåliga hotell men på delad sista plats, Marriott Hong Kong Airport samt Börstorps Slott i utkanten av Mariestad
  10. Bästa reseminnet? : Många bra resor såsom Första Klassresan med Lufthansa till Rio med flickvännen. Men bästa är nog pappas födelsdagsresa i Första klass till Japan med Lufthansa och hem med Singapore Airlines med många kvalitetstimmar i FCT (Porsche experience) och några härliga timmar i Private Room. Singapore Airlines och The Private Room Bildreserapport från helgens äventyr | BusinessClass.no forum | 500 000 innlegg om reise
  11. Sämsta reseminnet? : Jag hoppas att resan till Colombo imorgon med Air India inte blir sämsta resminnet men har en känsla av att det kommer vara en av de sämre flygningarna.
  12. Största överraskningen? : Hur extremt bra Cathay Pacific är.
  13. Annat "första gången" under året? : Att hyra bil på AVIS, var tidigare slavisk Sixt kund
  14. Mål för 2019? : Att behålla Diamond status även Nästa år (2 år kvar till Lifetime Gold) och behålla OW Saphire Statusen på Iberia (Vilket blir svårt)
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Hade troligen inte gjort så många okynnes hyror på Avis

Bonusfrågor:

1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla reseberättelser som har varit underbart att få följa genom året, tacksam för alla medlemmar som delar med sig. Samt all kunskap som finns i detta forum.
  2. Bästa loungen: Cathay Pacific the PIER Hong Kong
  3. Sämsta loungen: Malmö sturups café lounge
  4. Antal Avis hyrbilar 2018: 41st blev det tillslut (varav: 1st Audi A4, 7st VW Golf, 3st VW Passat, 2st VW Tiguan, 4 Kia Niro, 1st Kia Optima, 1st Mercedes GLC, 1st Mini Cooper Cab, 2st Nissan Qashqai, 1st Nissan Xtrail, 1st Opel Insignia, 1st Peugeot 5008, 1st Seat Leon och 12st Volvo XC60/V90/S90), 3st Porsche 991S/4S/GTS (Utanför 10000 kampanjen, FCT samt Porsche Afterwork Special)

1. Hur många flygningar har du gjort? 47
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? 81324
  3. Vilka flygbolag har du flugit? British Airways (10), Finnair (10), American Airlines (9), SAS (8), Swiss (7), Lufthansa (3)
  4. Nya flygplatser besökta under året? Nej
  5. Nya flygbolag testade under året? Nej
  6. Nya besökta länder? Nej
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? 35
  8. Bästa hotellvistelse? Ingen speciell - de flesta var i linje med förväntningarna
  9. Sämsta hotellvistelse? Ingen speciell - möjligtvis ett Marriott-hotell i Paris som automatiskt tog betalt i SEK snarare än EUR och sedan försökte förklara att det var jag som gjort valet.
  10. Bästa reseminnet? Hawaii är alltid överst på listan :)
  11. Sämsta reseminnet? De resorna som inte blev av på grund av personliga skäl
  12. Största överraskningen? American Airlines Flagship First Dining i Los Angeles var en mycket positiv överraskning. Att SAS Gold for Life till slut verkligen hände.
  13. Annat "första gången" under året? Första gången på många år i British Airways First och således också Concorde Room i London T5. Flyga med A350-900 (AY) och 787-9 (BA)
  14. Mål för 2019? Inte vänta med återkvalificering hos AAdvantage till de sista dagarna i december
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? Fått upp ögonen för Made in Sweden på Söder
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Ta del av kunskap och ideer här på forumet
  2. Bästa loungen: Flagship First Dining i Los Angeles, Concorde Room i London
  3. Sämsta loungen: En fruktansvärt överfylld SAS Gold lounge på Arlanda då Business loungen var stängd för städning i skarp konkurrens med mitt första och hitills enda besök i SAS-loungen på Arlanda Terminal 4

1. Hur många flygningar har du gjort? : 42
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 40727
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Air Canada, Swiss, Lufthansa, Austrian, Avianca, Aerolineas Argentinas
  4. Nya flygplatser besökta under året? :Sao Paulo, Santiago, Mendoza, Buenos Aires (både AEP och EZE), Belgrad, Hamburg, Bryssel
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Canada, Avianca och Aerolineas Argentinas
  6. Nya besökta länder? : Chile, Argentina, Belgien och Serbien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? :ca 70
  8. Bästa hotellvistelse? : Kanske inte enskilt bästa men jag har bott fyra nätter på Clarion Arlanda detta år och varit supernöjd alla gånger.
  9. Sämsta hotellvistelse? : Banks Hotel i Antwerpen, omöjligt att komma ner under 28 grader i rummet samt säng modell hängmatta...
  10. Bästa reseminnet? : Bussresan mellan Santiago och Mendoza över Anderna samt besöket hos munkarna på Westmalle
  11. Sämsta reseminnet? : Tack och lov har jag nog varit befriad från något riktigt dåligt
  12. Största överraskningen? : Golfresan med ett par polare till Lüdersburg utanför Hamburg, grymt trevlig och välskött anläggning där framförallt kvalitén på båda banorna överraskade glatt.
  13. Annat "första gången" under året? : Resan till Chile/ Argentina innebar första resan till Sydamerika och därmed även att jag besökt alla världsdelar (polerna undantaget)
  14. Mål för 2019? : Tyvärr vet jag redan nu att 19 blir ett kasst reseår pga av ändrade arbetsformer så enda målet är att resa såpass att jag behåller EBG statusen.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Min första 2-4-1 samt även hittade billiga business biljetter till semestern i Belgrad
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Får kopiera de flesta andra och säga alla dessa magiska reseberättelser som dyker upp.
  2. Bästa loungen: Swiss Senator Terminal E i Zurich
  3. Sämsta loungen: T4

Största överraskningen? : Hur mediokert jag tyckte Singapore Airlines Private Room är.

Jag blir nyfiken på lite mer detaljer kring detta eftersom jag nyligen besökt Private Room. Jag är fullt medveten om att du besökt många fler förstaklasslounger än mig och undrar vad du saknar i denna lounge?

Last edited:
Då var man iväg på årets sista resa till Botswana, så det är läge att summera ihop året som har gått.

1. Hur många flygningar har du gjort? : 57 privat + 1 Nazcar Lines flight (Cessna T-207)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 68 225 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Copa Air, Swiss, Avianca, Lufthansa, Norwegian, Air Botswana, Peruvian, Travel Air (Nazcar Lines)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Panama (PTY), Lima (LIM), Chicago (ORD), Juliaca (JUL), Zürich (ZRH), Cuzco (CUZ), Split (SPU), Maun (MUB), Nazca (NZC)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Copa Air, Swiss, Avianca, Norwegian, Air Botswana, Peruvian, Travel Air (Nazcar Lines)
  6. Nya besökta länder? : Botswana, Peru, Kroatien
  7. Antal hotellnätter/övernattningar? : Vet ej
  8. Bästa hotellvistelse? :
  9. Sämsta hotellvistelse? :
  10. Bästa reseminnet? : Salkantay Trek i Peru
  11. Sämsta reseminnet? : Copa Air tappade bort min väska påväg till Peru, den kom fram efter 6 dagar och höll på att förstöra hela resan! Hela ärendet hanterades katastrofdåligt av Copa Air!
  12. Största överraskningen? : Att man flög in ett SAS Diamond kort som student och utan att teckna ett enda kreditkort, skall tilläggas att sista resan gjordes dagen innan första dagen på jobbet :)
  13. Annat "första gången" under året? : Sydamerika, nu är alla världsdelar förutom Antarktis avbockade.
  14. Mål för 2019? : Behålla mitt EBD, ser ut att bli svårt med tanke mycket begränsad mängd ledig tid och för tillfället helt avsaknad av resor i jobbet.
  15. Detta hade inte hänt utan BC under 2018? : Att man ringer tjejen på FaceTime mitt i natten och meddelar att man är och spanar in lounge utbudet i Hongkong inför vår gemensamma weekend 1 månad senare. Hon vakande abrupt och undrade om jag hade tappat det helt!! (Milage run med vändande kära så helt valid fråga att ställa, 2400kr ToR) :p:p EBD kortet hade aldrig hänt utan er, tack BC!

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Great Circle Mapper

Toppen