Senaste nytt

Ditt reseår 2016

1. Hur många flygningar har du gjort? : 44
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 97,202
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : British Airways, SAS, Lufthansa, Thai, Swiss, American Airlines, Cathay Pacific
  4. Nya flygplatser besökta under året? : Dublin (DUB), Edinburgh (EDI), Munchen (MUC)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Inget som jag inte flugit någon gång tidigare
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 58 (16 Hilton, 31 IHG, 6 Marriott, 5 Others) plus ytterliggare 59 privat (AirbNb, Homeaway)
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Vancouver upgrade till suite, Intercontinental Miami
  8. Sämsta hotellvistelse? : ingen !!
  9. Bästa reseminnet? : British Airways i First med en Boeing 787-9, kanon service och äntligen från BA en hårdvara som man kan förvänta sig i First, plus naturligtvis SAS Till Chicago i business fick sitta i cockpit vid take off from Arlanda dessutom var SAS nya business produkt väldigt bra, det var första long haul med SAS på 24 år....
  10. Sämsta reseminnet? : Inget direkt det som jag tänker på är Thai i Business tyckte deras stol var kass med med konstig monterade bordet.
  11. Största överraskningen? : Lyckades gästa 3 pers till British AIrways Galleries First på Heathrow Terminal 3, första gången för några av mina släktingar i en Första Klass lounge
  12. Annat "första gången" under året? : Lufthansa i Business
  13. Mål för 2017? : Behålla Gold med British Airways så det kommer bli en del flygande som egentligen inte behövs....
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Testa Lufthansa i business class, såg deras error fare för 6,500kr till Seattle här på forumet.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Alla dessa reserapporter. (kopierat från tidigare inlägg)
  2. Bästa loungen: Cathay The Pier First i Hong Kong, British Airways Concorde Room på Heathrow, Qantas och American Airlines First i Los Angeles
  3. Sämsta loungen: American Airlines förutom nyss nämnda First lounge på LAX

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 24
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 47.615
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Thai Smile, Qatar, THAI, Air Berlin, Aegean, Air Asia, WIZZ air
  4. Nya flygplatser besökta under året? : BUD, DUS, DOH, HKG (tidigare bara den "gamla" flygplatsen)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Qatar, Air Berlin,WIZZ air
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 49
  7. Bästa hotellvistelse? : Hilton Sukhumwit Bangkok
  8. Sämsta hotellvistelse? : Något Best Western i Aten
  9. Bästa reseminnet? : Qatar i C
  10. Sämsta reseminnet? : inget speciellt
  11. Största överraskningen? : Att WIZZ air inte var så dåliga
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2017? : First First, om det vill sig ska det ske i slutet av mars, poängen finns på kontot
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Qatar i C
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen: Ingen tvekan, DOHA
  3. Sämsta loungen:

1. Hur många flygningar har du gjort? : 24
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 37,654 miles
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS (22 segment) och Aegean (2)
  4. Nya flygplatser besökta under året? : LAX, BHX
  5. Nya flygbolag testade under året? : Aegean
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 21
  7. Bästa hotellvistelse? : L'Enclume (Cartmel, Storbritannien) alt. Smyth Tribeca (New York, USA)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Ingen
  9. Bästa reseminnet? : När mitt kompisgäng knöt ihop säcken och betade av de sista två krogarna från tv-serien The Trip. L'Enclume och Hipping Hall i norra England.
  10. Sämsta reseminnet? : Gjorde tre besök i (och omkring) Manchester i år och jag hade dödlig mancold på två av dessa.
  11. Största överraskningen? : Los Angeles förträfflighet. Inte varit där sen jag var liten eller sedan jag skaffade körkort. Mycket bra bilstad.
  12. Annat "första gången" under året? : Första gången jag backar med antalet segment sedan jag gick med på BC. Otroligt fattigt reseår ifall man ska jämföra. Inga extravaganser i business med andra bolag än SK.
  13. Mål för 2017? :

Mina mål för 2016:

Den där bonusresan är en bit bort då jag bränt en hel del poäng på uppgraderingar. Har dock börjat samla poäng via extrakort till min sambos AmEx Elite och ett mål för 2016 är att skaffa Coop MedMera Mer-kort för att betala räkningar via Betalo. Mitt SAS EuroBonus MC har gett alldeles för lite avkastning så det får ligga och skräpa så länge det inte dyker upp några poängkampanjer, likt den AVIS hade i somras.
    Ett andra mål är såklart förlängt EBG och jag har nu tillräckligt bokat första halvåret 2016 för att jag ska kunna nå dit utan större problem. Ett tredje mål är 2-4-1 voucher och då till slut kunna börja få ihop den där bonusresan till Asien i F.

EBG lätt fixat redan i början av oktober. Skaffade Coop-kort (sa dock upp det snart) och betalar räkningar via Betalo. Även poängsamlandet gick bra. 2-4-1-resa bokad i juni (avresa i mars 2017) till Singapore/Bali med två segment i F och resten i C (LH, OZ, SQ och TG). Andra voucher kom in i september. Inga planer för den ännu (gäller till sept 2018).

Mål för 2017: Behålla EBG. Planera nya bonusresor med Star Alliance. Kanske äntligen lyckas boka min första mistake fare. Jag är alltid alldeles för långsam (samt EB-fixerad).

14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Hade inte lyckats boka min första Star Alliance-award i First till Asien.
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse: Pass.
  2. Bästa loungen: Star Alliance-loungen på LAX.
  3. Sämsta loungen: Som typ varje år: SAS-loungen på ARN T4.

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 36
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 49 870
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Turkish, Ethiopian, Ryanair, Wizzair, South African, British Airways, Etihad
  4. Nya flygplatser besökta under året? : DUR, ADD, AUH, GDN
  5. Nya flygbolag testade under året? : Ethiopian, Wizzair, Etihad
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 31
  7. Bästa hotellvistelse? : Conrad Macau & Walden house Cape Town
  8. Sämsta hotellvistelse? : Något obskyrt hotell i utanför Stuttgart
  9. Bästa reseminnet? : Mitt bröllop i Stellenbosch
  10. Sämsta reseminnet? : Air condition på Ataturk (inkl. CIP lounge)
  11. Största överraskningen? : BA (Comair) har faktiskt en riktigt bra inrikesprodukt i business (CPT-JNB).
  12. Annat "första gången" under året? : Etihad First Apartment, Etihad Business Studio, Ethiopian Cloud 9, Turkish Business, Eurobonus Diamond
  13. Mål för 2017? : Testa Air Canada business till Toronto, försöka få till en Lufthansa F med FCT.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Många saker...
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen: Etihad First AUH
  2. Sämsta loungen: SAS T4

1. Hur många flygningar har du gjort? : 23(varav 2 i tjänsten)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : Ingen aning.
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : Air France, Croatia Airlines, Eurowings, Germanwings, SunExpress, Ethiopian, SAS, Lufthansa, Thurkish, British Airways, Tuifly Nordic
  4. Nya flygplatser besökta under året? : CPT, ADD, HKT, TLS, DUS, DBV, DUR(gick ej av planet)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air France, Croatia Airlines, Eurowings, Germanwings, SunExpress, Ethiopian
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 27
  7. Bästa hotellvistelse? : One 8 Hotel(Kapstaden)
  8. Sämsta hotellvistelse? : Zenitude Hôtel-Résidences Le Parc de l'Escale(Toulouse)
  9. Bästa reseminnet? : Resan till Normandie med familjen, kanske den bästa resan någonsin
  10. Sämsta reseminnet? : Att missa Sverige-Irland i fotbolls-EM pga strejk
  11. Största överraskningen? : Hur berörd jag blev av besöket på Robben Island
  12. Annat "första gången" under året? : Bonusresa med British Airways, upgrade med OptionTown, upgrade med SAS Plusgrade
  13. Mål för 2017? : Resa first First med Lufthansa till Buenos Aires samt boka resa till Svalbard. Närvara vid en BC-träff.
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Oj, mycket av ovanstående. BC är guld värt!
Bonusfrågor:
  1. Bästa loungen: Bidvest Premier Lounge International Departures CPT
  2. Sämsta loungen: Som "Basic" uppskattar man samtliga loungebesök(4 under 2016). :)

Last edited:
  1. Hur många flygningar har du gjort? : 70
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? :
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Thai, United, Norwegian (!), Air Serbia
  4. Nya flygplatser besökta under året? : ATL, DPS, BEG, SKG
  5. Nya flygbolag testade under året? : Air Serbia
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : 20
  7. Bästa hotellvistelse? :
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : Bali, Thai F + Lounge i BKK
  10. Sämsta reseminnet? :
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? :
  13. Mål för 2017? : LH F
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? :

1. Hur många flygningar har du gjort? : 13 (en kvar ARN-KRN)
  2. Hur långt (i miles) har du totalt flugit under året? : 15 548 mile (+570 för ARN-KRN
  3. Vilka flygbolag har du flugit? : SAS, Lufthansa, Swiss, Norwegian
  4. Nya flygplatser besökta under året? : McCarran International (LAS)
  5. Nya flygbolag testade under året? : Norwegian Longhaul, bara flygit Norwegian i Sverige och Europa innan.
  6. Antal hotellnätter/övernattningar? : ~20
  7. Bästa hotellvistelse? : The Venetian i Las Vegas, sjukt att hotellrummet är 65 kvadrat, alltså större än min lägenhet i Sverige... :)
  8. Sämsta hotellvistelse? :
  9. Bästa reseminnet? : 40års-resan till Las Vegas, med 4 av mina bästa kompisar. Allt som vi upplevde där...
  10. Sämsta reseminnet? : Löprundan på FRA, efter lite försening på ankommande plan och därefter byte mot CPH
  11. Största överraskningen? :
  12. Annat "första gången" under året? : Var i USA för första gången
  13. Mål för 2017? : Behålla EBG, kanske få EBD... Utnyttja min 2-4-1 på Eurobonus
  14. Detta hade inte hänt utan BC under 2016? : Fått en 2-4-1, visste knappt att det fanns innan jag började hänga här...
Bonusfrågor:
  1. Bästa BusinessClass.se/dk/no-upplevelse:
  2. Bästa loungen:
  3. Sämsta loungen:

Toppen