Senaste nytt

Ditt reseår 2016

Palazzi

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? :
    30 (ungefär - använder inget program som håller koll)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
    Ingen aning
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
    SAS, Lufthansa, SWISS, KLM, Air France, Norwegian, TAP, BRA, Air Baltic o Nextjet.
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
    Taipei
  5. Nya flygbolag testade under året? :
    Air Baltic
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :
    55 (kollade snabbt genom mailen, men borde stämma).
  7. Bästa hotellvistelse? :
    Drar nog till med Airbnb i Cascai utanför Lissabon. Fick ett nyrenoverat mansion för två personer under lågsäsong, för samma pris som ett bättre hotell. Annars mycket annat bra, men då har det också kostat.
  8. Sämsta hotellvistelse? :
    Har faktiskt ingen direkt dålig i år.
  9. Bästa reseminnet? :
    Får ändå bli rundresa i norra Italien med min sambo. Vi har visserligen gjort fyra privata resor i år, men det var en otrolig vecka (9d)
  10. Sämsta reseminnet? :
    Kommer inte på något extraordinärt dåligt
  11. Största överraskningen? :
    Påminnelsen om hur fantastiskt bra SAAB340 flyger. Inte flugit den sedan min idrottskarriär (som är rätt passé)
  12. Annat "första gången" under året? :
    Helsingfors - av någon anledning har jag aldrig tagit mig in till de centrala delarna förr (trots att jag en gång vann en resa dit...)
  13. Mål för 2017? :
    Mer markburen trafik (tåg och buss) och mindre flyg. Planeringen säger dock 30t/r med flyg, bara till Tyskland :/
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? :
    Inte varit så aktiv i år, så kan inte komma på något speciellt. Men man blir ju alltid ressugen av att läsa här :)
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
    Inte deltagit på några evenemang/träffar
  2. Bästa loungen:
    LH Senator är ett andra hem. Kanske inte den bästa i världen, men känner mig hemma där.
  3. Sämsta loungen:
    Inget bottennapp i år...
 

chazzie

Medlem
Finnes dagar kvar, men inget inplanerat och det förefaller ytterst osannolikt att fler resor genomförs under 2016 så här kommer min ytterst modesta sammanställning :)

  1. Hur många flygningar har du gjort? : 13
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 9100 sm
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Emirates, Vietnam Airlines, NextJet
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ARN, OER, UME, GOT, HKG, BKK, HAN
  5. Nya flygbolag testade under året? : Vietnam Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~25
  7. Bästa hotellvistelse? : Regal Kowloon, Hongkong
  8. Sämsta hotellvistelse? : Grand Diamond Suite, BKK (They were not grand and there were no suites...)
  9. Bästa reseminnet? : Total avslappning ute på vischan i Thailand, Tillslut ett besök i Hanoi
  10. Sämsta reseminnet? : Förpassad till A/C-utrustade byggnader sista helgen i Hong Kong av medicinska skäl :(
  11. Största överraskningen? : Att det fanns ett berg att gå upp på i Finland
  12. Annat "första gången" under året? : SAS Plus i nya kabinen
  13. Mål för 2017? : Lufthansa F under våren, en tripp i dekadens!
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Uppnått poängen för F samt uppgradering Go -> Plus på HKG-ARN
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Varje dag när man skannar av forumet, tyvärr inte närvarat på något event
  2. Bästa loungen: Louis Tavern CIP Concourse C BKK
  3. Sämsta loungen: Plaza Premium Lounge på Diners-kortet, bättre upplevelse som SAS Plus-resenär
 

Timotey

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 32
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 28485
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, British Airways, Lufthansa, Swiss, Croatia Airlines
  4. Nya flygplatser besökta under året? : New York JFK, New York EWR, Hamburg HAM, Pula PUY, Zagreb ZAG, München MUC, Rom FCO, Belfast BHD
  5. Nya flygbolag testade under året? : Croatia Airlines
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 29
  7. Bästa hotellvistelse? : lngen exceptionell men Hilton Garden Inn New York/West 35th street var nog bäst under året
  8. Sämsta hotellvistelse? : Thon Hotel Gardemoen, men det var ganska väntat
  9. Bästa reseminnet? : Förlovning i New York är det starkaste minnet
  10. Sämsta reseminnet? : lnget egentligen dåligt
  11. Största överraskningen? : -
  12. Annat "första gången" under året? : Många nya besökta flygplatser, första gången på Upper Deck på en 747a, Första fria uppgraderingen
  13. Mål för 2017? : Försöka upprätthålla EBG, men blir nog svårt
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Loungehopping på Heathrow
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Maple Leaf lounge London
  3. Sämsta loungen: Alitalia lounge FCO
 

Martin Gren

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 63
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 77000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Asiana. ANA, Thai, Air New Zeeland, SWISS, Widerö
  4. Nya flygplatser besökta under året? : OSL, ZRH, BCN, ICN, HND, NRT, AKL, CHC, IVC
  5. Nya flygbolag testade under året? : Asiana, ANA, Air New Zeeland, Widerö
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ca 50
  7. Bästa hotellvistelse? : Pullman Phuket Arcadia, Naithon Beach
  8. Sämsta hotellvistelse? : ibis Styles Invercargill
  9. Bästa reseminnet? : Sommarresan till Nya Zeeland, BC-resan till Barcelona, Ozonebrunch i HongKong
  10. Sämsta reseminnet? : Har faktiskt inget dåligt jag kan komma på som tur är
  11. Största överraskningen? : Air New Zeelands Domesticlounger
  12. Annat "första gången" under året? : Första F-flygningarna
  13. Mål för 2017? : Fler weekendresor istället för färre långresor
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Farnborough, Barcelona, T2-loungehopping på Heathrow bland mycket annat :)

Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Barcelonaresan, helt klart
  2. Bästa loungen: Lufthansa FCT
  3. Sämsta loungen: Thailoungen på Phuket International Airport
 
  1. Hur många flygningar har du gjort? :
    124
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
    77567 (livet som short-haul resenär)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? :
    SAS, Lufthansa, United, American, Swiss, Norweigan, Nextjet
  4. Nya flygplatser besökta under året? :
    Bilbao
  5. Nya flygbolag testade under året? :
    Inget
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? :
    Ca 60
  7. Bästa hotellvistelse? :
    Buddha Bar, Paris
  8. Sämsta hotellvistelse? :
    Hotel Flaminia, Sirmione, Italien. Myror på rummet...
  9. Bästa reseminnet? :
    Maten i Baskien i allmänhet och på Extanobe i synnerhet.
  10. Sämsta reseminnet? :
    Flygstrejker, radarhaverier och påkörda flygplan.
  11. Största överraskningen? :
    Köerna i immigration i Chicago.
  12. Annat "första gången" under året? :
    EBD
  13. Mål för 2017? :
    Första First
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? :
    Loungeturné i Frankfurt och på Heathrow.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
    Forumet i allmänhet.
  2. Bästa loungen:
    Singapore Airlines Silver Kris, Heathrow
  3. Sämsta loungen:
    Sala Leonardo, Linate, Milano
 

khybner

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 109
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 163 000
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : British Airways, American, Iberia, SAS, Qatar, Lufthansa, Swiss, Air Europa, Air Asia, Transavia, Dragonair, Thai, Vueling, Air Canada, TAM, Aer Lingus, Norwegian, Ryanair
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Phoenix, Charlotte
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aer Lingus
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Ca 100
  7. Bästa hotellvistelse? : Har två som får mitt "pris" i år pga olika saker. Le Royal Meridien Dubai som alltid uppgraderar mig till en Club Suite och NH Collection Gran Hotel i Zaragoza som är väldigt fräscht och har bra service
  8. Sämsta hotellvistelse? : Inte heller här kan jag utse en enda vinnare så det blir Le Meridien Nice - slitet trots en relativt nygjord renovering samt rummen stinker av rengöringsmedel. Två gånger där - aldrig mer. Dessutom W Fort Lauderdale som har ett bra läge men som konstant vägrar att uppgradera trots att rum finns och mitt SPG Lifetime Platinum.
  9. Bästa reseminnet? : Det är nog när jag skulle resa London-Miami tur och retur och istället för en dyr biljett i Club World på direktflyg med British Airways som skulle gett 280 TP bokade jag en biljett (2000 kr dyrare) Dublin-London-JFK-Phoenix-Las Vegas-Miami i First. Gav ca 1400 TP och drygt 60 000 Avios.
  10. Sämsta reseminnet? : Det är nog DAA-loungen i Dublin (terminal 1). Trång, omodern, dåligt utbud av mat och dricka samt långsamt Internet.
  11. Största överraskningen? : Att jag pallade resan från Dublin till Miami. 39 timmars resande med 21 timmars effektiv flygning non stop.
  12. Annat "första gången" under året? : Swiss First
  13. Mål för 2017? : Testa Etihad First (åtminstone Apartment)
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Fick testat Swiss First, utan BC hade jag inte hittat dealen.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Lufthansa FCT Frankfurt. Blev tyvärr bara en gång under 2016.
  3. Sämsta loungen: DAA Dublin, se ovan.
 

jonlindsten

Medlem
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 43
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 30 583
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SK, PS, W6, FI, FR, JU, EW, TR, TF
  4. Nya flygplatser besökta under året? : IST, KEF, EWR, JFK, GDN, OTP, LWO, ODS, VNO, SFT, MMX, LHR, LTN, SPU, SJJ, TZL, BEG, PRG, DUS, VIE, LPA, AMS, HEL
  5. Nya flygbolag testade under året? : FI, JU, EW, TR
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 60+
  7. Bästa hotellvistelse? : Royalton Midtown, New York
  8. Sämsta hotellvistelse? : Holiday Inn Luton Airport
  9. Bästa reseminnet? : 5 dagar i New York med 2 Rangersmatcher satt inte fel!
  10. Sämsta reseminnet? : 10 timmars försening och 3 missade flyg från Odessa - Stockholm
  11. Största överraskningen? : Att Ukraine Internationals silvertejpade plan klarade av att hålla sig i luften
  12. Annat "första gången" under året? : Första CU
  13. Mål för 2017? : Fler nya flygbolag och flygplatser
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Många resor som bokades genom deals hittade här på sidan
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Läsa gamla trådar, man hittar så mycket bra när man kollar runt!
  2. Bästa loungen: Lufthansaloungen på EWR
  3. Sämsta loungen: Ukraine Internationals "lounge" i Odessa
 

rvarttinen

Medlem
Ja, året är inte slut än. Ännu återstår en resa över nyår till UAE och Dubai. Men, fyller i ändå, har bara en resa till inplanerad för 2016.

  1. Hur många flygningar har du gjort? : För få ...
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning ... (för inte bok... men, torde kunna kolla upp det senare)
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air France/KLM, Etihad, Emirates, TransMaldivian, BRA (KalmarFlyg)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Dubai, DXB
  5. Nya flygbolag testade under året? : Emirates
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : Alldeles för få även på denna
  7. Bästa hotellvistelse? : Delad första plats ännu för 2016: Constance Moofushi och The Luxury Collection Al Maha Desert Resort & SPA
  8. Sämsta hotellvistelse? : - (bor inte på dåliga hotell! :) )
  9. Bästa reseminnet? : Positivt överraskad av naturupplevelsen i öknen (Al Maha)
  10. Sämsta reseminnet? : Alla dessa bussgater i Abu Dhabi och Dubai! + "anti"-prioboarding med Emirates i DXB (bussgate!)
  11. Största överraskningen? : Återigen; Al Maha + Emirates fringisar (övernattning i Dubai, transporter till och från flygplatser, etc.)
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2017? : Fler resor än under 2016; återuppta regelbundna turer till bla Paris och Amsterdam, vara med på BC-träffen i BCN
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Pontus-in-the-Air, ARN
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: All positiv respons och det som medlemmar delar med sig på sajten, t.ex. upplevelser och tips om Zanzibar/Pemba
  2. Bästa loungen: Svårt... kan inte bestämma mig mellan: Etihad i Abu Dhabi o CDG, Emirates DXB eller Air France extra Shengen CDG
  3. Sämsta loungen: De på Arlanda ..!.. både T2 och T5 (tredjeparts loungerna)
 
Toppen