Senaste nytt

Ditt reseår 2016

ekf

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 27st
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 34363 miles (55302 km)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, AB, AC, SN
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BOO, TXL, STR, PVG, YYZ, YUL, DTW
  5. Nya flygbolag testade under året? : AB, AC
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 37 nätter på hotell/motell + en bunt nätter som inte räknas (typ vandrarhem och liknande)
  7. Bästa hotellvistelse? : Inget überbra, men skön känsla med en (insmygd) öl i hotellpoolen i Yucca Valley, CA efter en dag i Joshua Tree NP
  8. Sämsta hotellvistelse? : Mindre fräscht Motel 6 i Kingman, AZ
  9. Bästa reseminnet? : Yosemite NP var mäktigt, skulle stannat där några dagar extra
  10. Sämsta reseminnet? : "Fransk" hotellfrukost i Quebec, det borde vara kriminellt att kalla det frukost!
  11. Största överraskningen? : Tror inte jag haft några jätteöverraskningar som är värda att nämnas
  12. Annat "första gången" under året? : Flög över norra ishavet/berings sund
  13. Mål för 2017? : Go with the flow och se vart det landar
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Inspirationen ledde till en RTW-resa i jobbet. Mina icke-resintresserade kollegor tyckte jag skulle åka två gånger istället (asien + nordamerika)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla reseberättelser! Även om det är spännande att läsa om First Class så tycker jag nog mer nyanserade skildringar av Business Class eller Ekonomi med för den delen är riktigt givande. Det finns många skribenter här som förgyllt dagen när jag velat lägga tankarna på resor långt bort.. :)
  2. Bästa loungen: *A-loungen i LAX, helt klart!
  3. Sämsta loungen: Menzies-loungen på ARN T5 var en riktig besvikelse jämfört med Menzies på GOT som jag är hyfsat van vid
 
Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 32
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 68 503
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Air Canada, Lufthansa, United, Aegan, Qatar, Emirates, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Hong Kong,Kolkata, Warszawa
  5. Nya flygbolag testade under året? : Emirates
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 33
  7. Bästa hotellvistelse? : ITC Sonar, Kolkata
  8. Sämsta hotellvistelse? : Quality Hotel Dorval (vid Montreals flygplats)
  9. Bästa reseminnet? : Cykelsemestrarna i Hong Kong och Los Angeles.
  10. Sämsta reseminnet? : -
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : -
  13. Mål för 2017? : Eventuellt First First
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : -
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: -
  2. Bästa loungen: Frukosten i *A loungen i Athen överaskade.
  3. Sämsta loungen: De flesta United i USA förutom LAX
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 38
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 63 452
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Finnair, Bangkok Airways, Thai Airways, Turkish Airlines, NOK Air, China Eastern Airlines.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Khartoum, Shanghai och Mae Sot.
  5. Nya flygbolag testade under året? : N/A
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 68
  7. Bästa hotellvistelse? : Fairmont Peace Hotel, Shanghai.
  8. Sämsta hotellvistelse? : N/A
  9. Bästa reseminnet? : N/A
  10. Sämsta reseminnet? : N/A
  11. Största överraskningen? : N/A
  12. Annat "första gången" under året? : N/A
  13. Mål för 2017? : Första F samt behålla EBG och försöka jobba upp min OW-status från Ruby till Sapphire.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Hade fortsatt gå miste om en himla massa poäng och bekvämligheter. Tusen tack alla hjälpsamma medlemmar!
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla inspirerande reserapporter från lyckade 2-4-1-bokningar.
  2. Bästa loungen: EVA Air, Suvarnabhumi.
  3. Sämsta loungen: VIP Lounge, Khartoum Airport.
 

Hachans

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : Drygt 40
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 45000 ungefär
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Norwegian.
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Bergen, Ängelholm, Marseille, Helsingfors.
  5. Nya flygbolag testade under året? : N/A
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : På tok för många (jag vet inte)
  7. Bästa hotellvistelse? : Premier Inn Kings Cross London.
  8. Sämsta hotellvistelse? : First hotel, Malmö
  9. Bästa reseminnet? : Första långresan med min sambo.
  10. Sämsta reseminnet? : Flygplatsen i Helsingfors, vilket råtthål.
  11. Största överraskningen? : Uppgraderingen till business när jag flög med den flygande bränsletanken.
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången i business och på femstjärnigt hotell (inte frivilligt, det var det som fanns)
  13. Mål för 2017? : Första gången till Asien, andra långresan med sambo, minst tre världsdelar innan året är slut.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Missat poäng och hade nog inte lagt bud på uppgraderingar om jag inte läst det här. Och jag hade nog inte övertalat min sambo att ett sent kvällsflyg från London är bra för då hinner man loungehoppa lite.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla frågor som får svar - högt och lågt i en salig blandning. Och så reserapporterna som bara blir bättre och bättre.
  2. Bästa loungen: Silver Kris i London
  3. Sämsta loungen: Oslo SAS Lounge inrikes.
 

Lukas2

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 26
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 47135
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, British Airways, Air Berlin, Cathay Pacific, ANA Wings, American Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Sapporo (CTS), Wakkanai (WKJ), Düsseldorf (DUS), Umeå (UME)
  5. Nya flygbolag testade under året? : American Airlines, ANA Wings, Air Berlin
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 17
  7. Bästa hotellvistelse? : Prince Hotel, Hong Kong. Trevlig och proffsig personal. Plus de hade satt upp en tårta på rummet för jag fyllde år. Gulligt som attans.
  8. Sämsta hotellvistelse? : Inget direkt så där
  9. Bästa reseminnet? : First Class med CX, (HKG-LHR)
  10. Sämsta reseminnet? : Business class med American Airlines (LAX-LHR). Var livrädd för flygvärdinnan. Så jag var tvungen och äta min köttbit med en sked, för jag vågade inte be om bestick. :eek:
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : First Class med CX. Incheckad väska kommer på villovägar i Düsseldorf.
  13. Mål för 2017? : Gå upp till Guld på Cathay Pacifics Marco Polo.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : First Class resan HKG-LHR, med CX
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:
 

igelkotten

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 54 st (57 vid årets slut)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 63 900 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air Asia, Singapore Airlines, Swiss, SK, United, Norwegian, Qatar, Turkish, Aegean, Lufthansa
  4. Nya flygplatser besökta under året? : AMS, BCN, MAD, DEL, MNL, ZHR,
  5. Nya flygbolag testade under året? : SQ, Swiss, Aegean
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : -
  7. Bästa hotellvistelse? : -
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : Utforska den amerikanska södern
  10. Sämsta reseminnet? : Swiss long-haul SIN-ZHR på en riktigt gammal kärra
  11. Största överraskningen? : Uppgraderingar till SAS Plus longhaul (till IAD och till EWR) pga *A gold
  12. Annat "första gången" under året? : Första business
  13. Mål för 2017? : Återkval, eftersom jag är student fortfarande så är det minimi för mig..
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Olika riktigt billiga kampanjpriser till USA med SAS
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Singapore Airlines Heathrow
  3. Sämsta loungen: Star alliance kontraktlounge på AMS
 

Sofia

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : runt 50 olika legs skulle jag tro
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : det har jag inte mappat så pass på den ;)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Qatar Airways, Lion Air, Sriwijaya Air, Garuda Indonesia, Lufthansa, SAS, NextJet, BRA, LOT
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Hongkong, Venedig, Bologna, Warsawa, Wroclaw och Ronneby
  5. Nya flygbolag testade under året? : BRA, LOT
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : alldeles för många för mig egentligen, saknar alltid mina lakan och mina kuddar. Kanske 100?
  7. Bästa hotellvistelse? : Sofitel i Wroclaw.
  8. Sämsta hotellvistelse? : vet inte, inget sticker ut som extra dåligt, tack och lov. Men sen är jag inte överdrivet picky.
  9. Bästa reseminnet? : bröllopsresan till norra Italien i somras, Rammstein i Wroclaw i augusti och min smått bisarra trip till Singapore i januari.
  10. Sämsta reseminnet? : när vi upptäcker att flygplatschutteln från Florens till Bologna Airport verkar vara allt annat än pålitlig och måste kasta oss på ett tåg för att vara säkra på att komma hem. Inte så man vill avsluta en bröllopsresa
  11. Största överraskningen? : den Michelinklassade restaurangen i Parma precis bredvid hotellet som vi tänkte att "den får väl duga" och som visar sig vara en av de allra bästa, om inte DEN bästa på hela bröllopsresan. Och en av de billigaste!
  12. Annat "första gången" under året? : resa till Hongkong. Inse att jag kommer att pendla till Ronneby nästa år och lätt bli Diamond.
  13. Mål för 2017? : överleva?
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : resan till Barcelona i slutet på oktober
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: resan till Barcelona i slutet på oktober
  2. Bästa loungen: Al Mourjan Business class lounge i Doha. Personalen säger "welcome back" och det är alltid trevligt. Helt underbara duschar, bra mat och bra dryckesutbud samt intressant personal.
  3. Sämsta loungen: här tävlar de indonesiska med Bologna. Bologna var faktiskt HELT osannolikt dålig, det fanns inte ens personal! Säkerhetspersonen sa något i stil med att ni får väl ta för er bäst ni vill för dom har gått hem. Det gjorde vi, och jag förvaltar nu en utmärkt flaskförslutare ;)
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 62 (Kommer nog sluta på 64)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 83.615
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, United, Thomas Cook, Norwegian, BRA, Air Canada och AA
  4. Nya flygplatser besökta under året? : SFO, YYZ, GIG
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Canada
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Vet ej
  7. Bästa hotellvistelse? : Måste faktiskt säga att detta var Upper House i Göteborg trots exotiska resmål.
  8. Sämsta hotellvistelse? : -
  9. Bästa reseminnet? : Min första F i år till GIG med LH
  10. Sämsta reseminnet? : Hål i tanken på ett SAS-flyg vilket ställde till de rejält
  11. Största överraskningen? : SAS upgrade från Plus till Business
  12. Annat "första gången" under året? : Min första F och första gången i Sydamerika
  13. Mål för 2017? : Mitt generella mål är att nå 100 länder så jag planerar in 6 nya under 2017.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Hade varken åkt First, Business eller Premium Eco förmodligen. :)
  15. Bonusfrågor:
  16. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Vad kostar en pushback-truck?
  17. Bästa loungen: Trist att säga FCT så jag säger *A lounge i LAX när jag hittade terrassen.
  18. Sämsta loungen: *A i GIG
 

erc

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 26
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 40761
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Brussels, Qatar Airways, Korean Air, Fiji Airways, Qantas
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Hongkong, Doha, Incheon, Male, Sydney, Nadi (Fiji)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Qatar, Korean, Fiji Airways, Qantas
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 50
  7. Bästa hotellvistelse? : Radisson Blu Resort Fiji, Denarau
  8. Sämsta hotellvistelse? : Best Western, Incheon
  9. Bästa reseminnet? : Fiji i februari. Perfekt!
  10. Sämsta reseminnet? : Strejk bland markpersonalen på BRU i oktober - usch så snabbt en flygplats blir äcklig
  11. Största överraskningen? : att jag klarar av Club Carlson GOLD på nights. Första årets som aktieägare...
  12. Annat "första gången" under året? : DHC-6 i sjökonfiguration
  13. Mål för 2017? : Inga sjutimmars byten på t ex Doha...
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Sommarens sol- och badresa till Monaco med fyra småbarn - SAS Vip gav utmärkta priser
 
Toppen