Senaste nytt

Diskussion om jumpseat på SAS

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm, är säkert mycket olika på olika linjer då, helt fri placering på de flygningar jag åkt och enormt trevlig personal både på marken och i cockpit (för små för att ha flygvärdinna), med en smidighet man bara kan drömma om på "vanliga" linjer/bolag. Bara ett exempel av många är ju att man aldrig behöver vänta på incheckat bagage, bara att plocka direkt från planet när man landat.

Nja, helt fritt har det aldrig varit när jag flugit. "Minst tre passagerare framför nödutgången och minst tre bakom". Efter en stund: "Nej, nu sitter det för många bakom nödutgången så en får lov att flytta fram". Hatar sådant krångel, det faktiskt bättre med reserverade sittplatser om man ändå ska köra så med passagerarna. Att personalen i cockpit är trevliga ifrågasätter jag inte, men det var betydligt bättre då Skyways körde dessa linjer med flygvärdinna som serverade med drycker och olika snacks (värdinnan satt på ett vanligt passagerarsäte längst bak). Kändes mer trevligt att bli välkomnad ombord osv än att bli ropad åt från cockpit hur man ska sitta för att lastbalansen ska bli den bästa. Känns mer som en busstransport än en flygtur...

Det känns som att vi ska fixa en jumpseat flight åt Andreas :)

Inte nödvändigt.
Det enda jag ifrågasatte var regler/policy som jag tycker är högst skumma.
Jag är inte avundsjuk på folk som åkt SAS cockpit och så men jag strävar efter ett samhälle där regler gäller och det för alla.

Jag tycker hela diskussionen har spårat ur och borde aldrig öppnat min mun med kritik mot SAS här, det är som att svära i kyrkan. :rolleyes:

Jag har bara haft otur med tråkiga stewards förmodligen, SAS kanske har många av dessa. Vad vet jag:confused:

Last edited:
Inte nödvändigt.
Det enda jag ifrågasatte var regler/policy som jag tycker är högst skumma.
Jag är inte avundsjuk på folk som åkt SAS cockpit och så men jag strävar efter ett samhälle där regler gäller och det för alla.

Jag tycker hela diskussionen har spårat ur och borde aldrig öppnat min mun med kritik mot SAS här, det är som att svära i kyrkan. :rolleyes:

Men tänk vad trångt det skulle bli med 180 passagerare i cockpit...

Kritisera SAS får du självklart göra och det med all rätt om så är.. Men, i detta fall blir det ju lite knepigt. Själv hoppas jag du får bestämma själv vilka som besöker dig på din arbetsplats, precis som piloterna får göra. Kul att du åkt LH CP det har inte jag...

Inte alls. Det finns många saker som SAS inte hanterar bra och detta ska belysas på samma sätt som hos andra bolag. Men i det här fallet tror jag de flesta har lite svårt att se varför du går ut så hårt. De har ju inte gjort något fel, utan bara varit extra snälla mot en person. Då ska man snarare visa uppskattning för detta än gnälla - det får dig bara att framstå som avundsjuk.

Inte alls. Det finns många saker som SAS inte hanterar bra och detta ska belysas på samma sätt som hos andra bolag. Men i det här fallet tror jag de flesta har lite svårt att se varför du går ut så hårt. De har ju inte gjort något fel, utan bara varit extra snälla mot en person. Då ska man snarare visa uppskattning för detta än gnälla - det får dig bara att framstå som avundsjuk.

Och jag behöver någon som är snäll mot mig:)

Jag har läst den tråden, men med viss förvåning! Om det är nu så angeläget att sitta jump-seat, köp då Flight Simulator och sitt i cockpit så långe som lusten finns. Det finns många olika anledningar till varför folk får följa med men åka i cockpit. Jag kan räkna upp en rad omständigheter men det är alltid kapten som tar avgörandet om man har "extra-personal" i cockpit.

Mycket av diskussionen i den här tråden skulle passa bättre på Flashback enligt min uppfattning! Hyfsa till diskussionen, tack!

Jag har läst den tråden, men med viss förvåning! Om det är nu så angeläget att sitta jump-seat, köp då Flight Simulator och sitt i cockpit så långe som lusten finns. Det finns många olika anledningar till varför folk får följa med men åka i cockpit. Jag kan räkna upp en rad omständigheter men det är alltid kapten som tar avgörandet om man har "extra-personal" i cockpit.

Mycket av diskussionen i den här tråden skulle passa bättre på Flashback enligt min uppfattning! Hyfsa till diskussionen, tack!

Har du ens läst diskussionen? Har skrivit i tråden att jag flög mycket FS förr i tiden.
Det är en annan grej att uppleva det i verkligheten.

En person som får vredesutbrott med jämna mellanrum på ett forum är mina ögon inte speciellt lämpad att sitta i CP.

Vilka vredesutbrott? Bara för att jag inte visar dubbelmoral och hyckleri som ytterst många gör här?
Bara för att jag står upp för mina åsikter? Jag målar inte tungan brun bara för att skaffa pluspoäng hos folk.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen