Hm, är säkert mycket olika på olika linjer då, helt fri placering på de flygningar jag åkt och enormt trevlig personal både på marken och i cockpit (för små för att ha flygvärdinna), med en smidighet man bara kan drömma om på "vanliga" linjer/bolag. Bara ett exempel av många är ju att man aldrig behöver vänta på incheckat bagage, bara att plocka direkt från planet när man landat.
Nja, helt fritt har det aldrig varit när jag flugit. "Minst tre passagerare framför nödutgången och minst tre bakom". Efter en stund: "Nej, nu sitter det för många bakom nödutgången så en får lov att flytta fram". Hatar sådant krångel, det faktiskt bättre med reserverade sittplatser om man ändå ska köra så med passagerarna. Att personalen i cockpit är trevliga ifrågasätter jag inte, men det var betydligt bättre då Skyways körde dessa linjer med flygvärdinna som serverade med drycker och olika snacks (värdinnan satt på ett vanligt passagerarsäte längst bak). Kändes mer trevligt att bli välkomnad ombord osv än att bli ropad åt från cockpit hur man ska sitta för att lastbalansen ska bli den bästa. Känns mer som en busstransport än en flygtur...