Senaste nytt

Diskussion om jumpseat på SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Nystrom

Medlem
Har du ens läst diskussionen? Har skrivit i tråden att jag flög mycket FS förr i tiden.
Det är en annan grej att uppleva det i verkligheten.

Andreas!

Om jag skriver att jag har läst, vad är det du inte förstår?
Läs sedan mitt omdöme om diskussionen i denna tråd! Men, en fråga, om du nu inte flyger med SAS längre, varför är det då så viktigt att sitta i SAS kabin på jump-seat. Jag förstår inte din motsägelsefulla argumentation, för att vara rakt på sak
 

Knucket

Medlem
Du har vid flera tillfällen visat att du verkar vara arg på en massa saker i diverse trådar som jag inte orkar leta upp. När man i denna tråden tar upp Nordkorea, värsta hycklar bolaget SAS i denna tråd tycker jag man går över gränsen redan där. Nästan inga bolag låter folk åka CP efter 9/11. På senare år har det säkert lättats en del, men gissar att flygbolagen i första hand söker ID resande när jumpseat behöver användas.
 
Andreas!

Om jag skriver att jag har läst, vad är det du inte förstår?
Läs sedan mitt omdöme om diskussionen i denna tråd! Men, en fråga, om du nu inte flyger med SAS längre, varför är det då så viktigt att sitta i SAS kabin på jump-seat. Jag förstår inte din motsägelsefulla argumentation, för att vara rakt på sak

Du kan inte ha läst tråden då du skrev detta..
"Om det är nu så angeläget att sitta jump-seat, köp då Flight Simulator och sitt i cockpit så långe som lusten finns."

Jag skrev tidigare att jag princip är uppväxt på FS.
Man får ju bara en sådan enorm lust att flyga jumpseat just pga att man flyger FS.
 
Last edited:

Jacob

Medlem
Vilken fantastisk tråd! Att få besöka cockpit under en flygning är aldrig en rättighet och det blir bara fånigt att slå bakut över att en förfrågan nekats. Vissa flygbolag tillåter inte detta alls, vissa överlåter till kaptenen att avgöra. Om flygbolaget faller under sista kategorin måste ju kaptenen ha all rätt att få bestämma detta själv utan att behöva motivera om han/hon säger nej.

Jag misstänker att i dagens säkerhetsmedvetna samhälle vill man ha lite koll på vem man släpper in och det är nog så piloterna resonerar (om man ens vill ha besök). Att släppa in en Pandion (med hundratals problemfria flygningar) eller en första klass passagerare (som man bevakat och skapat en relation med under några timmar som i mitt fall nedan) är ju en helt annan sak än att bara släppa in vem som helst som kommer fram och frågar.

Personligen har jag inget skrikande behov att flyga i cockpit, det är kul att titta in, men i övrigt är det mest trångt där inne så sitter hellre i en skön första klass stol och dricker champagne... ;) Men till Andreas, du kanske skulle pröva att bygga en positiv relation med flygbolaget istället så ska du nog se att saker blir lite annorlunda.

Lite OT.
Jacob fick komma in i cockpiten på en Air France flygning till Tokyo med pyjamas på när han satte i First.
Så ett tips till Andreas Eriksson är att åka i First class och ha pyjamas på dig. Sedan ta massa foto onboard.
Kanske en flygvärdinna noterar att du är flygintresserade och frågar kaptenen om det är okej att släppa in pyjamasterroist. :p
 

Dr. Miles

Expert
Vilka vredesutbrott? Bara för att jag inte visar dubbelmoral och hyckleri som ytterst många gör här?
Bara för att jag står upp för mina åsikter? Jag målar inte tungan brun bara för att skaffa pluspoäng hos folk.

Du behöver inte tjäna några pluspöng, jag önskar bara att du uppför dig i forumet.
Det var bara några veckor sedan vi skickade varning till dig. Vi har fått rapportering av störande inlägg gällande dina inlägg ganska regelbundet.
 

palmen

Moderator
Det är som att "Pandion" är mer värda än oss andra vanliga människor.

Ja Pandion är mer värda för SAS än vad du och jag är, det är trots allt de som är de mest lojala kunderna som betalar bra för sig varje år.

Dessutom åker jag inte ens mycket i Business Class, säkert minst av alla på sidan här.

Hmm, tycker mig läsa trådar från dig mer eller mindre varje vecka om hur du planerar en tripp i business till olika ställen, eller att testa First, till moskva till exempel. Om du tror att det inte finns folk här på denna sida som knappt suttit i business har du väldigt fel. I mitt fall är det vid 4 tillfällen det har inträffat och det har varit 2 tor till London. Visserligen kommer det bli ändring på det om några månader för min del tack vare USDM.
 
Last edited:
Du behöver inte tjäna några pluspöng, jag önskar bara att du uppför dig i forumet.
Det var bara några veckor sedan vi skickade varning till dig. Vi har fått rapportering av störande inlägg gällande dina inlägg ganska regelbundet.

Du menar du att du rapporterat mig, det är väl ingen hemlighet vad du tycker.
Ber så hemskt om ursäkt för mina 1047 otroligt hemska inlägg som får 4chan att blekna i jämförelse..
 

ulagun

Medlem
Okej, så du har inte fått lov att åka jumpseat på SAS – en annan har fått göra det – solklart fall för Diskrimineringsombudsmannen, inte sant?

:rolleyes:

Inse att det är en arbetsplats. Hur många av oss skulle uppskatta om det dök någon vilt främmande människa på jobbet och krävde att få sitta och hänga över ens skrivbord några timmar.
Dessutom som övrig passagerare ser jag helst inte att det sitter obehöriga på flightdeck om det skulle bli en incident.
Slutligen i min ungdom, för många kilo sedan, arbetade jag på SAS/Scaniar flög ofta med s.k. Service-1 biljetter på tjänsteresa.
Blev ofta flightdeck. Med tiden både obekvämt och tråkigt bl.a absolut alkoholförbud, coke istället för öl/vin till maten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen