Senaste nytt

Diskussion om jumpseat på SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bizniz4u

Medlem
Just läst alla inlägg i denna tråd och kan bara konstatera att jag förstår att man som Andreas kan tycka det känns orättvist. Själv har jag suttit i cockpit från Luleå till Arlanda med SAS samt ett antal andra ggr när min barndomskompis rattat kärran jag åkt med. Det är väl bara att inse att livet inte alltid är rättvist och att man ibland hänger upp sig på saker och ting och vill att det ska vara lika för alla.....
 

463829

Medlem
Du behöver inte tjäna några pluspöng, jag önskar bara att du uppför dig i forumet.
Det var bara några veckor sedan vi skickade varning till dig. Vi har fått rapportering av störande inlägg gällande dina inlägg ganska regelbundet.

Med tanke på att du representerar BC, anser du det är okej att "hänga ut" personliga medlemmar i trådar. Och är det någonting som kommer fortsätta här på BC att man får varningar osv på det här sättet? Känns lite ruttet på något sätt. Och kanske något som kan tas via PM? Trodde faktiskt mer om dig AHO... Men det här var ett riktigt bottennapp till inlägg..
 

Dr. Miles

Expert
Med tanke på att du representerar BC, anser du det är okej att "hänga ut" personliga medlemmar i trådar. Och är det någonting som kommer fortsätta här på BC att man får varningar osv på det här sättet? Känns lite ruttet på något sätt. Och kanske något som kan tas via PM? Trodde faktiskt mer om dig AHO... Men det här var ett riktigt bottennapp till inlägg..
Även om jag anser att jag är tålmodig men det finns en gräns.
Som jag skrev, det var inte första gången och det var inte något hemlighet för andra BC.se medlemmar att jag har varnat Andreas i olika trådar flera gånger.
 

Singapore

Medlem
Kan inte mods bara låsa tråden för det känns som världens pajkastning just nu, även om det verkligen kändes som att det skule bli något sådant när man läste trådstarten. Tycker förövrigt det är väldigt konstigt beteende att sitta och gnälla på vad folk planerar för resor och hur mycket de åker i Business Class när vi befinner oss på en hemsida som heter Businessclass.se.
 

463829

Medlem
Även om jag anser att jag är tålmodig men det finns en gräns.
Som jag skrev, det var inte första gången och det var inte något hemlighet för andra BC.se medlemmar att jag har varnat Andreas i olika trådar flera gånger.

Handlar väl inte om det är en hemlighet eller ej. Den här tråden är en enda stor förföljelse av i princip en medlem. Där man gör allt för att sänka honom. Om det nu är så att personen har gjort fel så är väl den rätta vägen att ta det privat via PM, och fungerar inte varningar så brukar man bli bannad.

Jag är medlem på ett 20 tal forum och har aldrig någonsin sett tidigare att en från redaktionen/moderator ger sig på en enskild medlem i en forumstråd.

Med tanke på medelåldern här på BC så trodde jag fan bättre.
 

twiggs

Medlem
Inse att det är en arbetsplats. Hur många av oss skulle uppskatta om det dök någon vilt främmande människa på jobbet och krävde att få sitta och hänga över ens skrivbord några timmar.
Dessutom som övrig passagerare ser jag helst inte att det sitter obehöriga på flightdeck om det skulle bli en incident.
Slutligen i min ungdom, för många kilo sedan, arbetade jag på SAS/Scaniar flög ofta med s.k. Service-1 biljetter på tjänsteresa.
Blev ofta flightdeck. Med tiden både obekvämt och tråkigt bl.a absolut alkoholförbud, coke istället för öl/vin till maten.

Men min ironi måste väl ha framkommit tydligt; jag är starkt motståndare till att ha en massa folk i cockpit. Eller har du bara läst första sidan av diskussionen?
 
Med tanke på att du representerar BC, anser du det är okej att "hänga ut" personliga medlemmar i trådar. Och är det någonting som kommer fortsätta här på BC att man får varningar osv på det här sättet? Känns lite ruttet på något sätt. Och kanske något som kan tas via PM? Trodde faktiskt mer om dig AHO... Men det här var ett riktigt bottennapp till inlägg..

Det finns en moderator jag hyser respekt för som sköter sitt jobb klanderfritt och gör precis som en moderator skall, dvs gå via PM när det gäller sådant. Det är Björnström.

Antar att AHO saknar en del erfarenhet från moderatorjobb, det märks i alla fall klart och tydligt.
Tycker det var helt fel att göra AHO till moderator men anledningarna till detta håller jag för mig själv för att inte spä på något.

(Jag känner inte AHO i verkliga livet, så inget ont om han som person men som moderator är han verkligen inte den ultimata kandidaten, det är så jag menar..)
 
Last edited:

palmen

Moderator
På SAS har jag tappat räkningen hur många gånger jag frågat, alltid nej.

Du säger ju själv att du max flyger SAS 1 gång per år, om du frågar 1 gång om året och får ett nej får du nog leva med det. Testa flyg 1 gång i månaden och fråga 12 gånger på ett år så ska vi se att oddsen för att få flyga jumpseat troligtvis kommer öka, även om det fortfarande är väldigt liten chans.


Antar att jag måste haft otur alla 10 tals gånger jag frågat och stött på en trist steward.

Nu pratar vi dock SAS som jag försökt sinnessjukt många gånger på..

Ursäkta mig här, sinnessjukt många ggr?! Det är 10-tals gånger enligt dig?
 
Du säger ju själv att du max flyger SAS 1 gång per år, om du frågar 1 gång om året och får ett nej får du nog leva med det. Testa flyg 1 gång i månaden och fråga 12 gånger på ett år så ska vi se att oddsen för att få flyga jumpseat troligtvis kommer öka, även om det fortfarande är väldigt liten chans.

När (på den tiden) jag flög SAS gjorde jag säkert 10 flygningar / år under 4-5 år.
Totalt 40-50 talet flygningar varav 30 av dom till LLA.

Frågade 15-20 gånger om cockpit på dessa flygningar.
Man tycker ju att i alla fall 1 borde gått bra.
Speciellt när man har 50% träff med Lufthansa (där jag inte ens pratar språket flytande.)
 

Jacob

Medlem
Nu tar jag i alla fall och stänger denna tråd som för länge sedan spelat ut sin roll. Att flyga i cockpit är hur som helst inget fokusområde på BC.se och pajkastning och personliga påhopp har inte här att göra.

Diskussioner om olämpliga inlägg tar vi per e-mail/PM och i tråden går det bra att trycka Rapportera-knappen för att rapportera olämpligt innehåll så följer vi upp det internt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen